Gå til innhold

SFO - en oppbevaringsplass?

Anbefalte innlegg

Gjest nei - det var skuffende - men ikke i dag

ååå nei det er ikke sant, fikk helt vondt av dere nå jeg :(

Dere bør sette fram krav om at dere skal bli møtt av personal når dere kommer og at noen sier hadet til dere når dere drar.

Det blir jo ikke noe samarbeid dette, det synes jeg det bør være og iallefall når det er snakk om et helt nytt barn.

Ønsker dere lykke til videre så håper vi dette går seg til!!

Egentlig synes jeg også det er alt for mange barn på deres sfo.

Men i dag så gikk alt så meget bedre. Og lettet ble jeg og faren for det.

I dag var gutten vår der alene i over 4 timer. Ble tatt godt i mot når vi kom, en av de ansatte passet på og stå og vinke sammen med han.

Han fortalte at han hadde lekt litt med seg selv, men mest med andre barn. Men han kunne ikke navnene på barna han hadde lekt med da, men det spilte ingen rolle.

Så i dag er vi ved mye bedre mot når det gjelder sfo-start. Selv om jeg vet at det kan svinge litt med poden når det gjelder levering, men i dag var en bra dag.

Han sier også at han har hatt det fint i dag.

Har tidligere hørt veldig mye positivt om denne sfo'en, så får jo håpe vi får samme erfaring. Selv om det er veldig MANGE barn der, er visst nærmere 150 når alle er der.

Fortsetter under...

På vår SFO er det, fordelt på 3 grupper, ca. 170 (?) barn tipper jeg. Og jeg tror ikke jeg tar mye feil om jeg sier at de ansatte etter ganske kort tid kan navnene på samtlige! Men de voksne på SFO har også ofte stilling som hjelpelærer/assistentlærer i klassene og slikt da.

I alle fall opplevde jeg ofte i fjor at om jeg hentet poden på 3. trinn så visste de voksne der også at jeg var mamman til XXX på førstetrinn. Og Snuppa selv var meget dypt imponert en dag da en av de voksne på 3. trinn visste hva hun het, hun som gikk i første! :o)

Ja, de lærer seg fort navnene, det var ikke det jeg mente, men de første 1-2 ukene skjønner jeg veldig godt at de ikke har full kontroll på alle navnene og hvem som "eier" hvilke foreldre/barn.

Jobber sjøl et sted jeg må lære mange navn (30-40 nye hver høst), og som regel sitter de ikke på rams før i september. (men da ser jeg ikke ungene mer enn 1 gang i uka)

-de voksnes navn tar merkelig nok myyye lenger tid, og under sånne hiserunder i selskaper får jeg ikke med meg navn på noen - bare ungenes sitter som klistra

Gjest sfoarbeider

Men i dag så gikk alt så meget bedre. Og lettet ble jeg og faren for det.

I dag var gutten vår der alene i over 4 timer. Ble tatt godt i mot når vi kom, en av de ansatte passet på og stå og vinke sammen med han.

Han fortalte at han hadde lekt litt med seg selv, men mest med andre barn. Men han kunne ikke navnene på barna han hadde lekt med da, men det spilte ingen rolle.

Så i dag er vi ved mye bedre mot når det gjelder sfo-start. Selv om jeg vet at det kan svinge litt med poden når det gjelder levering, men i dag var en bra dag.

Han sier også at han har hatt det fint i dag.

Har tidligere hørt veldig mye positivt om denne sfo'en, så får jo håpe vi får samme erfaring. Selv om det er veldig MANGE barn der, er visst nærmere 150 når alle er der.

Det var godt å høre, håper det fortsatt går like bra på sfo for han.

Navn på de andre kommer etterhvert å er ikke så viktig nå i starten.

Dere får sikkert litt opp og nedturer dere også, det er dere ikke alene om.

Lykke til videre!!

Gjest nei - det var skuffende - men bare første dagen

Det var godt å høre, håper det fortsatt går like bra på sfo for han.

Navn på de andre kommer etterhvert å er ikke så viktig nå i starten.

Dere får sikkert litt opp og nedturer dere også, det er dere ikke alene om.

Lykke til videre!!

Resten av uka gikk i grunn strålende.

God mottakelse hver morgen fikk han.

Var vel en morgen han gjerne helst ville være hjemme, men når vi kom til sfo så gikk det veldig greit. Må bare passe på at han har noen som kan stå og vinke sammen med han, da er det helt greit.

Og han er i full lek når jeg kommer for å hente han, knapt så han har tid å bli med hjem.

Men jeg er veldig klar over at det kan komme en nedtur eller flere dukkende opp. Men vi får nyte at det går så bra nå.

Så vil tro at vi var veldig uheldig første dagen, og at det var vanskeligere for de ansatte å nærme seg han når han hang i rompa på meg der første dagen.

Så vi får bare håpe det fortsetter slik.

Gjest sfoarbeider

Resten av uka gikk i grunn strålende.

God mottakelse hver morgen fikk han.

Var vel en morgen han gjerne helst ville være hjemme, men når vi kom til sfo så gikk det veldig greit. Må bare passe på at han har noen som kan stå og vinke sammen med han, da er det helt greit.

Og han er i full lek når jeg kommer for å hente han, knapt så han har tid å bli med hjem.

Men jeg er veldig klar over at det kan komme en nedtur eller flere dukkende opp. Men vi får nyte at det går så bra nå.

Så vil tro at vi var veldig uheldig første dagen, og at det var vanskeligere for de ansatte å nærme seg han når han hang i rompa på meg der første dagen.

Så vi får bare håpe det fortsetter slik.

Kjempetopp!!

nedturer kommer nok innimellom ja.

Jeg skal begynne på jobb neste uke og gleder meg til å ta imot nye spente 1 klassinger og de "gamle". Lære seg en drøss med navn igjen :))

Å lese innlegg fra dolmødre er veldig lærerikt og nyttig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...