Gå til innhold

forbrenning


Gjest cathie111

Anbefalte innlegg

Gjest cathie111

Heia... Mitt navn er Cathrine. Jeg er 28 år. Videre er jeg 160 cm, og ca 50 kg. Mitt problem er at jeg har utrolig lett for å legge på meg. Jeg er nesten redd for å spise... Føler meg vel slik jeg er nå, og vil gjerne holde meg der. Men legger faktisk på meg av små mengder vanlig mat (brød, middag ol.). Jeg håper på tips for å øke forbrenningen. Problemet er faktisk i den grad at jeg føler jeg trenger noe utover disse vanlige tingene for å øke forbrenningen. Tenker på trim, vann, små måltid med jevne mellomrom osv osv. Finnes det noe utover dette man kan gjøre? Evt. medisinsk?? Er slitsomt å ha det slik !!Takknemlig for svar. Mvh. Cathrine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Jeg vil tro du er i overkant for lett i forhold til høyden din? 50 kg høres ikke mye ut akkurat ;)

Den beste måten å øke forbrenningen på og få en kropp som er tilpasset høyden, er å spise ofte nok (små regelmessige måltider med ca 3-4 timers mellomrom). Pass på å få i deg proteiner (kjøtt, fisk etc..). Noen blir lett oppblåste av brødmat og føler seg dermed "tykke" rundt mageregionen. Knekkebrød/rugsprø e.l. hjelper gjerne på dette.

Du er sikker på du ikke er litt vel fiksert på dette med mat og vekt? Det virker en smule hysterisk å være redd for å legge på seg når man er såpass tynn som du mest sannsynlig er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror togli er inne på noe viktig. Og kanskje vil det være lettere å holde vekta stabil om du tillater deg å gå opp et par kg. Det hender at kroppen/forbrenningen har en annen trivselsvekt enn en selv.

Ellers er trening sunt uansett, og særlig kondisjonstrening øker forbrenningen, også i timene etter at du har trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...