Gå til innhold

Dine erfaringer med regntøy til barn?


vici

Anbefalte innlegg

Jeg så "foreldre og barn" teste ulike regntøy og har noen spørsmål.

Har DU prøvd "barnas hus" regntøyet? Jeg kjøpte det i går og prøvde på ungene her hjemme, men byttet det igjen idag. Det var så vidt i halsen at jeg så for meg at det regnet ned på genseren, dessuten var det så vidt på strikken i armene (den innenfor og) så jeg tror det kommer til å renne inn vann der. Noen med erfaringer?

Når det gjelder Kidscomfort (tror jeg det het). Fås det kjøpt i butikker eller bare på nett? Hvordan er dette regntøyet i halsen og på armene?

Vi har hatt vanlig reflexregntøy og er egentlig fornøyd men nå lekker storebror sitt. Dette kom godt ut i test men gjelder det kunn standardmodellen eller gjelder det modellen med dinosaur og striper og, er det noen forskjell?

Jeg bor på vestlandet og her MÅ regntøyet holde vannet ute så dette er viktig! Barna skal i naturgruppe og være ute hele dagen.

Kan du hjelpe meg å anbefale (ikke anbefale) et regntøy?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine barn har Ocean sitt regntøy begge 2. Det er ikke av det billigste, men kvaliteten har vært uovertruffen. Det eldste settet er nå i fullt bruk på barn nr 2 etter 2 sesonger på barn nr 1, i barnehagen, og det viser ikke at det er brukt engang. I tillegg er det fine klare farger å velge i. (ikke at det betyr allverden da... ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med regntøyet som selges på Lindex. Merket er "Bamse".Tror det kom ganske bra ut i den testen du nevnte, også. Buksa har seler som går i kryss på ryggen. Det gjør at en unngår at selene faller ned av smale skuldre.

Jeg kjøpte nylig regnbukse på H&M. Den er ok, men strikken under støvlene er ikke regulerbare, og blir dermed litt "slappe".

Har også vært godt fornøyd med Helly Hansen og Reflex.

Regnjakke kjøpt på Spar-kjøp var et glimrende og billig kjøp. Regnbukse kjøpt samme sted var heller dårlig.

Generelt synes jeg testene i "Foreldre og barn" er for lite opptatt av passform og vask/vedlikehold av klær og sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har Ocean sitt regntøy begge 2. Det er ikke av det billigste, men kvaliteten har vært uovertruffen. Det eldste settet er nå i fullt bruk på barn nr 2 etter 2 sesonger på barn nr 1, i barnehagen, og det viser ikke at det er brukt engang. I tillegg er det fine klare farger å velge i. (ikke at det betyr allverden da... ;-))

Hvor får en tak i Ocean regntøy? Har aldri hørt om det merket før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får en tak i Ocean regntøy? Har aldri hørt om det merket før.

Jeg kjøper det på en butikk i Sandnes som heter Ankerbarna. Søkte på nettet og ser at det selges rundt forbi i ulike byer.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med regntøyet som selges på Lindex. Merket er "Bamse".Tror det kom ganske bra ut i den testen du nevnte, også. Buksa har seler som går i kryss på ryggen. Det gjør at en unngår at selene faller ned av smale skuldre.

Jeg kjøpte nylig regnbukse på H&M. Den er ok, men strikken under støvlene er ikke regulerbare, og blir dermed litt "slappe".

Har også vært godt fornøyd med Helly Hansen og Reflex.

Regnjakke kjøpt på Spar-kjøp var et glimrende og billig kjøp. Regnbukse kjøpt samme sted var heller dårlig.

Generelt synes jeg testene i "Foreldre og barn" er for lite opptatt av passform og vask/vedlikehold av klær og sko.

Støtter din melding om Lindex sitt regntøy. Tror ikke frøken ble bløt noen gang av det i fjor, så vi kjøper nok det igjen da det gamle blir for lite. Selvfølgelig blir en bløt da en setter seg på kne i regnpytten, men ingen regnklær holder vel regnet ute da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at regntøy går i stykker uansett og blir dermed forbruksvare. Kjøper derfor billig i store kvanta på Sparkjøp eller lignende så har jeg noe liggende etter som det rives i stykker.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg er veldig fornøyd med regntøyet som selges på Lindex. Merket er "Bamse".Tror det kom ganske bra ut i den testen du nevnte, også. Buksa har seler som går i kryss på ryggen. Det gjør at en unngår at selene faller ned av smale skuldre.

Jeg kjøpte nylig regnbukse på H&M. Den er ok, men strikken under støvlene er ikke regulerbare, og blir dermed litt "slappe".

Har også vært godt fornøyd med Helly Hansen og Reflex.

Regnjakke kjøpt på Spar-kjøp var et glimrende og billig kjøp. Regnbukse kjøpt samme sted var heller dårlig.

Generelt synes jeg testene i "Foreldre og barn" er for lite opptatt av passform og vask/vedlikehold av klær og sko.

Har også vært veldig fornøyd med lindex sitt regntøy. Har holdt gutten tørr og god. Det eneste jeg er litt misfornøyd med er at det ikke er knapper til strikken under foten. For disse strikkene blir ofte veldig fort slitt i stykker. Med knapper hadde det vært mye enklere å bytte strikk. Men ellers har det vært det beste regntøyet gutten vår har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...