Gå til innhold

Bringe ting over mellom to hjem

Anbefalte innlegg

Ungene mine bor 50-50 hos hver av oss. I løpet av disse 2 årene har de ikke fått lov å ta med seg ting fra det ene hjemmet til det andre, med begrunnelse for at de ikke skal føle at de er "rotløse" og stadig må pakke og flytte på ting..

I år planlegger barnefaren og en fellespresang til vår eldste, som er rimelig kostbar og populær leke. Eg ønsker å holde på denne ordningen vi har, og tilbyr at denne gaven kan være hos han permament.

Hvvordan ordner dere dette 50-50 dilemmaet med å ta med seg ting mellom de to hjemmene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282027-bringe-ting-over-mellom-to-hjem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er ikke så strenge på det, men dyre ting som jeg har kjøpt foretrekker jeg at er hos meg, og det samme gjør faren. Poden har f.eks. en gameboy hos faren, denne har han riktignok spart til og kjøpt selv, men han får ikke lov til å ta den med hjem til meg. Helt greit synes jeg.

Jeg synes den ordningen du beskriver kan være grei som grunnprinsipp, men er ikke sikker på at det er best for barnet å følge den helt slavisk. Jeg synes det er ubarmhjertig at barnet skulle måtte bytte miljø fullstendig hver uke å ikke få ta med seg noen av favoritt-tingene. Ingen ting som går som en rød tråd enten barnet er hos mamma eller pappa.

mvh

Vi har ingen 50-50 ordning, men jeg svarer likevel. Han får lov til å ta med seg det han måtte ønske fra begge hjemmene, dyrt eller billig, men vi voksne passer på at han får det med seg tilbake igjen. Det fungerer veldig bra. Guttungen har helt dilla på visse leker i perioder, og det ville vært helt krise om han ble skilt fra dem i dagesvis.

Gjest litt her og litt der

Vi har 60% / 40% fordeling. Hos oss er også hovedprinsippet at det som jeg kjøper til dem har de hos oss og det faren kjøper har de hos faren. Jeg holder barna med klær og sender med det de måtte trenge når de skal til faren. Av dyre ting som sykler, ski, slalom, fiskestenger ol. har barna med det de eventuelt måtte trengemellom hjemmene. Blir feil mener jeg dersom de skal ha dobbelt sett av alt. Barna har en play station hos oss og en hos faren, game boy kan de ta med seg om de ønsker men da ønsker jeg at de tar det med tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...