Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gunnar Oftedal, barnelege

Desverre har røntgenlegene av og til slike uklare formuleringer, slik at man må kjenne den spesielle røntgenlegen for helt eksakt vite hva han eller hun mener. Dersom det var påvist noe galt ved hjertet, ville det vært beskrevet på en forståelig måte. "Et lett markert hjerte" forteller meg ingenting om hjertets form eller størrelse, men at det er tydelig å se på bilde, og klanskje med en litt mer markert røntgenskygge enn vanlig. Når uttalelsen følges av uttrykket "ellers upåfallende .." gir det inntrykk av at røntgenfunnet er påfallende, dvs. at det er av betydning. Min erfaring er at mange røntgenleger bruker denne formuleringen, uten at det betyr noe spesielt. Min konklusjon er at dette er en dårlig beskrivelse av et normalt røntgenbilde, men siden jeg ikke kjenner røntgenlegen er det mitt råd at du bør ringe legen og spørre hva han mener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...