Gå til innhold

hvor lang tid bruker dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

Jeg bruker 1 time og 40 min fra jeg går ut av døra til jeg er på jobb. Da har jeg levert på SFO og i barnehage på veien. Det samme bruker mannen min.

Misunner alle som har kort vei til jobb. Vi har jobber som gjør at vi må holde oss i storby, og inntekt som tilsier at vi må bo utenfor.

Vi har fire minutter å sykle til barnehagen! Og siden jeg jobber på samme sted så er jeg på jobb samtidig. Mannen min har også 4 minutter å sykle til sin jobb men det er i den andre retningen så han bruker da 8 minutter på sykkeltid dersom han skal levere før han sykler til jobb.

Det tar kortere tid for oss å sykle enn med bil, for med bil må vi kjøre rundt!

Annonse

SLik gjorde vi det i fjor, da vi hadde 2 i barnehage på to ulike steder:

Kjørte hjemmefra 8.15, når storebror hadde gått til skolen.

2 minutters kjøring til den ene barnehagen. Brukte ca 5 minutter på levering.

4 minutters kjøring til barnehage nr to. Brukte 5-10 minutter på levering.

4 minutters kjøring til der jeg parkerte ved E-18.

2-15 minutters venitng på buss.

Ca 10 minutter kjøring med buss.

3 minutter å gå fra bussen til jobb. På jobb mellom 9 og 9.20, altså ca en time etter jeg gikk hjemmefra.

-----

Nå har vi to barn på Sfo og ett barn i gangavstand hjemmefra. Håper det blir bedre. Foreløpig har vi fulgt skolebarna til SFO, men de går nok snart selv.

Da tar det ca 10 minutter å gå med 3 åringen til barnehagen. Jeg må få det til å klaffe med bussen da, busstopp like ved, slik at jeg kanskje bare bruker ca 40 minutter fra jeg går hjemmefra til jeg er på jobb!

Får spør meg igjen om noen uker!

Jeg har hjemmekontor noen dager i uka, så de dagene er veldig greie. Når jeg ikke har hjemmekontor reiser jeg hjemmefra 05.30, så da er jeg heller ikke med på levering og henting i det heletatt.