Gå til innhold

NHD. Om du bare kunne svart meg på dette

Gjest anonym i dag fordi det gjelder mitt barn

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å lese og finne mer ut om barn og bruk av antidepressiva. Mitt barn må kanskje starte med det, og hn er ikke tenåring på noen år ennå. Behandlig for tilbakevendende depressive perioder av moderat(grenseland alvorlig) episode. Varer lenge. Jeg vet det er forskjeller på virkning hos barn og voksne, men trenger å sette meg inn i dette for å følge opp barnet mitt best mulig.

Barnet har psykolog, og BUP er beredskap hvis depresjonen setter inn. Og det gjør den vanligvis i løpet av en uke, så da må ting skje raskt.

Har du noen linker, forslag til bøker, måte å få informasjon?

Siden dette gjelder det mest dyrebare jeg har, ber jeg deg ærlig talt på mine knær om svar, siden jeg for tiden ikke har noen andre å spørre med kompetanse.

Fortsetter under...

Jeg har ingen svar på det du spør om.

Vil bare gi en oppmuntringsklem om du vil ha en og si at jeg håper det etter hvert går bedre for barnet ditt. Håper hjelpen dere får blir den aller beste.

mvh

Takk Pielill.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her er det nyeste jeg kan finne om dette tema. Som du ser, er det 5 andre artikler i høyre spalte. Du får artikkelen i fulltekst ved å trykke på linken omtrent midt på siden på høyre side.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=16415467&ordinalpos=3&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum

Siden hun har så mange gjentatte depresjoner, kan hun ha en bipolar lidelse?

I så fall bør hun få stemningsstabiliserende medisin.

Takk.

Kan man diagnostisere bipolar lidelse hos barn som er rundt ti-elleve år?

Vi snakker om gjentatte depresjoner fra 6 årsalder. Episodene kan vare opptil flere måneder. Har kommet i tiden oktober/november de tre siste årene.

Det er ikke bipolaritet i slekten. Men mye depresjon og angst.

Annonse

Takk.

Kan man diagnostisere bipolar lidelse hos barn som er rundt ti-elleve år?

Vi snakker om gjentatte depresjoner fra 6 årsalder. Episodene kan vare opptil flere måneder. Har kommet i tiden oktober/november de tre siste årene.

Det er ikke bipolaritet i slekten. Men mye depresjon og angst.

Søk på Google med ordene "bipolar" og "barn". Der dukker det opp endel. Bl.a. denne:

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/2787343.html

Søk på Google med ordene "bipolar" og "barn". Der dukker det opp endel. Bl.a. denne:

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/2787343.html

Tusen hjertelig takk. Setter pris på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...