Gå til innhold

Kjøkkengardiner - hjelp til å finne stoff


Lillemus

Anbefalte innlegg

Hahahaha! Her sitter du og ditcher Lillemus' furutalerkner, og så viser det seg at du er omgitt av furuhælvetet sjøl??? *Muahaha*

*snøft*

Jeg måtte bare støtte lillemus litt siden jeg syntes jeg var litt slem! Men tallerkenhylle har jeg _ikke_ altså!! Dessuten hadde furuhælvetet vært en saga blott dersom jeg hadde tatt meg råd til å skifte det ut ;)

Men du..hysj..jeg vil helst ikke ha på meg at jeg har furu i huset!!! *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    30

  • mariaflyfly

    8

  • Sofline

    5

  • jubalong70

    2

Mest aktive i denne tråden

Jeg har vel fortalt hva moder'n sa da hun fikk vite navnet på datteren min? Meget skeptisk kom det:"Hva sier morfar til det da?" Som om han har noen slags vetorett?! Hvis hun var snurt fordi hun ikke ble oppkalt så har hun seg selv å takke, det var hun som nektet plent å la meg oppkalle jentungen etter henne!

Og bare for å ha sagt det - begge ungene mine har fiiine navn så! :o)

AV en eller annen grunn husker jeg navnene på noen få av DOL'ernes barns navn - bl.a. dine - og det er flotte navn ja!

Kommentaren fra min far da vi jula 1993 fortalte at vi skulle gifte oss sommeren 1994 var følgende:

"Javel - men jeg skal være med på frimerkeutsilling til sommeren, så det blir mitt fokus da!"

Helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AV en eller annen grunn husker jeg navnene på noen få av DOL'ernes barns navn - bl.a. dine - og det er flotte navn ja!

Kommentaren fra min far da vi jula 1993 fortalte at vi skulle gifte oss sommeren 1994 var følgende:

"Javel - men jeg skal være med på frimerkeutsilling til sommeren, så det blir mitt fokus da!"

Helt utrolig!

*Ler så jeg griner* Det er helt ufattelig! :o)

Jeg på min side, skulle ønske at mine foreldre (særlig min mor) var litt mindre deltakende i forberedelsene til mitt bryllup... Om jeg skal gifte meg på nytt så skal jeg sørge for det aller meste selv og i dypeste stillhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snøft*

Jeg måtte bare støtte lillemus litt siden jeg syntes jeg var litt slem! Men tallerkenhylle har jeg _ikke_ altså!! Dessuten hadde furuhælvetet vært en saga blott dersom jeg hadde tatt meg råd til å skifte det ut ;)

Men du..hysj..jeg vil helst ikke ha på meg at jeg har furu i huset!!! *

Vi har skiftet ut det meste av furu hos oss - MEN vi har fortsatt et hjørneskap i stua i furu....

*hysj*

Har fått det av svigermor, så vi vet ikke helt hva vi skal gjøre av det.... Har malt et framskap vi fikk av henne - det ble ganske OK. Har fjernet de opprinnelige hytte-knottene, men har ikke fått kjøpt nye ennå, så det er litt vankelig å åpne skuffer og skap 8et halvt år siden det ble malt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snøft*

Jeg måtte bare støtte lillemus litt siden jeg syntes jeg var litt slem! Men tallerkenhylle har jeg _ikke_ altså!! Dessuten hadde furuhælvetet vært en saga blott dersom jeg hadde tatt meg råd til å skifte det ut ;)

Men du..hysj..jeg vil helst ikke ha på meg at jeg har furu i huset!!! *

Jeg sitter allurat og lurer på når jeg skal orke å gå løs på siste rest av furuhælvetet i huset her - panelet i kjelleren... :((

Kjelleren min ser ut som et bomba horehus, og jeg orker ikke engang tanken på å skulle gå igang å gjøre noe der, selv om jeg har mange planer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler så jeg griner* Det er helt ufattelig! :o)

Jeg på min side, skulle ønske at mine foreldre (særlig min mor) var litt mindre deltakende i forberedelsene til mitt bryllup... Om jeg skal gifte meg på nytt så skal jeg sørge for det aller meste selv og i dypeste stillhet.

Han ble faktisk ganske deltakende da sommeren kom, og da vi var såpass unge som vi var (22 og 23), så var det faktisk ganske OK at foreldrene mine tok seg av det meste. Men mannen min kan fremdeles bli lettere irritert når han tenker over at min far skulle bestemme hvem som skulle komme fra min manns familie.....

Og jeg er enig - skulle jeg ha giftet meg nå, ville vi gjort det på en helt annen måte :-)

Men det er jo ikke aktuelt da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter allurat og lurer på når jeg skal orke å gå løs på siste rest av furuhælvetet i huset her - panelet i kjelleren... :((

Kjelleren min ser ut som et bomba horehus, og jeg orker ikke engang tanken på å skulle gå igang å gjøre noe der, selv om jeg har mange planer...

Det er jo fint med malt panel da - synes du ikke det?

Kan du ikke male tak og vegger i kjelleren da?

...sier jeg som synes det er et ORK med alt som heter oppussing.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fint med malt panel da - synes du ikke det?

Kan du ikke male tak og vegger i kjelleren da?

...sier jeg som synes det er et ORK med alt som heter oppussing.....

Det er akkurat det som er planen. Jeg er faktisk veldig glad i malt panel, det er bare det at jeg hater å male panel! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skiftet ut det meste av furu hos oss - MEN vi har fortsatt et hjørneskap i stua i furu....

*hysj*

Har fått det av svigermor, så vi vet ikke helt hva vi skal gjøre av det.... Har malt et framskap vi fikk av henne - det ble ganske OK. Har fjernet de opprinnelige hytte-knottene, men har ikke fått kjøpt nye ennå, så det er litt vankelig å åpne skuffer og skap 8et halvt år siden det ble malt)

Det eneste møbelet vi har igjen i furu, er databordet på loftet... Dessuten har jeg mistanke om at spisestua vår er i malt furu? Driver og jobber hardt for å få solgt den siden jeg er dritlei den.. Håper noen syttiåringer forbarmer seg over meg og vil ha en slik spisestue på hytta *hehe*

Vi skal også male takene hvite, men ser for oss en skikkelig tung jobb med det.. Garasjen vår må bli ferdig først. Vi har laga leilighet i 2.etasje av garasjen. Den er så moderne og fin at vi nesten vurderer å flytte inn der ;)

Kjøp nye knotter straks. Det blir et helt annet møblement da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter allurat og lurer på når jeg skal orke å gå løs på siste rest av furuhælvetet i huset her - panelet i kjelleren... :((

Kjelleren min ser ut som et bomba horehus, og jeg orker ikke engang tanken på å skulle gå igang å gjøre noe der, selv om jeg har mange planer...

*sukk*

Kanskje vi skal vente til furu blir moderne igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AV en eller annen grunn husker jeg navnene på noen få av DOL'ernes barns navn - bl.a. dine - og det er flotte navn ja!

Kommentaren fra min far da vi jula 1993 fortalte at vi skulle gifte oss sommeren 1994 var følgende:

"Javel - men jeg skal være med på frimerkeutsilling til sommeren, så det blir mitt fokus da!"

Helt utrolig!

*flirer*

Jeg tror nesten at mannfolk blir litt satt ut av sånne beskjeder som involverer følelser etc. Da kan det komme dumme saker ut av munnen ;) Når vi fortalte pappa at vi venta vår førstefødte (noen mnd etter at vi til og med hadde gifta oss;)), var kommentaren: "Hvorfor det?" før han gikk ut av rommet. Når han kom tilbake og hadde fått summa seg litt, prøvde han visst å beherske gleden han følte. Når babyen kom var han helt på tuppa og han slutta samme sommeren å røyke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste møbelet vi har igjen i furu, er databordet på loftet... Dessuten har jeg mistanke om at spisestua vår er i malt furu? Driver og jobber hardt for å få solgt den siden jeg er dritlei den.. Håper noen syttiåringer forbarmer seg over meg og vil ha en slik spisestue på hytta *hehe*

Vi skal også male takene hvite, men ser for oss en skikkelig tung jobb med det.. Garasjen vår må bli ferdig først. Vi har laga leilighet i 2.etasje av garasjen. Den er så moderne og fin at vi nesten vurderer å flytte inn der ;)

Kjøp nye knotter straks. Det blir et helt annet møblement da :)

Malt furuspisebord er vel ikke så galt vel?

Hva slags knotter skal jeg ha da? Har liggende noen enkle runde stålknotter, ca 2-3 cm i diameter som ble til overs etter badet, tror jeg har nok til det framskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fint med malt panel da - synes du ikke det?

Kan du ikke male tak og vegger i kjelleren da?

...sier jeg som synes det er et ORK med alt som heter oppussing.....

Malt panel er nydelig synes jeg! Men det er tungt å male det, og å male paneltak må være svintungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*flirer*

Jeg tror nesten at mannfolk blir litt satt ut av sånne beskjeder som involverer følelser etc. Da kan det komme dumme saker ut av munnen ;) Når vi fortalte pappa at vi venta vår førstefødte (noen mnd etter at vi til og med hadde gifta oss;)), var kommentaren: "Hvorfor det?" før han gikk ut av rommet. Når han kom tilbake og hadde fått summa seg litt, prøvde han visst å beherske gleden han følte. Når babyen kom var han helt på tuppa og han slutta samme sommeren å røyke ;)

Ja, det er egentlig veldig typisk pappa. Han kan buse ut med helt utrolige kommentarer der og da. Så tar han seg en tur ut - eller neste gang vi treffes - og da er alt fryd og gammen!

Da vi ventet nr 2, offentliggjorde vi det på hans 60 års dag (på Døvehytta, vet du :-) ) - og da hadde eldstemann malt et bilde til morfar, og jeg hadde skrevet bakpå: "Kjære morfar - Gratulerer med 60 års dagen - hilsen X (gutten vår) og en bitteliten bror eller søster som blir født til sommeren)

Jeg overrakte bildet, og ba min far om å lese teksten høyt for alle gjestene.... "Oi!" sa han og kremtet litt, før han leste det høyt.

Moro!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er egentlig veldig typisk pappa. Han kan buse ut med helt utrolige kommentarer der og da. Så tar han seg en tur ut - eller neste gang vi treffes - og da er alt fryd og gammen!

Da vi ventet nr 2, offentliggjorde vi det på hans 60 års dag (på Døvehytta, vet du :-) ) - og da hadde eldstemann malt et bilde til morfar, og jeg hadde skrevet bakpå: "Kjære morfar - Gratulerer med 60 års dagen - hilsen X (gutten vår) og en bitteliten bror eller søster som blir født til sommeren)

Jeg overrakte bildet, og ba min far om å lese teksten høyt for alle gjestene.... "Oi!" sa han og kremtet litt, før han leste det høyt.

Moro!!!!

Så moro! Vi gjorde det samme da jeg var nygravid med poden - på mammas 60-årsdag! Hun fikk en stor konvolutt og oppi den lå det et ark hvor det ganske enkelt sto:"Gratulerer, du skal bli mormor!" Hun fikk også beksjed om å lese det høyt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Vi gjorde det samme da jeg var nygravid med poden - på mammas 60-årsdag! Hun fikk en stor konvolutt og oppi den lå det et ark hvor det ganske enkelt sto:"Gratulerer, du skal bli mormor!" Hun fikk også beksjed om å lese det høyt. :o)

Husker det ble knystende stille i hele forsamlingen. Så kom det et gisp fra min søster og et par kusiner. Og så smil og gratulasjoner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Kanskje vi skal vente til furu blir moderne igjen?

Jeg synes ikke furu er så ille jeg og hva som er moderne og ikke bryr jeg meg egentlig fint lite om så lenge jeg liker det selv!

Både kjøkkenbord, stoler og slagbenk er i furu hos oss + vitrineskap og flere andre kjøpmannsdisker og skap av ulike slag. Vi liker det vi! :o) Det er mer all panelen på veggene jeg synes det kan bli vel mye av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det ble knystende stille i hele forsamlingen. Så kom det et gisp fra min søster og et par kusiner. Og så smil og gratulasjoner :-)

*Hehe*

Noen minutter før offentliggjøringen spurte min ene tante, som vel ikke alltid trår like varsomt, om det var sånn at siden vi skulle gifte oss til sommeren så skulle vi kanskje ha barn også? "Neeeeida...." sa jeg. ;o) Min mor sto jo og hørte på jo! :o)

Vi var litt usikre på om vi skulle stjele litt av jubilantens oppmerksomhet på den måten, men samtidig visste jeg jo at det aller høyeste ønsket hennes var nettopp å bli mormor. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Malt furuspisebord er vel ikke så galt vel?

Hva slags knotter skal jeg ha da? Har liggende noen enkle runde stålknotter, ca 2-3 cm i diameter som ble til overs etter badet, tror jeg har nok til det framskapet.

Her har de stort utvalg i knotter og beslag, kanskje du finner noe? http://www.r-bergersen.no/page/products/

Synes kanskje minimalistiske stålknotter på et gammelt furuskap kan bli litt kræsj, men det er vel egentlig vanskelig å si før man har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...