Gå til innhold

operert korsbaand og menisk


Gjest knejente 28 aar

Anbefalte innlegg

Gjest knejente 28 aar

Hei! Jeg er en jente paa 28 aar. Jeg skadet meg i paasken da jeg falt i et hopp paa langrennski. Fikk avrevet korsbaand, avrevet medialt leddbaand, og skadet menisk, den laa innslaatt i kneet, saann at kneet var laast. Pga meniskskaden ble det gjort operasjon forholdsvis akutt, 2 uker etter skaden. Rekonstruert korsbaand og sydd menisk.Fikk masse oppfoelging av fysioterapeut, og har jobbet hardt selv. Allikevel har det vaert store vanskeligheter aa faa opp bevegeligheten i leddet. Eter 10 uker manglet jeg 10 grader paa full strekk, og boyet til 90 grader. Ortopeden bestemte da aa gaa inn i kneet igjen for aa knekke det opp, og fjerne arrvev. Dette ble gjort for 4 uker siden. Ble paa sykehuset i over en uke etter forrige inngrep, laa med kinetek skinne for aa opprettholde bevegelighet og aa unngaa tilstivning. Naa, etter 4 uker har jeg forsatt mye smerter i kneet. vanskelig aa gaa uten aa halte, og kneet er varmt og hovent. Bruker mye tid hver dag paa toying og sykling for bevegeligheten. Foeles som om jeg hele tiden provoserer kneet, men faar beskjed av fysio at dette er ok. Begynner aa bli bekymret for at det ikke vil bli bra! Synes det er rart at smertene ikke avtar snart. Boyer naa til 120 grader, men det er veldig smertefullt. Boyer 110 grader uten smerte. Mangler fortsatt5 til 10 grader paa full strekk. Er det riktig aa fortsatt ha saa mye smerter og hevelse 4 uker etter dete inngrepet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg forstår godt at du synes dette er frustrerende og at du er tvil om hva du skal gjøre videre. All trening er nå viktig men jeg tror jeg vil vektlegge at øvelser som fremprovoserer smerter bør unngås.

Hva så med enderesultatet ?? Noen får nok ikke full bevegelighet men kan fungere bra likevel. Husk at du hadde en ganske omfattende skade. Er du fortsatt i tvil om hva du skal gjøre, bør du få en etterkontroll hos legen som opererte deg.

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...