Gå til innhold

uten en tråd på en fredag


Gjest anonym på det

Anbefalte innlegg

Gjest anonym på det

Vil noen være med fortsatt?

Vekta mi er 79.

Jeg spiser sunt og har kun tatt en bit av en sjokolade de siste ukene, og jeg har ikke spist chips eller fet mat. Hvorfor går ikke vekta ned? Jeg spiser rent kjøtt og prøver så godt jeg kan ellers. (Jeg spiste popcorn en dag.)

Jeg trenger motivasjon, så jeg håper flere skriver i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du rørt på deg da? Hjelper som regel lite med sunt kosthold om man ikke rører seg litt i tillegg.

Jeg tror jeg har lagt på meg i sommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du rørt på deg da? Hjelper som regel lite med sunt kosthold om man ikke rører seg litt i tillegg.

Jeg tror jeg har lagt på meg i sommer....

Og det har du helt rett i. Det motsatte, derimot, går greit om man har OK forbrenning, altså å spise uten noen form for diett hvis man rører tilstrekkelig på seg.

Men jeg begynner å lure på om jeg er den eneste som langer innpå med brødskiver om kvelden. Det ser ut til at de fleste holder seg til knekkebrød og frukt, eller ikke noe kveldsmat. Jeg må alltid ha to brødskiver rundt kl. 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har du helt rett i. Det motsatte, derimot, går greit om man har OK forbrenning, altså å spise uten noen form for diett hvis man rører tilstrekkelig på seg.

Men jeg begynner å lure på om jeg er den eneste som langer innpå med brødskiver om kvelden. Det ser ut til at de fleste holder seg til knekkebrød og frukt, eller ikke noe kveldsmat. Jeg må alltid ha to brødskiver rundt kl. 22.

Spiser som regel ikke brødskiver på kveldstid nei, men en kopp te og knekkebørd / kjeks / noe annet mindre sunt går greit ned innimellom. Men jeg vil ikke kalle 2 brødskiver "å lange innpå" akkurat da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Har du rørt på deg da? Hjelper som regel lite med sunt kosthold om man ikke rører seg litt i tillegg.

Jeg tror jeg har lagt på meg i sommer....

Jeg har rørt på meg, ja, men ikke nok tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser som regel ikke brødskiver på kveldstid nei, men en kopp te og knekkebørd / kjeks / noe annet mindre sunt går greit ned innimellom. Men jeg vil ikke kalle 2 brødskiver "å lange innpå" akkurat da...

Hehe, skivene er ganske store. Og det hender det blir tre. Og jeg spiser i tillegg tre skiver brød i løpet av arbeidsdagen, to til lunsj og en ca. kl. 14.30. Sistnevnte fordi jeg løper rett etter arvbeidstid, dvs. før middag. Nå er det jo ikke hver dag jeg løper, men matvanene er de samme.

Jeg synes det funker dårlig å løpe med middag innabords, lett å få halsbrann når jeg presser meg i motbakkene. Bortsett fra det er det fint å løpe om kvelden, særlig på varme dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Hva er mål?

Ned 5-6 kg.

Men foreløpig står vekta på stedet hvil, selv om jeg har vært obs på kost og mosjonert godt ei uke.

hva er ditt mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Har blitt lite internett på meg de siste ukene, så har ikke fått skrevet inn vekt. Siste gang var 22 juni og da var vekta 67,5 kg.

I dag: 66,1 kg.

Har tatt det litt rolig med dietten i ferien så er veldig fornøyd med at jeg har gått ned 1,4 kg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg veide meg i dag, og veide 67,0. Var oppe i 68 for en stund siden, men det er kjedelig at vekta viser dette nå. Jeg var nede i 64,8 i mars-april....

Det som må til for min del, er trim. Har ikke trimmet i sommer i det hele tatt, med unntak av et par turer i bratt terreng på Vestlandet for et par uker siden.

Målet mitt er vel 62.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Ned 5-6 kg.

Men foreløpig står vekta på stedet hvil, selv om jeg har vært obs på kost og mosjonert godt ei uke.

hva er ditt mål?

Jeg bør gå ned til 68 for å få en bmi som ikke sier overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg bør gå ned til 68 for å få en bmi som ikke sier overvekt.

Veide 52 frem til jeg begynte få barn. Og etter det har ca 10 kg sneket seg på...

Orker ikke gå ned hele 10 kg, men tenker 5-6 kg. Da vil jeg som deg ha en BMI som ikke sier overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym på det

Veide 52 frem til jeg begynte få barn. Og etter det har ca 10 kg sneket seg på...

Orker ikke gå ned hele 10 kg, men tenker 5-6 kg. Da vil jeg som deg ha en BMI som ikke sier overvekt.

Nå spiste jeg en sjokolade i kveld, så da har jeg dårlig samvittighet.

Men jeg har endret på kostholdet de siste ukene, så det er nå positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned til ønsket vekt nylig. Jeg veide til og med langt mindre enn det første målet, men så dro jeg på tur noen dager og la på meg veldig mye. Jeg tror jeg rett og slett spiste for lite slik at forbrenningen gikk på sparebluss. Da legger man fort på seg igjen. Det jeg slanket bort på 1 mnd var der igjen på 3 dager..

Nå satser jeg på at små måltider veldig regelmessig holder vekta bedre enn det å sulte seg i timesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Jeg gikk ned til ønsket vekt nylig. Jeg veide til og med langt mindre enn det første målet, men så dro jeg på tur noen dager og la på meg veldig mye. Jeg tror jeg rett og slett spiste for lite slik at forbrenningen gikk på sparebluss. Da legger man fort på seg igjen. Det jeg slanket bort på 1 mnd var der igjen på 3 dager..

Nå satser jeg på at små måltider veldig regelmessig holder vekta bedre enn det å sulte seg i timesvis.

Jeg leste i dag at man bør spise 3 hovedmåltider og 2 mellommåltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Nå spiste jeg en sjokolade i kveld, så da har jeg dårlig samvittighet.

Men jeg har endret på kostholdet de siste ukene, så det er nå positivt.

Ja, det å endre kosthold er en stor endring- og de som klarer det har grunn til å være stolt.

Så vær stolt av det! Ikke alle klarer det du nettopp har klart!

Sjokoladen? Godta det- og ta en tur ut i morgen for å trimme litt. Så rister du av deg den dårlige samvittigheten. OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i dag at man bør spise 3 hovedmåltider og 2 mellommåltider.

Det tror jeg stemmer bra med mine erfaringer. Jeg har spist altfor lite. Kun ett hovedmåltid hver dag. forbrenningen min stoppet helt opp. Når jeg da begynte å spise igjen slukte kroppen til seg alt.

Jeg har også stor tro på regelmessig mosjon. Jeg har vært helt dau der de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har du helt rett i. Det motsatte, derimot, går greit om man har OK forbrenning, altså å spise uten noen form for diett hvis man rører tilstrekkelig på seg.

Men jeg begynner å lure på om jeg er den eneste som langer innpå med brødskiver om kvelden. Det ser ut til at de fleste holder seg til knekkebrød og frukt, eller ikke noe kveldsmat. Jeg må alltid ha to brødskiver rundt kl. 22.

Jeg langer gjerne innpå med brødskiver om kvelden. Desverre blir det altfor lite av det nå som jeg bor i Danmark. Jeg liker nemlig ikke danske-brødet. Når jeg er i Norge og spiser brød til kveldsmat er jeg sjelden sukkersulten neste dag. Jeg lurer litt på om det kan ha en rar sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...