Gå til innhold

Tilbakevendende depressiv lidelse

Anbefalte innlegg

Gjest matt og sliten
Skrevet

Vil det alltid være slik. Vil det aldri ta slutt. Skiftende. Tåler ingen påkjenninger. Har hatt det slik i perioder de siste 10 årene. Gått på behandling de siste 3 årene.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan du ha en bipolar lidelse? Er du utredet av en spesialist?

Har du prøvd stemningsstabiliserende medisin?

Gjest matt og sliten
Skrevet

Kan du ha en bipolar lidelse? Er du utredet av en spesialist?

Har du prøvd stemningsstabiliserende medisin?

Har ikke prøvd stemningsstabiliserende, men har heller ikke vært manisk. Går til psykolog.

Skrevet

Har ikke prøvd stemningsstabiliserende, men har heller ikke vært manisk. Går til psykolog.

Hei. Jeg har også hatt mange tilbakevendene depresjoner. Jeg har hatt tendens til hypomani, men det har ikke vært problemet. Alikevel har jeg hatt diagnosen bipolar og fått medisiner for det. Imidlertid fikk jeg en klar manisk episode tidligere i sommer og forstår nå at diagnosen er riktig. Jeg har også slitt i 10 år, som deg. Så jeg synes du bør be legen tenke på dette i vurdering av medisinering.

Gjest matt og sliten
Skrevet

Hei. Jeg har også hatt mange tilbakevendene depresjoner. Jeg har hatt tendens til hypomani, men det har ikke vært problemet. Alikevel har jeg hatt diagnosen bipolar og fått medisiner for det. Imidlertid fikk jeg en klar manisk episode tidligere i sommer og forstår nå at diagnosen er riktig. Jeg har også slitt i 10 år, som deg. Så jeg synes du bør be legen tenke på dette i vurdering av medisinering.

Har tenkt litt på det selv også, men får det ikke helt til å stemme med det jeg leser om det. Kan skifte fra å være helt på bunn, orker ikke mer, bare gråter, til å være glad og fornøyd på bare noen timer. Da forstår jeg ikke helt hva som gikk av meg for noen timer siden.

Er litt bedre etter å ha begynt på cipralex, men skal ha veldig lite før jeg går til bunns igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...