Gjest er det et utstyrs-jag? Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg er gravid med mitt første barn og frekventerer diverse internettforum for mødre. Jeg lurer på om mammaene på disse forumene er et slags representativt utvalg av mammaer eller om disse mammaene er litt smågærne. (?) Jeg sikter til behovet for TING, det vil si dyrt barneutstyr. Vognene skal helst koste mellom 8-10.000 og være enten Stokke eller Bugaboo. Og klærne skal helst ikke være fra Cubus eller H&M men skal være merkeklær.. Og det skal være ull, voksiposer, fancy stellevesker og ulike trekk på vognene og matchende voksiposer, skiphops og diverse. Jeg blir litt svimmel av det her... ;-) Føler meg litt uttafor som vurderer å kjøpe brukt vogn og hadde sett for meg stort sett å handle klær på H&M. Jeg vakler mellom å la meg rive med av kjøpepresset og å ta avstand fra det. I det ene øyeblikket ser jeg på billige, brukte bagvogner på finn.no og tenker at jeg kan bytte den ut til våren med en rimelig trille. I det andre øyeblikket ser jeg på dyre, fancy vogner og tenker at det er en bra og nødvendig investering. Hvis man skal være fornuftig - på hvilket nivå skal man legge seg når man har en helt normal økonomi, men ikke driter penger og heller ikke har behov for å gi inntrykk av det? Noen ting er antagelig helt legitimt å bruke litt penger på, mens andre ting vil jeg påstå er jåleri fra cafe-mødre som liker å se ut som de har god råd. Noen meninger her? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg mener at det er umoralsk å kjøpe dyre designklær og utstyr til en liten baby. Husk at babyen har ingen glede av dette - en baby trenger å være varm, tørr, mett og fremfor alt elsket! Det er helt perverst at folk bruker masse penger på å dresse opp småttiser i tøy som bare kan brukers i noen uker før det er for lite. Og dyre designervogner er ikke nødvendig for å komme seg ut på tur. Nei, hold deg til dine prinsipper. Legg pengene i sikkerhet - dvs kjøp skikkelig bilsete osv. Vogn, bæremeis, seng - alt dette kan kjøpes brukt uten noen problemer. Jeg har kjøpt alt dette brukt, og vi har relativt god økonomi. Men ting er ikke utslitt etter en eller to barn har brukt det, så jeg føler meg mye bedre med å kjøpe en del brukt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Dette blir jo mest synsing, men allikevel: Vedr. vogn er det sportsvogna som skal brukes "hardt", tas med overalt, kanskje i flere år. Det er viktig at den ikke veier et tonn, er uegnet for norsk vinter eller tar for stor plass. Den bør også enkelt kunne stilles slik at barnet kan sove i den. Dypvogna blir ikke brukt like lenge, og det er viktig å vurdere _ditt_ behov - skal du gå mye i naturen, ha den mye i bil, er det en fordel med løs bærebag, osv. Har du termin slik at du vil ha en "stor" baby (6 - 12 mnd) om vinteren, er det viktig at vogna rommer både den og vinterpose, noen bagvogner er relativt små. Mange synes det er greit med brukt dypvogn og ny sportsvogn, nettopp pga. forskjellen i slitasje. Merkeklær til barn synes jeg er noe tull, enten de er babyer eller eldre. Jeg ville aldri hatt klær i en prisklasse som gjør det til noe fælt om de får flekker etter kort tids bruk. Jeg synes dessuten babyer skal se ut som babyer, ikke små tenåringer, men jeg er gammel og umoderne. Babytøy vokser de uansett fort ut av, legg heller penger i ordentlig utetøy og sko når ungen begynner å gå omkring. Jeg har hatt to småbarn, og er ikke imponert over den _generelle_ kvaliteten på "finere" klær jeg iblant har kjøpt på salg. Med det mener jeg at noen klær taper seg fort enten de kommer fra Fru Lyng eller H & M, andre holder seg utrolig godt, uansett hvor de er kjøpt. Tenk bleieskift, ikke nussefaktor, når du kjøper klær. Forestill deg at du skal skifte en ufyselig bleie, og se på hvordan plaggene kan åpnes og trekkes unna det verste. Har du vogn, soveplass, bilsikring (viktig!) og litt basistøy (du får også sikkert noe i gave?), kan du ta det helt med ro når det gjelder utstyr. Etpar helsetepper og noe så kjedelig som gulpekluter er det også kjekt å ha på forhånd. Og husk at butikkene er åpne etter fødselen også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Du har nok rett i at det er noen som aldri kan få nok når det gjelder barneutstyr. Noen ønsker seg også at alt skal matche og at absolutt ingenting er fra fjoråret. Men jeg tror slett ikke dette gjelder flertallet:-) Jeg kan skrive under på at det er en stor lykkefølelse å handle inn til nurket mens man går gravid, men lykken er nok ikke mindre om du handler på H&M enn om du handler alt hos Fru Lyng. Du må rett og slett tilpasse dette til dine behov og din lommebok. Jeg for min del kunne aldri tenke meg å gi ti tusen for en ny barnevogn. . Det synest jeg er helt sinnsvakt. Kjøpte en brukt fin bagvogn fra Simo til 1000 kr som fortsatt er like fin. Kjøpte vel nytt bilsete og vippestol, ellers det meste brukt. Klær kjøpes det ikke mye av, vi er heldige og arver veldig mye fint tøy. Men utedresser til vinteren , undertøy osv handler vi jo mye av og jeg legger gjerne en del penger i dette. Ull er ikke jåleri skjønner du, man blir helt avhengig av det når man først har startet. Men det finnes mange gode merker på markedet, og de dyreste er ikke nødvendigvis de beste. Derfor synest jeg det er helt greit å legge mer penger i undertøy og sokker enn buksa og genseren som er utenpå. Om de kommer fra H&M eller fra et annet sted spiller overhodet ikke noen rolle. Jeg vil påstå at det er en myte at det er så dyrt å få barn. Har ikke lagt ned mange tusen i utstyr men har alt vi trenger og mere til.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg er av den mening at folk må få gjøre som de vil. Noen har behov for å kjøpe dyrere ting fordi det gir dem en god følelse, mens andre får en god følelse av å kjøpe brukte og/eller billigere ting. Vi er så forskjellige og alle bør respekteres uansett hva de velger å gjøre. Jeg har aldri sett behovet for å kjøpe dyre klær til mine unger og blir meget fornøyd når jeg finner fine, rimelige klær. Her går det i H&M, KappAhl etc. Når det gjelder vogner, så har jeg kjøpt nye. Splitter ny vogn gir meg en god følelse, selv om jeg vet det er unødvendig Til minstemor kjøpte vi Teutonia Joe-vogn, med pose, bilstol etc. Dette kom på nesten 10 000 kroner (vi var så heldige å få vognen i gave). Når hun vokste ut av vogna solgte vi alt for 5000 kroner og kjøpte en Easy Walker-vogn med pose og stelleveske for 5000 kroner. Nå skal vi kanskje selge også denne for ca 2500 kroner. Vognfetisj kanskje? Jeg tror kanskje kjøpejaget kan få noen foreldre til å bli litt usikre på egne valg. Man vil gjerne det beste for barna sine og er redde for å ikke kjøpe godt nok. Denne usikkerheten bør ikke gå på klær og utstyr, da dette ikke har noen betydning. Folk får gjøre som de vil, bare de er grei og snill 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Vi kjøpte alt nytt til førstemann, alt var også av beste merke og kvalitet. Nå fikk jo vi tre barn, så utstyret ble godt brukt:-) Forresten så betalte jo de vordende bestforeldre en del av utsyret, og de ville at vi skulle ha det flotteste. Da jeg var ferdig med tingene solgte jeg det videre for omtrent ingenting, og alt var like fint enda, så hun som kjøpte det gjorde et godt kjøp. Hun fikk ikke vogn med sorte hjul da, men det var ikke en flekk på den... Vi har kjøpt mye klær på H&M, og disse er både flotte og av god kvalitet. Hvis du velger å kjøpe brukt, kan du helt sikkert få mye fint. Det er kjøpers marked, så du kan sikkert velge og vrake. I de større byene er det ofte salg, og da kan du virkelig gjøre kupp. Trillene vi har hatt var langt under halv pris (vi har hatt to fordi den første ble ødelagt på flytur). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg drømte også om stilige design-greier da jeg var gravid. Gjett om jeg surfet og hamstret kataloger. Men når virkeligheta innhenta meg, så ble det ei brukt, gammel dypvogn til noen hundrelapper, og annonse i avisa etter annet bruktutstyr. Sportsvogna var av god kvalitet, om enn fjorårsmerke, og basisklærne fra HM. Etterhvert gikk det sport i å få mest mulig brukt, både klær og ting, som kunne sendes videre når vi var ferdige med det. Det var ikke planen i utgangspunktet, og det er ikke for å være så veldig miljøbevisst heller... Det er bare ganske enkelt billig og greit, og det blir mye mindre rot av det i etterkant. De fleste mødrene jeg kjenner har det likedan, og vi bytter gjerne med hverandre. Så bare slapp av. Du kommer neppe til å skille deg så mye ut i det virkelige liv, selv om dine virtuelle venninner kanskje har andre drømmer enn du. Kos deg med ventinga. Det er ei fantastisk tid både før og etter nedkomst. Håper sånn at jeg får oppleve det igjen, men alderen tar innpå, he, he. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Huh. Jeg er gravid med min første, og kommer først og fremst til å ta i mot alt jeg skulle bli overlevert av vogner og vugger og gamle klær fra tantunger og søskenbarn. Så ser jeg an hva jeg mangler, og av dette kommer jeg til å kjøpe noe brukt og noe nytt. Merker _skiter_ jeg i. Synes det er halve kosen, jeg, at den vesle skal sprelle rundt i min lillebrors gamle sparkebukse. Det eneste fancy jeg har sett på, er en bambusvugge som henger frataket som jeg syntes var helt nydelig, og den kommer jeg nok til å investere i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solstice Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Vi investerte i en litt dyr vogn (dog ikke i 10.000-kroners-klassen), fordi det av ulike grunner er viktig for oss at den er så lett som overhodet mulig. Fant ikke noe brukt som oppfylte kravene. Klær og sånt er handlet på H&M, og det har vi tenkt å fortsette med. Til vinteren kommer vi nok til å legge litt penger i skikkelig ulltøy av god kvalitet, men håper å få arve så mye som mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Dette er vel et verdispørsmål, og siden mange tilsynelatende har shopping og "ting" som ny husguden sin, så gjenspeiles det vel også i innkjøp ved barnefødsler. Jeg synes merkeklær generelt er noe stor tull, og enda mer når det gjelder babyer. I mine øyne er det "spill for galleriet" og snakk om å kjøpe seg selvfølelse. Høyt forbruk er vel i grunn temmelig umoralsk i disse miljø-tider, og også dersom man løfter blikket litt og ser på verden rundt seg - hvor store forskjeller som finnes. Det betyr ikke at jeg ikke går i fella selv. Har absolutt mine kjøperaid som jeg ikke nødvendigvis er stolt av. Når det gjelder vogn, så har jeg erfart at det er enorm forskjell på trillekomfort fra vogn til vogn. Vi kjøpte brukt bagvogn som vi har "levd med", men den var fryktelig tung å trille. Etterhvert gikk vi til innkjøp av en teutonia sportsvogn, og den kan jeg bare ikke få rost nok. Utrolig god å trille, god sittekomfort, og lett. Basert på vår erfaring, anbefaler jeg å sjekke kvalitet grundig før dere kjøper - med det mener jeg nettopp vekt, trillekomfort osv. Men jeg ville ikke lagt vekt på om vognen var brukt eller ny. Enig med en over her, som skriver at det ikke er dyrt å få barn. Det trenger absolutt ikke være det, etter vår erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Vi kjøpte brukte vogner, og vanlige, rimelige klær... Men har ikke følelsen at det er mange andre som gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er det et utstyrs-jag? Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg mener at det er umoralsk å kjøpe dyre designklær og utstyr til en liten baby. Husk at babyen har ingen glede av dette - en baby trenger å være varm, tørr, mett og fremfor alt elsket! Det er helt perverst at folk bruker masse penger på å dresse opp småttiser i tøy som bare kan brukers i noen uker før det er for lite. Og dyre designervogner er ikke nødvendig for å komme seg ut på tur. Nei, hold deg til dine prinsipper. Legg pengene i sikkerhet - dvs kjøp skikkelig bilsete osv. Vogn, bæremeis, seng - alt dette kan kjøpes brukt uten noen problemer. Jeg har kjøpt alt dette brukt, og vi har relativt god økonomi. Men ting er ikke utslitt etter en eller to barn har brukt det, så jeg føler meg mye bedre med å kjøpe en del brukt. Takk for svar! Helt enig når det gjelder designerklær til småbarn. Det er helt tullete.. Men jeg kjøper ikke slikt til meg selv en gang, så det er noe med "hvor en kommer fra", kanskje. Venter et vinterbarn og lurer på å kjøpe brukt bagvogn, har sett noen på finn som ser helt fine ut til en tusenlapp. Ser at en kan bruke disse vognene i alt fra 5-6 måneder til et år, litt ettersom hvor aktiv og stor ungen er. Men er disse vognene tyngre og større sammenlagt enn duovogner? Må jo få plass inni bilen også. Og jeg vet ikke om det hadde lønt seg å kjøpt en duovogn isteden slik at en har en sportsvogndel eller om en like gjerne kan kjøpe en sportsvogn eller trille senere. Hvordan er det å bruke trille om vinteren? Er vel diverse poser man skal bruke oppi... Og så er det å finne fram i jungelen av poser, skinn og ulltøy, da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hva er skiphops? Jeg hadde en brukt kombivogn til eldstemann og vi kjøpte ny sportsvogn til minsta som hun lå i hele tiden og eldstemann satt oppå i søskensete. Kjøpte brukt voksipose (som jeg solgte for mer enn jeg ga for den!) og kjøpte en stor kasse pent brukt babytøy på internett i tillegg til masse fra H&M og andre kjedebutikker. Det er bare tull å bruke vanvittig mye penger på dyrt babytøy som ungen vokser ut av på 1-2 mnd alikevel. Noen sier at de kjøprt dyrt så nestemann kan arve, men det er da grenser for hvor utslitt babytøyet blir. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det er nok ikke flertallet som kjøper vogn til 10.000, men det er vel disse som synes best, og gjerne stikker seg litt frem. :-) Jeg mener det er greit å finne en middelvei - hva skal man med dyre merkeklær som ungen vokser fra etter en mnd. Jeg kjøper alt av "forbruksklær" i billigkjedene - t skjorter, truser, bodyer, sokker osv. Mens ett og annet finplagg kan man legge litt mer i. Mens andre ting kan det være greit å investere skikkelig i, da tenker jeg først og fremst på bilstol, som bør være av beste kvalitet. Ellers kan du holde øynene åpne for salg på barnevogner. Kjøpe brukt kan du selvsagt også gjøre, vil anbefale at du da holder deg til merker som Simo og Emmaljunga, med god kvalitet. Voksipose er noe tull synes jeg, vi leverte tilbake vår. Mens ullpose og ullundertøy er ganske uunnværlig for oss. Cubus sitt ullundertøy er kjempebra, synes jeg. Men akkurat dette er ikke spesielt billig uansett. Og benytter oss av bleieavtalen på Kiwi ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Husk at de som er mest opptatt av utstyr gjerne også er de som skriver flest innlegg om dette. Dermed blir ikke inntrykket du får av å lese på nettet særlig representativt for alle mødre. Gjør som du selv ønsker, du, og la andre også gjøre det. Om de vil bruke alle pengene sine på dyre merkeklær til babyen, er det deres valg - og du kan kanskje ha råd til noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Takk for svar! Helt enig når det gjelder designerklær til småbarn. Det er helt tullete.. Men jeg kjøper ikke slikt til meg selv en gang, så det er noe med "hvor en kommer fra", kanskje. Venter et vinterbarn og lurer på å kjøpe brukt bagvogn, har sett noen på finn som ser helt fine ut til en tusenlapp. Ser at en kan bruke disse vognene i alt fra 5-6 måneder til et år, litt ettersom hvor aktiv og stor ungen er. Men er disse vognene tyngre og større sammenlagt enn duovogner? Må jo få plass inni bilen også. Og jeg vet ikke om det hadde lønt seg å kjøpt en duovogn isteden slik at en har en sportsvogndel eller om en like gjerne kan kjøpe en sportsvogn eller trille senere. Hvordan er det å bruke trille om vinteren? Er vel diverse poser man skal bruke oppi... Og så er det å finne fram i jungelen av poser, skinn og ulltøy, da. Jeg har to sommerbarn, og jeg er ikke god på vogner. Vi gikk bare inn i første og beste butikk og kjøpte en vogn (på tilbud) der og da. Mannen min hater shopping, og eneste kriteriet han hadde var at vi fikk den greit inn ibilen. Det er greit å ha litt kvalitet, for om du planlegger flere barn er det jo fint om den holder til de du skal ha så du slipper å kjøpe ny underveis. Forøvrig kan jeg ikke få fullrost voksiposen nok Den ble utrolig mye brukt. Var alltid sikker på at småttisene hadde det varmt og lunt da - uansett hvor kaldt det var ute. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 En ting er barnevogner og poser og sånt, men det neste blir jo leker og skolesekker og pennal og slike ting hvor det stadig skal konkurreres i å ha det dyreste og fineste og mest originale. Dette blir barna dratt med i. Det samme gjelder jo selvsagt merkelær, barna smittes av de voksnes holdninger, og kun det beste er bra nok! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det har blitt nesten hysteriske tilstander hos mange føler jeg. Det jeg, som trebarnsmor, har følt har vært viktig er: En vogn som er god for barnet og god og trille på norske veier. Dvs. en solid vogn med store hjul som takler brøytekanter og grusveier. (Simo er utrolig god!) Voksi-pose. Tror hverdagen min med barn hadde blitt mye vanskeligere uten den. Vi kjøpte vår på tilbud noen mnd før førstemann ble født, og den har vært brukt (og blir fortsatt brukt) av alle barna. Et solid stellebord, gjerne med skuffer. Vårt stellebord har også blitt brukt av alle 3 barna, og er nokså slitt etter diverse småreparasjoner osv., men det fungerer utmerket. Jeg har kluter og bleier samt klesskift til minsten lett tilgjengelig. Og stellebordet står slik at jeg har vasken lett tilgjengelig - da er det lett å bruke klut og vann til å vaske små stumper Jeg sverger til min stelleryggsekk. Den kjøpte jeg også til førstemann (BabyBjörn - så det er merkevare), og den er veldig kjekk å ha når vi triller turer, eller skal bort på div. ting. Hendene mine er frie fordi sekken er på ryggen. Du trenger definitivt ingen stellebag som koster mange tusen kroner. Egentlig holder det med en romslig veske der du får plass til et håndkle, noen bleier, klesskift, smokker, vaskekluter og litt annet dill og dall som er kjekt å ha med seg. En god seng der bunnen kan stilles i høyden er kjekt å ha, men ikke noe "must". Den første tiden har mine ligget i vognbagen ved siden av senga mi - for sprinkelsenga har blitt så voldsomt stor. Bilsete. Vi har leid det første setet til barna våre på en barneutstyrsbutikk, og så kjøpt HTS BeSafe når barna ble rundt 8-9 mnd gamle. Det var vel det mest nødvendige tror jeg. Handle brukt det du får tak i. Ingen ting er lurer enn det. H&M har mye flott til barna, jeg handler det meste av vårt der, på Cubus, KappAhl eller Lindex. Synes det er noe tull å bruke masse penger på fancy klær til de små som vokser ut av det fortere enn du klarer å vaske det (nesten). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Bare et lite tips når det gjelder seng til minsten: Du får sprinkelsenger fra en rimelig penge, men vi valgte å legge litt mer i akkurat den fordi vi ville ha en seng der man kunne senke og heve den ene "langveggen" med et enkelt tohåndsgrep. Når ungen ligger nederst er det fryktelig langt ned, særlig for en mor som ikke er så lang... ) Så de ekstra kronene sengene kostet (ca. 2000?) var vel verdt syntes vi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg er også førstegangsgravid. Jeg renger med å arve de fleste klærne barnet trenger, og resten vil jeg kjøpe i billigbutikker. Det er tross alt ikke så lenge de skal bruke dem av gangen. Jeg regner også sterkt med at barnevognsbutikken min blir finn.no. Hvis du skal kjøpe brukt barnevogn, kan det lønne seg å prøve dem ut i butikkene først, og gå etter noe mer spesifikt. Det er nok å velge mellom på bruktmarkedet. Ikke la deg rive med av hva andre (fremmede) mener. Gjør som du selv synes og hva du og pappaen føler for. Det skal også være penger igjen når ungen begynner i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282356-fint-ska-det-v%C3%A6rra/#findComment-2270770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.