Gå til innhold

Kjøkkengardiner - hjelp til å finne stoff


Lillemus

Anbefalte innlegg

Nei, nei, nei...det blir så fint atte';) Kjøp heller noen fine potteplanter e.l. til vinduet, aller helst en krukke med grønn plastplantekule (aner ikke hva det heter?). Stilig:)

Liftgardiner og planter tror jeg kan bli bra. :o) Skal ta en prat med ham i ettermiddag - jeg tror faktisk det kan bli riktig stilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    30

  • mariaflyfly

    8

  • Sofline

    5

  • jubalong70

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Kapepr og sløyfer blir det definitivt ikke! :o)

Innsyn er det overhode ikke, i alle fall ikke på sommers tid, men fint lite på vinteren også. Men jeg synes det blir for kaldt helt uten noe, men skal vurdere liftgardiner, skal høre med gemalen i ettermiddag. :o)

Husk at dersom liftgardinene er av tett stoff (som de ofte er) tar de mye av lyset, som ellers kunne være sluppet inn av et stort vindu. Kjøkkenet er ofte ikke det lyseste rommet i huset, og det kan derfor være fint å få inn så mye lys som mulig.

Men nå er jeg en lysfreak, da! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nevn ordet "vinrødt"!!!! Vi holder på å male over vinrød strie på kjøkkenet nå! Den øverste meteren på veggen selvfølgelig, så vi må klatre hele tiden og gjett hvem som akkurat klarer å stå oppreist på kjøkkenbenken og derfor må ta over kjøkkenskapene?! *Svett*

Okei, da er du ikke så ille som jeg et øyeblikk trodde!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dersom liftgardinene er av tett stoff (som de ofte er) tar de mye av lyset, som ellers kunne være sluppet inn av et stort vindu. Kjøkkenet er ofte ikke det lyseste rommet i huset, og det kan derfor være fint å få inn så mye lys som mulig.

Men nå er jeg en lysfreak, da! :o)

Rommet blir mye lysere nå når vi maler over den vinrøde stria øverst på veggen med nesten hvitt. :o)

Trenger jo ikke ha så mørke liftgardiner heller. Er de vanskelige å sette opp forresten? Festes de inne i vinduet eller på/utenfor karmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liftgardiner og planter tror jeg kan bli bra. :o) Skal ta en prat med ham i ettermiddag - jeg tror faktisk det kan bli riktig stilig!

Det blir helt sikkert kjempefint!! Dessuten blir det på en måte litt "varmere" enn "bare" persienner :)

Min stesvigermor har noen kjempekule liftgardiner på kjøkkenet! De har hvitt kjøkken og helt lyse vegger, samt noen røde "ting og tang-saker" på benken. Gardinene er lys-beige med store røde epler på. Utrolig fint fordi kjøkkenet ellers er veldig stilrent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir helt sikkert kjempefint!! Dessuten blir det på en måte litt "varmere" enn "bare" persienner :)

Min stesvigermor har noen kjempekule liftgardiner på kjøkkenet! De har hvitt kjøkken og helt lyse vegger, samt noen røde "ting og tang-saker" på benken. Gardinene er lys-beige med store røde epler på. Utrolig fint fordi kjøkkenet ellers er veldig stilrent :)

*Iler på nett for å søke på liftgardiner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei, sånne saker har ikke gemaler peiling på!!

Mannen min er oftest uenig med meg i slike interiørsaker, men har etterhvert kapitulert fordi han ser at det blir fint tilslutt likevel ;)

Hvis det faktisk er hans bolig vi snakker om her, synes jeg uansett han bør forledes til å tro at han er med og bestemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte lift-gardiner på KID, og hang dem opp her om dagen. Helt ensfarget, brune. Ble knalltøft!

Men svigermors kommentar var følgende:

"For noen heslige striesekker du har hengt opp!!! Synes du det der var fint????"

Godt jeg ikke tar henne så veldig høytidelig da..... :-D

Koselig kommentar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Rommet blir mye lysere nå når vi maler over den vinrøde stria øverst på veggen med nesten hvitt. :o)

Trenger jo ikke ha så mørke liftgardiner heller. Er de vanskelige å sette opp forresten? Festes de inne i vinduet eller på/utenfor karmen?

Har ikke særlig greie på liftgardiner, har bare hørt at de er litt vanskelige å sy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det faktisk er hans bolig vi snakker om her, synes jeg uansett han bør forledes til å tro at han er med og bestemmer...

Ja, det er klart - men det fikser nok Lillemus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke særlig greie på liftgardiner, har bare hørt at de er litt vanskelige å sy.

Jeg skal ikke sy dem selv - ikke når det er snakk om liftgardiner nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte lift-gardiner på KID, og hang dem opp her om dagen. Helt ensfarget, brune. Ble knalltøft!

Men svigermors kommentar var følgende:

"For noen heslige striesekker du har hengt opp!!! Synes du det der var fint????"

Godt jeg ikke tar henne så veldig høytidelig da..... :-D

*Fnis* Omtrent som min mors kommentar da hun fikk høre navnet på poden - "Dere skal vel ikke kalle gutten noe så stygt!?" Jadda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig kommentar! :D

Hun snakker rett fra levra, og som regel bare humrer jeg av kommentarene hennes. Men av og til kan hun faktisk såre meg skikkelig.

Jeg kjøpte nye gardiner i stua og, helt lyse, litt tett stoff, med sånne knapper oppe. Da sa hun: "Oi, har du fått nye gardiner?" "Ja," svarte jeg, "var de ikke fine?"

Svigermor: "Hmmmm....Det er sikkert god kvalitet på dem!"

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis* Omtrent som min mors kommentar da hun fikk høre navnet på poden - "Dere skal vel ikke kalle gutten noe så stygt!?" Jadda....

Koselig å få høre....

Ei av jentene våre har Linnéa som et av navnene. Svigermor lurte da på om vi virkelig skulle kalle jenta for Linerla !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommet blir mye lysere nå når vi maler over den vinrøde stria øverst på veggen med nesten hvitt. :o)

Trenger jo ikke ha så mørke liftgardiner heller. Er de vanskelige å sette opp forresten? Festes de inne i vinduet eller på/utenfor karmen?

Veldig lett å henge opp! Du trenger bare syl eller drill til to hull pr vindu. I de hullene fester du en krok (følger med i pakka), og så hekter du gardinene oppi der (På mine var det festet to øyekroker fra før på gardinene). Og så må du feste et feste på sida til den tråden du trekker dem opp og ned med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lett å henge opp! Du trenger bare syl eller drill til to hull pr vindu. I de hullene fester du en krok (følger med i pakka), og så hekter du gardinene oppi der (På mine var det festet to øyekroker fra før på gardinene). Og så må du feste et feste på sida til den tråden du trekker dem opp og ned med.

Men inni vinduet eller utenpå karmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...