Gå til innhold

Kan jeg be legen om beroligende?

Anbefalte innlegg

Gjest limepeach

Jeg har i flere år slitt med mange typer problemer, men det som ikke ser ut til å bedre seg er min sosiale fobi, som jeg tror er mye av årsaken til at jeg er fryktelig stressa (selv når jeg bare skal være hjemme en dag uten å ha planlagt noe. Tror jeg blir stressa bare av å tenke), har vondt i hjertet og har så mye behov for å sove. Tror jeg blir utslitt av alt det her.

Har vært igjennom psykologien, uten at det hjalp. Nå lurer jeg på om jeg kan spørre min lege om å få prøve noe medisinering? Eller fungerer det sånn at det er kun legen som skal foreslå noe sånt?

Har lest litt om valium, sobril og rohypnol, syns det hørtes ut som de har samme virkning ut i fra det jeg leste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282061-kan-jeg-be-legen-om-beroligende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anna karenina

Jeg synes du bør forsøke et SSRI først, for eksempel cipralex, fontex, eller et annet antidepressiva i en annen gruppe. Disse virker mot angst i tillegg til depresjon, og de fleste bør prøve ut noen av disse medisinene før de prøver de mer vanedannende beroligende medisinene sobril eller valium. Rohypnol er utelukket..

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du bør forsøke et SSRI først, for eksempel cipralex, fontex, eller et annet antidepressiva i en annen gruppe. Disse virker mot angst i tillegg til depresjon, og de fleste bør prøve ut noen av disse medisinene før de prøver de mer vanedannende beroligende medisinene sobril eller valium. Rohypnol er utelukket..

Dette svaret støttes.

Annonse

ink1365380698

Jeg ble veldig avhengig av ssri. Gikk gjennom et h. av abstinenser i mange uker, og fikk en kraftig langvarig tilbake vendende depresjon av dem. Begynte med dem pga gad. Så skriver dette da det er så irriterende å lese av de ikke er avhengighetsdannende. En kjempestor prosent som bruker ssri sliter med å få sluttet, og mange greier det ikke. Jeg trappet også helt ned, over syv mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...