Gå til innhold

Kjøkkengardiner - hjelp til å finne stoff


Lillemus

Anbefalte innlegg

Vi (dvs. kjæresten min) skal flytte ned en etasje og fra å ha ett kjøkkenvindu får vi nå 4! To av dem er over kjøkkenbenk så disse skal vi bare ha kappe på, de andre to skal ha hele lengder.

Jeg fikk ansvaret for å finne gardiner, men de måtte ikke koste for mye, så gardinstoff til flere hundre kroner meteren er uaktuelt. Kjøkkenet er stort og ganske lyst, innredningen er trehvit, lyse fliser over benken (noen få fliser har motiver, ganske koselige, litt typisk engelsk bondemotiv kanskje?) mellomlyst parkettgolv, høyt brystpanel i treverk og over der strie som vi skal male nesten hvit, hvitt tak.

Jeg har sjekket nettsidene til SparKjøp, Ellos og LaRedoute, men ingen av dem har noe som faller i smak.

Jeg liker litt kraftige bomullsstoffer, gjerne med striper eller ruter, ikke med typisk kjøkkenmønster (som div. grønnsaker eller kaffekverner på), ikke ensfarget, men heller ikke veldig mønstrete. Abstrakte mønstre er heller ikke noe for meg.

Både ferdig sydde kaper/lengder og metervare er av interesse, jeg syr gjerne selv. Jeg søker litt rundt på nettet, men om noen sitter på akkurat _den_ nettsiden så blir jeg kjempeglad om du kan legge ut en lenke her. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    30

  • mariaflyfly

    8

  • Sofline

    5

  • jubalong70

    2

Mest aktive i denne tråden

Har du vært på IKEA og sett? De hadde i alle fall før mye fint og billig stoff. (Du må sy selv da, men det klarer du jo :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på IKEA og sett? De hadde i alle fall før mye fint og billig stoff. (Du må sy selv da, men det klarer du jo :))

Nja... Jeg skal på Ikea en av dagene, men jeg har liksom aldri vært helt begeistret for tekstilene deres. Må vel ta en grundigere titt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Jeg skal på Ikea en av dagene, men jeg har liksom aldri vært helt begeistret for tekstilene deres. Må vel ta en grundigere titt. :o)

Koster jo ikke noe mer enn litt tid å kikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mååå dere ha gardiner? Kappe er det verste jeg vet ;)

Hva med persienner istedet?

Og hvis du skiter i svaret mitt, så har de masse kjempebillig og fint stoff på Ikea ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mååå dere ha gardiner? Kappe er det verste jeg vet ;)

Hva med persienner istedet?

Og hvis du skiter i svaret mitt, så har de masse kjempebillig og fint stoff på Ikea ;)

''Mååå dere ha gardiner? Kappe er det verste jeg vet ;) Hva med persienner istedet?''

Eller sånn løftegardin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mååå dere ha gardiner? Kappe er det verste jeg vet ;) Hva med persienner istedet?''

Eller sånn løftegardin.

Jeg kjøpte lift-gardiner på KID, og hang dem opp her om dagen. Helt ensfarget, brune. Ble knalltøft!

Men svigermors kommentar var følgende:

"For noen heslige striesekker du har hengt opp!!! Synes du det der var fint????"

Godt jeg ikke tar henne så veldig høytidelig da..... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mååå dere ha gardiner? Kappe er det verste jeg vet ;)

Hva med persienner istedet?

Og hvis du skiter i svaret mitt, så har de masse kjempebillig og fint stoff på Ikea ;)

Ja - vi mååååå ha gardiner! :o) Persienner blir for nakent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler liftgardiner, men jeg er ikke noe gardinmenneske, da. Liftgardiner er i hvertfall praktisk over kjøkkenbenken, og da er det jo greit å ha likt på alle vinduer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Dersom det ikke er for mye innsyn og vinduene er pene, synes jeg det er fint helt uten gardiner. Særlig på kjøkken, hvor gardinene gjerne blir fortere skitne og ekle enn andre steder.

Men nå vet jeg at vi liker omtrent diametralt motsatte ting, så du ender vel opp med tykke gardiner med kapper og sløyfer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Mååå dere ha gardiner? Kappe er det verste jeg vet ;) Hva med persienner istedet?''

Eller sånn løftegardin.

Har vurdert det også, men da må jeg snakke med gemalen først. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - vi mååååå ha gardiner! :o) Persienner blir for nakent.

Nei, nei, nei...det blir så fint atte';) Kjøp heller noen fine potteplanter e.l. til vinduet, aller helst en krukke med grønn plastplantekule (aner ikke hva det heter?). Stilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mååå dere ha gardiner? Kappe er det verste jeg vet ;) Hva med persienner istedet?''

Eller sånn løftegardin.

Ja, det er også pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det ikke er for mye innsyn og vinduene er pene, synes jeg det er fint helt uten gardiner. Særlig på kjøkken, hvor gardinene gjerne blir fortere skitne og ekle enn andre steder.

Men nå vet jeg at vi liker omtrent diametralt motsatte ting, så du ender vel opp med tykke gardiner med kapper og sløyfer ;-)

Og aller helst vinrøde eller mørkegrønne gardiner :-)

*erter lillemus*

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det ikke er for mye innsyn og vinduene er pene, synes jeg det er fint helt uten gardiner. Særlig på kjøkken, hvor gardinene gjerne blir fortere skitne og ekle enn andre steder.

Men nå vet jeg at vi liker omtrent diametralt motsatte ting, så du ender vel opp med tykke gardiner med kapper og sløyfer ;-)

Kapepr og sløyfer blir det definitivt ikke! :o)

Innsyn er det overhode ikke, i alle fall ikke på sommers tid, men fint lite på vinteren også. Men jeg synes det blir for kaldt helt uten noe, men skal vurdere liftgardiner, skal høre med gemalen i ettermiddag. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert det også, men da må jeg snakke med gemalen først. :o)

Nei, nei, nei, sånne saker har ikke gemaler peiling på!!

Mannen min er oftest uenig med meg i slike interiørsaker, men har etterhvert kapitulert fordi han ser at det blir fint tilslutt likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og aller helst vinrøde eller mørkegrønne gardiner :-)

*erter lillemus*

;)

Ikke nevn ordet "vinrødt"!!!! Vi holder på å male over vinrød strie på kjøkkenet nå! Den øverste meteren på veggen selvfølgelig, så vi må klatre hele tiden og gjett hvem som akkurat klarer å stå oppreist på kjøkkenbenken og derfor må ta over kjøkkenskapene?! *Svett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...