Gå til innhold

Jeg må spørre igjen om kalorier


Lillemus

Anbefalte innlegg

Mitt dagsbehov er ca. 1600 kcal for å holde vekten uten noe videre mosjon har jeg funnet ut.

Så langt i dag har jeg spist 2 måltider + et mellommåltid og har fått i meg ca. 600 kcal.

Men om jeg vil litt ned i vekt (og ser bort fra mosjon akkurat nå) så bør jeg ikke spise mer enn ca. 500 kcal resten av dagen? Noen her inne nevnte at for å gå ned i vekt burde man spise 5-800 kcal under dagsbehovet sitt. Men da ender jeg jo på bare 1100 kcal og det er jo for lite? Går ikke kroppen lett over på sparebluss da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Nå er ikke jeg ekspert på det her.

Men på den vektklubben jeg meldte meg inn i, er minimun inntak 1300 kcal. Trimmer man- og dermed bruker av de 1300- så trenger man ikke spise opp de "tapte " kaloriene for å komme opp i 1300.

Men 1300 er anbefalt.

Har forsøkt det her en stund- og foreløpig står vekta mer eller mindre i ro.

sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg ekspert på det her.

Men på den vektklubben jeg meldte meg inn i, er minimun inntak 1300 kcal. Trimmer man- og dermed bruker av de 1300- så trenger man ikke spise opp de "tapte " kaloriene for å komme opp i 1300.

Men 1300 er anbefalt.

Har forsøkt det her en stund- og foreløpig står vekta mer eller mindre i ro.

sukk

Jeg holder på å lage middag og bare for moro skyld (og får å få litt faktisk oversikt) så har jeg veid alt jeg puttet oppi og regnet ut kaloriinnhold - og hele retten blir ikke mer enn 330 kalorier jo! Kunne hatt i mer poteter eller mer annet grønt, men jeg synes det så ut som en stor nok porsjon allerede.

Da er jeg ikke oppe i 1000 kcal i dag engang... Hm. Snodig. Får trø innpå en kopp te med litt honning og noen tørklede aprikoser senere i kveld... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg ekspert på det her.

Men på den vektklubben jeg meldte meg inn i, er minimun inntak 1300 kcal. Trimmer man- og dermed bruker av de 1300- så trenger man ikke spise opp de "tapte " kaloriene for å komme opp i 1300.

Men 1300 er anbefalt.

Har forsøkt det her en stund- og foreløpig står vekta mer eller mindre i ro.

sukk

Middagen i dag består av ca. 410 kcal, jeg hadde glemt å regne med de to hvitostskivene på toppen. :o)

Gleder meg i alle fall, det ser godt ut! :o) Babettes grønnsaks- og kalkunskinkegryte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg holder på å lage middag og bare for moro skyld (og får å få litt faktisk oversikt) så har jeg veid alt jeg puttet oppi og regnet ut kaloriinnhold - og hele retten blir ikke mer enn 330 kalorier jo! Kunne hatt i mer poteter eller mer annet grønt, men jeg synes det så ut som en stor nok porsjon allerede.

Da er jeg ikke oppe i 1000 kcal i dag engang... Hm. Snodig. Får trø innpå en kopp te med litt honning og noen tørklede aprikoser senere i kveld... ;o)

Ja, 1300 kcal ble mye.

Men jeg lurer på om min vekt er feil....og vurderer kjøpe en mer nøyaktig kjøkkenvekt.

Kan umulig stemme- for jeg spiser jo mer eller mindre det samme som før. (men uten kjeks, godteri, kaker, is).

Og vekta... forblir det samme.

MEN jeg er fornøyd- med å finne ut hva og hvor mye spise uten å GÅ OPP i vekt!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg holder på å lage middag og bare for moro skyld (og får å få litt faktisk oversikt) så har jeg veid alt jeg puttet oppi og regnet ut kaloriinnhold - og hele retten blir ikke mer enn 330 kalorier jo! Kunne hatt i mer poteter eller mer annet grønt, men jeg synes det så ut som en stor nok porsjon allerede.

Da er jeg ikke oppe i 1000 kcal i dag engang... Hm. Snodig. Får trø innpå en kopp te med litt honning og noen tørklede aprikoser senere i kveld... ;o)

må visst gjøre som deg...

Spiser mer eller mindre det samme som tidligere- og kommer da i 1300 kcal mente jeg. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, 1300 kcal ble mye.

Men jeg lurer på om min vekt er feil....og vurderer kjøpe en mer nøyaktig kjøkkenvekt.

Kan umulig stemme- for jeg spiser jo mer eller mindre det samme som før. (men uten kjeks, godteri, kaker, is).

Og vekta... forblir det samme.

MEN jeg er fornøyd- med å finne ut hva og hvor mye spise uten å GÅ OPP i vekt!

:-)

De kjeksene, kakene og sjokoladene putte fort på haugevis av kalorier og usunne saker altså! :o)

Jeg synes også det kan være greit å ha en pekepinn på omtrent hvor mye 1300 kcal virkelig _er_ i matvarer, ikke bare som et tall liksom. Har nøyaktig vekt selv og har kjøpt en til kjæresten også så jeg kan følge med litt når jeg er der om jeg vil det. 299,- på Expert for digital vekt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal uansett spise minst 1200 (eller var det 1300) kalorier om dagen. Hvis ikke går kroppen på sparebluss.

Jeg synes jeg har spist ganske mye i dag og har vel muligens kommet opp på ca. 1200-1300 kcal tilsammen. Det er faktisk ganske mye "vanlig" mat når man spiser en del knekkebrød og grønnsaker! Godt er det og! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg har spist ganske mye i dag og har vel muligens kommet opp på ca. 1200-1300 kcal tilsammen. Det er faktisk ganske mye "vanlig" mat når man spiser en del knekkebrød og grønnsaker! Godt er det og! :o)

Ja, det er deilig å kunne se tilbake på en dag og vite at man ikke har spist for mye og ikke har spist noe usunt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal uansett spise minst 1200 (eller var det 1300) kalorier om dagen. Hvis ikke går kroppen på sparebluss.

Jeg tok meg selv litt i nakken og gikk en tur på 50 min nå i kveld, rask gange hele veien (mp3-spiller er kjekt!) og brukte ca. 300 kcal ifølge et nettsted. Skal jeg da trekke fra disse 300 kcal fra de ca. 1300 jeg har spist og ende opp med 1000 og gå i underskudd og sparebluss alikevel? *Skjønner ingenting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg selv litt i nakken og gikk en tur på 50 min nå i kveld, rask gange hele veien (mp3-spiller er kjekt!) og brukte ca. 300 kcal ifølge et nettsted. Skal jeg da trekke fra disse 300 kcal fra de ca. 1300 jeg har spist og ende opp med 1000 og gå i underskudd og sparebluss alikevel? *Skjønner ingenting*

Det er jeg jammen ikke sikker på, men det tror jeg ikke. Det viktigste er at du får i deg nok kalorier til det organene dine forbrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg selv litt i nakken og gikk en tur på 50 min nå i kveld, rask gange hele veien (mp3-spiller er kjekt!) og brukte ca. 300 kcal ifølge et nettsted. Skal jeg da trekke fra disse 300 kcal fra de ca. 1300 jeg har spist og ende opp med 1000 og gå i underskudd og sparebluss alikevel? *Skjønner ingenting*

Jeg mener forresten å huske det står en del om slike ting på http://www.vektklubben.no (Grethe Roede)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener forresten å huske det står en del om slike ting på http://www.vektklubben.no (Grethe Roede)

Har meldt meg inn (som gratismedlem), men jeg synes liksom ikke jeg finner noe om det jeg er ute etter. Skulle ønske de hadde en søkefunksjon på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg inn (som gratismedlem), men jeg synes liksom ikke jeg finner noe om det jeg er ute etter. Skulle ønske de hadde en søkefunksjon på sidene.

Mulig det er et annet sted jeg har lest disse tingen og husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg selv litt i nakken og gikk en tur på 50 min nå i kveld, rask gange hele veien (mp3-spiller er kjekt!) og brukte ca. 300 kcal ifølge et nettsted. Skal jeg da trekke fra disse 300 kcal fra de ca. 1300 jeg har spist og ende opp med 1000 og gå i underskudd og sparebluss alikevel? *Skjønner ingenting*

Forresten, du fortjener litt ros for å ha gått 50 minutter rask gange. *applauderer* Det er kjedelig å gå alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, du fortjener litt ros for å ha gått 50 minutter rask gange. *applauderer* Det er kjedelig å gå alene.

Med mp3'en på øret så går det så fint så! Joggeskoene ligger igjen på landet (skal dit igjen i morra) og dessuten liker jeg ikke helt å gå/jogge i skogen på egenhånd om kvelden. Så det ble en rask gåtur i nabolaget istedet. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mp3'en på øret så går det så fint så! Joggeskoene ligger igjen på landet (skal dit igjen i morra) og dessuten liker jeg ikke helt å gå/jogge i skogen på egenhånd om kvelden. Så det ble en rask gåtur i nabolaget istedet. :o)

Jeg burde også investere i en MP3-spiller. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg går på Grete Roede, og skal ligge på 1600 kcal om dagen når jeg slanker meg. De sier ingeting om at jeg skal legge til eller trekke i fra det jeg evt trener.

Altså: selv om jeg trener så skal jeg ikke spiser mer den dagen.

Fordi: kaloribehovet er jo regt ut i fra ditt aktivitetsnivå og standard treningsmengde.

Slik har i allefall jeg forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Grete Roede, og skal ligge på 1600 kcal om dagen når jeg slanker meg. De sier ingeting om at jeg skal legge til eller trekke i fra det jeg evt trener.

Altså: selv om jeg trener så skal jeg ikke spiser mer den dagen.

Fordi: kaloribehovet er jo regt ut i fra ditt aktivitetsnivå og standard treningsmengde.

Slik har i allefall jeg forstått det.

Jeg skal ligge på 1600 om dagen når jeg ikke mosjonerer noe særlig, for å holde vekten. Om jeg da legger meg på 1300 og prøver å røre meg litt så vil det forhåpentligvis føre til at jeg sakte, men sikkert går ned? Tiden vil vise! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...