Gå til innhold

hvor lang tid bruker dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

Jeg bruker 1 time og 40 min fra jeg går ut av døra til jeg er på jobb. Da har jeg levert på SFO og i barnehage på veien. Det samme bruker mannen min.

Misunner alle som har kort vei til jobb. Vi har jobber som gjør at vi må holde oss i storby, og inntekt som tilsier at vi må bo utenfor.

Vi har fire minutter å sykle til barnehagen! Og siden jeg jobber på samme sted så er jeg på jobb samtidig. Mannen min har også 4 minutter å sykle til sin jobb men det er i den andre retningen så han bruker da 8 minutter på sykkeltid dersom han skal levere før han sykler til jobb.

Det tar kortere tid for oss å sykle enn med bil, for med bil må vi kjøre rundt!

Annonse

SLik gjorde vi det i fjor, da vi hadde 2 i barnehage på to ulike steder:

Kjørte hjemmefra 8.15, når storebror hadde gått til skolen.

2 minutters kjøring til den ene barnehagen. Brukte ca 5 minutter på levering.

4 minutters kjøring til barnehage nr to. Brukte 5-10 minutter på levering.

4 minutters kjøring til der jeg parkerte ved E-18.

2-15 minutters venitng på buss.

Ca 10 minutter kjøring med buss.

3 minutter å gå fra bussen til jobb. På jobb mellom 9 og 9.20, altså ca en time etter jeg gikk hjemmefra.

-----

Nå har vi to barn på Sfo og ett barn i gangavstand hjemmefra. Håper det blir bedre. Foreløpig har vi fulgt skolebarna til SFO, men de går nok snart selv.

Da tar det ca 10 minutter å gå med 3 åringen til barnehagen. Jeg må få det til å klaffe med bussen da, busstopp like ved, slik at jeg kanskje bare bruker ca 40 minutter fra jeg går hjemmefra til jeg er på jobb!

Får spør meg igjen om noen uker!

Jeg har hjemmekontor noen dager i uka, så de dagene er veldig greie. Når jeg ikke har hjemmekontor reiser jeg hjemmefra 05.30, så da er jeg heller ikke med på levering og henting i det heletatt.

Gubben tar seg av transport og levering, og når de reiser hjemmefra kl. 07.40 er han på jobb 08.15 etter å ha levert på barnehage og SFO som ligger ca 1 minutt med bil unna hverandre.

Annonse

I vår, da jeg var hjemme med minsten, mellomste var i barnehage og eldste var på skole var vår morgenrutine slik:

Opp kl. 07. Eldste spiste frokost mens mellomste ordnet seg. Jeg smurte niste.

Kl. 08 var vi i bilen. Kl. 08.05 var vi i barnehagen. Kl. 08.12 var jeg i bilen igjen og kl. 08.17 var vi på skolen.

Fra høsten nå blir det vel andre tider siden begge jentene skal på skolen, minsten i barnehage og jeg på jobb igjen...

Det tar ca 10 min hjemmefra til barnehagen. og så ca 15 til arbeid. Jeg beregner totalt 40 min, da har jeg lagt inn tid til prating i barnehagen, veiarbeid, møtende fergekø og mindre stress.

Det ideelle er å reise hjemmefra ca 07.30 og være på jobb 0.10. vanlivigvis kommer vi oss ikke ut førene før 07.40...men det går det å!

Nå kjører jeg så fra vi går ut av døra hjemme, har plassert oss i bilen, kjørt oppover, ruslet fra parkeringen og inn på SFO så tar det fort et kvarter. :o) Tidligere tok det minst en halvtime er jeg redd...

Så tusler jeg tilbake til bilen og kjører på jobb, noe som tar ca. 15-20 min til jeg er innafor døra på jobben. Og da har jeg spart en halvtime minst i forhold til å ta buss!

Gjest Elextra

Spørs jo litt på barnas samarbeidsvilje og et par andre ting, men antar det tar nok en drøy time til sammen om jeg skal både på SFO og i barnehage før jeg skal på jobb. Er ikke helt drillet i dette ennå, og forsøker å få til å gå eller sykle til SFO i stedet for å kjøre.

Jeg bruker 1 time og 40 min fra jeg går ut av døra til jeg er på jobb. Da har jeg levert på SFO og i barnehage på veien. Det samme bruker mannen min.

Misunner alle som har kort vei til jobb. Vi har jobber som gjør at vi må holde oss i storby, og inntekt som tilsier at vi må bo utenfor.

Akkurat det samme her. Bruker 1 t og 40 minutter til jobb hvis jeg skal levere i barnehage og SFO, i underkant av en time dersom jeg ikke skal levere. Har valgt bevisst å bosette oss et lite stykke utenfor Oslo, og håper at vi får igjen for den ekstra reisetiden på andre måter.

Bruker ca to minutter til bhg, og derfra til jobben tar det ca 5 minutter. Her jeg bor er rush-trafikk heldigvis et fremmedord - vi kaller det rushtrafikk når det er mer enn 10 biler som venter på grønt lys i det eneste lyskrysset jeg passerer på vei til jobb ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...