Gå til innhold

Røyk, dag 3

Gjest Tar bort nicket mitt jeg. ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dag 3. Utrolig hvor sår man blir. Litt sårbar. Jeg har klart tre dager.

Sårhet. Melankoli. Vedmod tett vevd sammen med visshet, ro. Jeg er indre styrt denne gangen. Det er jeg som vil slutte, for min del.

Ikke den enorme "må" ha som jeg har hatt tidligere ganger jeg har prøvd å slutte. En avhengig person. Ikke lenger. Bort med vanene. Bort med det som holder alt i sjakk. Jeg trenger det ikke lenger.

Hypnosemannen ga opp at jeg skulle "vise omsorg" for den 13 åringen som begynte å røyke. Appelerte til viljestyrken min isteden. Hm. For jeg kunne ikke vise den personen jeg var omsorg. Jeg ble helt satt ut jeg, av at jeg reagerte sånn i hypnosen. Var ikke klar over hvor mye jeg hater 13 åringen jeg en gang var. Den som begynte å røyke.

Den som lå ute i snøen midt på vinteren og kikket på stjernene, ruset av røyken. Drømmeren i fantasilandet, inne i noe godt som var helt annerledes enn hverdagen. Svimmel rus, røyk blandet med kulde. Stjerneklare netter.

De snakker så pent om å bli glad i barnet, det barnet man var. Jeg synes det er bare tøv. Jeg hater det barnet. En krevende drittunge, det var det jeg var.

Jeg fikk en følelse av verdi, men det er ikke det samme som at jeg -liker- den jeg har vært.

Han ble satt ut, hypnosesnakkemannen, jeg merket det, han visste ikke hva han skulle si. Hm. Men jeg våknet i morges og ville "ta vare på" meg. Må ha drømt om det.

Sykkel og sjokolade. Salt lakris. Tyggegummi. Ha noe i munnen.

Lange sykkelturer, Nina Simone, hav. In my solitude. Sårhet.

Så såre sanger. Så vondt.

Vind i håret.

Sykler til havet. Nina Simone. Svaberg. Hav. Kaffe. Sykler hjem.

Sorg og glede. Hele registeret, alle fargene, jeg vil ha dem. Jeg er klar.

Dag 3. Jeg er fremdeles røykfri.

Gjest også røykfri
Skrevet

Du er flink! Fortsett sånn, det verste vil være over i løpet av 14 dager. 6 år siden jeg sluttet, men jeg brukte zyban for å greie det til slutt. Har ikke angret på at jeg sluttet et sekund :-). Lykke til!!

Skrevet

Du er flink! Fortsett sånn, det verste vil være over i løpet av 14 dager. 6 år siden jeg sluttet, men jeg brukte zyban for å greie det til slutt. Har ikke angret på at jeg sluttet et sekund :-). Lykke til!!

Det går dette her. :)

Da er det 11 dager igjen, så er det værste over. Jeg tenker at de aller første dagene er de værste egentlig jeg...

Har jo tid til å ta det også nå. Lite press på meg.

Fint å høre at du ikke har begynnt å røyke igjen, etter 6 år. :-)

Dette blir nok bra! Merker at luktesansen er blitt sterkere, og at pusten er bedre. Ikke har jeg dårlig ånde heller!

Takk for støtte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...