Gå til innhold

Skal ned i vekt..!


Gjest sjøstjerna

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Omsider må jeg innse det.

Jeg må ned i vekt. .

Min utfordring er at jeg trives utmerket med vekta og speilbildet som det er... Så MOTIVASJON er jobben. Jobbe for å bli motivert. Trenger gå ned fordi: BMI viser for høyt tall, og det er hjerte-kar-problemer i familien. Jeg HAR lagt på meg ca 10 kg i forhold til hva jeg veide før jeg fikk barn. Dette merkes særlig når jeg skal kjøpe klær..

Så godtfolk. Hvilken metode bruker dere? Teller du kalorier?følger du lav-karbo diett? Eller spiser du samme mat som før, men trimmer mye mer? Hvordan motiverer akkurat DU deg selv?

Og hvilken hastighet har du på slankingen? 0.5 kg uka eller mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gitt opp å slanke meg, men har begynt å løpe litt og røre meg litt mer og prøver å passe på hva jeg spiser (men jeg er alt for glad i det som er usunt). Så kommer jeg i alle fall i bedre form, så får en evt. nedgang i vekt komme som en bonus. :o)

Ingen spesiell kur her i gården med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg har gitt opp å slanke meg, men har begynt å løpe litt og røre meg litt mer og prøver å passe på hva jeg spiser (men jeg er alt for glad i det som er usunt). Så kommer jeg i alle fall i bedre form, så får en evt. nedgang i vekt komme som en bonus. :o)

Ingen spesiell kur her i gården med andre ord.

Går du ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du ned i vekt?

Nå har jeg ferie og har ikke veid med regelmessig på lenge. Gikk opp i begynnelsen av ferien, ble for mye is og sånt nemlig - så jeg prøvde å ta meg litt på tak og gikk heldigvis ned den kiloen igjen i alle fall.

Men jeg har ikke noe overvektproblem egentlig, selv om jeg ikke hadde hatt vondt av å gå ned 4-5 kg så er ikke bmi'en min mer enn 25-26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Prøv å velge sunne alternativer når du handler.

F.eks. kesam i steden for rømme, skummet melk i steden for lett og så videre. Mer rent kjøtt, og heller kyllingkjøttdeig/karbonadedeig i steden for vanlig kjøttdeig. Mindre saus, mindre smør... Ja, spis som før men mer frukt og grønt. Drikk nok vann, og prøv å spise snop kun om lørdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Nå har jeg ferie og har ikke veid med regelmessig på lenge. Gikk opp i begynnelsen av ferien, ble for mye is og sånt nemlig - så jeg prøvde å ta meg litt på tak og gikk heldigvis ned den kiloen igjen i alle fall.

Men jeg har ikke noe overvektproblem egentlig, selv om jeg ikke hadde hatt vondt av å gå ned 4-5 kg så er ikke bmi'en min mer enn 25-26.

Min BMI er også mellom 25 og 26. Men vil gjerne ha den tilbake mellom 20-25.

Nå skal man ikke stole 100% på slike tall- men jeg VET jeg har gått opp i forhold til før. Og at kroppsfasong- og mykhet/fasthet har endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går du ned i vekt?

Anbefaler å legge endel mosjon om du vil oppnå vektreduksjon. Jeg opplever at det går ekstremt treigt når jeg bare kutter kalorier og ikke trener. Mens når jeg trener og spiser sunt så går vekta sakte men sikkert nedover. I tillegg til at jeg ser fastere i fisken ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Anbefaler å legge endel mosjon om du vil oppnå vektreduksjon. Jeg opplever at det går ekstremt treigt når jeg bare kutter kalorier og ikke trener. Mens når jeg trener og spiser sunt så går vekta sakte men sikkert nedover. I tillegg til at jeg ser fastere i fisken ut.

Skal trene og liker å trene. den organiserte treningen starter om et par uker.

Forøvrig så går ikke slankingen bra ennå. Blir så opphengt i mat pga det her. MEN jeg blir også bevisstgjort på kalori-mengde i ulike varer. Ikke så dumt det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Hei.

Jeg går på lavkarbo (ketolysekuren), og trives med det. Masse god mat man kan spise, jeg er aldri sulten, og har et veldig jevnt blodsukker. Har vel gått ned 8 kg på 8 uker, uten trening, kun pga kosthold. Har nå 4-5 kg igjen å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Hei.

Jeg går på lavkarbo (ketolysekuren), og trives med det. Masse god mat man kan spise, jeg er aldri sulten, og har et veldig jevnt blodsukker. Har vel gått ned 8 kg på 8 uker, uten trening, kun pga kosthold. Har nå 4-5 kg igjen å gå ned.

Er det en kost du kan fortsette med? Eller kommer du til å gå tilbake til vanlig kost etter du har gått ned de siste 4-5 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Er det en kost du kan fortsette med? Eller kommer du til å gå tilbake til vanlig kost etter du har gått ned de siste 4-5 kg?

Når jeg har nådd vekta jeg er fornøyd med, skal jeg gradvis øke karbohydratinntaket uke for uke. Men jeg kan jo aldri mer leve på masse brød til frokost, poteter og hvit ris og pasta til middag. Men jeg klarer meg fint uten.

Er man ute eller borte og spiser, ser jeg ingen grunn for at man ikka kan spise det den ene dagen da.

Men dette er nok et kosthold jeg kan leve med :o)

Spiser masse kjøtt, fisk, kylling og grønnsaker, rømme, creme fraiche, meierismør og masse baconsvor til snacks.

Kan senere utvide med bær og nøtter og andre ting.

Du kan jo lese mer på: www.lavkarbo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har nådd vekta jeg er fornøyd med, skal jeg gradvis øke karbohydratinntaket uke for uke. Men jeg kan jo aldri mer leve på masse brød til frokost, poteter og hvit ris og pasta til middag. Men jeg klarer meg fint uten.

Er man ute eller borte og spiser, ser jeg ingen grunn for at man ikka kan spise det den ene dagen da.

Men dette er nok et kosthold jeg kan leve med :o)

Spiser masse kjøtt, fisk, kylling og grønnsaker, rømme, creme fraiche, meierismør og masse baconsvor til snacks.

Kan senere utvide med bær og nøtter og andre ting.

Du kan jo lese mer på: www.lavkarbo.no

Enig i at proteiner er en viktig del av kostholdet. å spise grovt brød til frokost er ikke farlig. Hvitt brød og loff og sånt burde ingen ha som vanlig kosthold. Man kan spise karbohydrater . Men spise komplekse karbohydrater med lav GI. Er ikke enig med ekstrem varianten til atkins etc. Som at man omtrent ikke skal spise karbohydrater hele tatt. Å spise masse mettet fett som er i feks fløte og vanlig hvitost etc. Det er jo et poeng at man skal se sunn ut inni seg altså. At feks ikke årene til hjertet skal bli tettet. At kolesterolet skal stige på grunn av masse fett. Fett fra fet fisk etc det fettet vi trenger. Det andre som finnes i fløte etc klarer vi oss strengt tatt uten.

Sorry bare klarte ikke dy meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Enig i at proteiner er en viktig del av kostholdet. å spise grovt brød til frokost er ikke farlig. Hvitt brød og loff og sånt burde ingen ha som vanlig kosthold. Man kan spise karbohydrater . Men spise komplekse karbohydrater med lav GI. Er ikke enig med ekstrem varianten til atkins etc. Som at man omtrent ikke skal spise karbohydrater hele tatt. Å spise masse mettet fett som er i feks fløte og vanlig hvitost etc. Det er jo et poeng at man skal se sunn ut inni seg altså. At feks ikke årene til hjertet skal bli tettet. At kolesterolet skal stige på grunn av masse fett. Fett fra fet fisk etc det fettet vi trenger. Det andre som finnes i fløte etc klarer vi oss strengt tatt uten.

Sorry bare klarte ikke dy meg

Kanskje du kan lese litt på www.lavkarbo.no du også?

Fett forbrenner fett. Og så lenge man kutter på karbo kan man plusse på mer fett. Det er som regel rester av karbohydrater som blir liggende igjen i tarmene og forurense kroppen. Orker ikke skrive veldig utfyllende om kostholdet her, men du burde lese litt om det.

Jeg og de fleste andre på forumet jeg henviste til føler oss sååå mye bedre i kroppen etter vi la om kostholdet. Og man ser resultater på blodtrykk og blodprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan lese litt på www.lavkarbo.no du også?

Fett forbrenner fett. Og så lenge man kutter på karbo kan man plusse på mer fett. Det er som regel rester av karbohydrater som blir liggende igjen i tarmene og forurense kroppen. Orker ikke skrive veldig utfyllende om kostholdet her, men du burde lese litt om det.

Jeg og de fleste andre på forumet jeg henviste til føler oss sååå mye bedre i kroppen etter vi la om kostholdet. Og man ser resultater på blodtrykk og blodprøver.

Kjempebra. Skal. innrømme at jeg ikke har så mye peiling. Men virker det så virker det. Men har hørt at noe av grunnen til at en går ned av atkins er at musklene tømmes for karbohydratlagene som er glykogen. Og at en altså hvis en ikke er aktiv vil miste muskelmasse å gå fort opp i vekt.

Jeg prøver meg litt fram med en slags fedon variant hvor jeg både kutter ned på karbohydrater og fettet og øker protein intaket. Den viktigste dietten er vel den en klarer å følge også. Så det viktigste er vel at det funker for enselv og at en liker maten og opplegget. Det finnes flere veier til rom : ) . Men med slanking etc blir det ofte utrolig mye diskusjoner om hva som funker og hva som ikke funker. Sannheten er vel at veldig mye funker. Bra dere har funnet et opplegg som dere liker å går ned i vekt med. Jeg har litt høyt kolestrol selv så prøver å kutte ned på det mettede fettet. Så vet ikke om den dietten ville vært så bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Kjempebra. Skal. innrømme at jeg ikke har så mye peiling. Men virker det så virker det. Men har hørt at noe av grunnen til at en går ned av atkins er at musklene tømmes for karbohydratlagene som er glykogen. Og at en altså hvis en ikke er aktiv vil miste muskelmasse å gå fort opp i vekt.

Jeg prøver meg litt fram med en slags fedon variant hvor jeg både kutter ned på karbohydrater og fettet og øker protein intaket. Den viktigste dietten er vel den en klarer å følge også. Så det viktigste er vel at det funker for enselv og at en liker maten og opplegget. Det finnes flere veier til rom : ) . Men med slanking etc blir det ofte utrolig mye diskusjoner om hva som funker og hva som ikke funker. Sannheten er vel at veldig mye funker. Bra dere har funnet et opplegg som dere liker å går ned i vekt med. Jeg har litt høyt kolestrol selv så prøver å kutte ned på det mettede fettet. Så vet ikke om den dietten ville vært så bra for meg.

Ketolysekuren virker faktisk på kolesterolet også :o) Det dårlige kolesterolet går ned, og det gode forblir eller øker litt.

Jeg har ikke satt meg veldig inn i Atkins, da jeg ikke følger dette, men tror ikke man taper muskelmasse om man ikke trener.

På ketolyse gjør man hvertfall ikke det, man er i ketose som er en fettforbrenningstilstand.

Men man må jo finne den metoden som passer best for seg. Jeg har funnet ut at lavkarbo passer mer for meg enn lavkalorikurer. Da sprekker jeg etter 1 uke :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...