Gå til innhold

sparebluss


Moomi
 Del

Anbefalte innlegg

Moomi

Jeg er en kvinne på 31 år. I omtrent to år har jeg inntatt 1200 kalorier pr dag. Det startet med matvareallergi. I en periode var jeg så redd for smarter i kroppen at jeg bare turde å spise noen få matvarer. Av en eller annen grunn bare fortsatte jeg med denne dietten. Kli og biola til frokost. Youghurt og eple/banan til lunsj Masse grønnsaker og litt tilbehør slik som kikerter, kålrabi, mais til middag Masse epler(ca 5-6) om kvelden

Jeg veier 54 kg(omtrent.Veier meg ikke), og er 165 cm høy. Jeg trives med vekten, men trenger mer energi og har lyst til å spise mer.

Jeg antar at kroppen er i sparebluss.

Har noen tips om hvordan jeg kan begynne å spise normalt uten å rase opp i vekt? Jeg trener regelmessig og har en jobb hvor jeg er i mye aktivitet, så det er ikke mange muligheter for mer aktivitet.

Veldig takknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lykke til

Prøv å spise vanlig, altså ikke en drøss epler om kvelden for eksempel. Hva med knekkebrød til frokost, lunsj og kvelds, eller brødskive med f.eks. skinke/agurk/tomat/egg? Prøv å spise litt av vanlig mat, og så ser du hvordan det går. Spis vanlig middag, men lite saus og mye grønnsaker/potet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Masa85

Hei! Først må jeg si at 1200 kalorier om dagen er alt for lite. Kroppen din venner seg nok til at den får lite energi og derfor bruker den så lite som overhodet mulig. Hvis du spiser en god frokost og deler opp i 5-6 mindre måltider i løpet av dagen vet kroppen din at den jevnlig får energi og må ikke gå på sparebluss. Du må tilføre kroppen tilfredsstillende mengde energi for at dne ikke skal gå på sparebluss og da må du nok regne med å spise litt mer. Det betyr ikke at du må gå opp i vekt. Forsøk å trene litt styrke, da vokser musklene og forbrenningen din vil øke med muskelmassen. Kanskje går du litt opp i vekt, men muskler veier mer enn fett og du kan allikevel se strammere ut. Spis proteiner (kjøtt, egg, fisk) det hjelper å bygge muskler. Frukt og yoghurt er raske karbohydrater, det betyr at du blir fortere sulten igjen, forsøk å spis litt mer langsomme karbohydrater (grønnsaker, kjøtt) slik at du bevarer metthetsfølelsen lenger.

Lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

×
×
  • Opprett ny...