Gå til innhold

Skarlagensfeber

Anbefalte innlegg

Gjest Beskymret mor

Min sønn på 5 år fikk feber og halsbetennelse for 4 dager siden. Etterhvert utslett rundt munnen og i overkroppen (sandpapirliknende, ikke helt typisk for skarlagens feber), relativ god allmenntilstand. Fikk ikke antibiotika med tanke på at dette var virusbetinget. Er redd for komplikasjoner i tilfellet dette var streptokokkinfeksjon. Er det sent å starte med antibiotika nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282360-skarlagensfeber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skarlagensfeber gir bringebærtunge. Knallrød og full av "røde blemmer"-ser ut som bringebær. Kan også bli blek rundt munnen, men ikke alltid enkelt å se. Da gutten min fikk det fikk han kraftig feber, som så gikk ned neste dag. Utslettet var der, men vi ble nesten sendt heim med "virus" helt til legen så tunga hans. Nabogutten ble sendt heim med "virus" selv om han hadde bringebærtunge(legen fant ikke at han var blek rundt munnen. Men fikk antibiotika pga øreverk. Det viste seg at han hadde skarlagensfeber. Antibiotikaen for øret hjalp på skarlagensfeberen også. Mitt råd er at hvis han får bringebærtunge,(den er så typisk for skarlagensfeber) så ta en ny tur til legen-eller oppsøk en annen lege. God bedring.-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282360-skarlagensfeber/#findComment-2270968
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...