Gå til innhold

Borderline-diagnose noe man vokser i fra seg?

Gjest Og det brukernavnet var opptatt gitt

Anbefalte innlegg

Gjest Og det brukernavnet var opptatt gitt

Jeg hart hørt at flesteparten av de som får en slik diagnose er i tenårene.

Betyr det at man ikke kan få diagnosen når man er eldre?

Jeg hadde en farmor som hadde veldig mange av disse trekkene. Hun var humørsyk, var enten-eller i humøret. Folk var enten helt fantastiske eller de var dårlige mennesker. Hun var også veldig splittende ovenfor ulike mennesker, hun forsøkte hele tiden å sette oss opp mot hverandre.

Hun fortalte hele tiden at hun ville dø, at hun ville ta en overdose og ikke leve lenger.

Noe av dette kan nok skyldes alderdomsdepresjon, men i følge andre familiemedlemmer hadde hun hatt samme personlighet bestandig. Jeg er bipolar 2, og min far sliter med store humørsvigninger.

Jeg vet det er umulig å diagnostisere en død person ut fra det jeg skriver. Men er det trolig at hun kunne hatt en borderline/EUP -diagnose?

Fortsetter under...

Jeg tror ikke hun ville blitt plassert i den diagnosen, det er som du sier flest unge som får den diagnosen.

Mulig hun hadde blitt satt under en bipolar av en eller annen type, eller depresjon med et eller annet tillegg. Eller en annen personlighetsforstyrrelse.

Gjest Majja Kr.

Jeg tror ikke hun ville blitt plassert i den diagnosen, det er som du sier flest unge som får den diagnosen.

Mulig hun hadde blitt satt under en bipolar av en eller annen type, eller depresjon med et eller annet tillegg. Eller en annen personlighetsforstyrrelse.

ingenting i det trådstarteren beskrev er noe tegn på bipolar lidelse av noe slag.

ingenting i det trådstarteren beskrev er noe tegn på bipolar lidelse av noe slag.

Gidder ikke kverulere...mente bare å si at så og si alle humørsvingninger nå passer inn i en eller annen bipolardiagnose. Det er ganske mange fler enn den tidligere maniskdepressive...

http://en.wikipedia.org/wiki/Bipolar_disorder#Signs_and_symptoms

Gjest Majja Kr.

Gidder ikke kverulere...mente bare å si at så og si alle humørsvingninger nå passer inn i en eller annen bipolardiagnose. Det er ganske mange fler enn den tidligere maniskdepressive...

http://en.wikipedia.org/wiki/Bipolar_disorder#Signs_and_symptoms

det er jeg klar over da jeg selv har en bipolar diagnose som ikke er typisk manisk depressiv, men denne beskrivelsen: " Hun var humørsyk, var enten-eller i humøret. Folk var enten helt fantastiske eller de var dårlige mennesker. Hun var også veldig splitt"

er ikke tegn på bipolar lidelse, men personlighetsforstyrrelse.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...