Gjest Cio Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Mine 2 barns far og jeg har vært separert i et drøyt halvår og hatt barna på 5 og 7 år annenhver uke. Det har gått ganske bra syns jeg, barna har hatt sitt vanlige daglige skolemiljø og har tilsynelatende syns det har gått greit at vi har flyttet fra hverandre. I sommer har vi hatt dem 3 uker i strekk hver, først jeg og så pappaen. Fikk dem tilbake på søndag etter 3 uker med pappa og begge gråter og savner pappa hver eneste kveld. Føler meg helt maktesløs og syns jo dette er veldig vondt. Har omsider kommet meg litt ovenpå etter et vondt og vanskelig brudd med eksen og har lenge trodd at barna klarer seg bra. Men nå virker det som om dette heller ikke går bra. Pappaen har hatt dem med utenlands på en opplevelsesrik ferie og jeg tror de opplever det som en gedigen nedtur å komme hjem til meg og min trange leilighet. Han har mye bedre økonomi enn meg og bor mye bedre, frykter at de heller vil bo hos ham etterhvert fordi han kan tilby så mye mer av spennende opplevelser og matrielle ting. Har noen i tilsvarende situasjon noen gode råd eller noe trøst å komme med? Jeg føler meg ganske rådvill nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282552-savner-pappa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efoll Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg vet ikke hva jeg skal svare deg, egentlig, men jeg må si jeg synes synd på deg *klem* ikke greit det der. Jeg er selv i en litt lignende situasjon, der faren til ungene er syk og er mye borte fra dem. Det er "julekvelden" når han er her, og de savner han når han er borte. Det er jo naturlig at de savner han. Det betyr jo ikke at de ikke er glad i deg! Jeg tror ikke unger er så opptatt av materielle verdier heller. Og husk at de sikkert savner deg når de er hos han Jeg ønsker deg lykke til med det "nye" livet, og håper det går bedre for dere etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282552-savner-pappa/#findComment-2272008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Min venninnes datter (8 år) var hos pappaen sin tre uker i sommer. Hun gråt da hver kveld etter mamma... Siden hun kom hjem til mamma, har hun hver kveld grått fordi hun har savna pappa. Jeg er sikker på at barna dine savner deg veldig når de er hos pappaen også! Vær der for barna dine, snakk med dem og la dem føle seg elsket. Det er slike ting som i lengden er viktig for hvordan de oppfatter deg. Klart det er spennende med ferier og opplevelser som koster penger, men det er foreldrenes kjærlighet, raushet og varme ungene husker når de blir eldre. Barn elsker ofte å være ute i naturen, på piknik etc. De liker gjerne å ta en tur på biblioteket for å låne bøker, de liker å bli lest for etc... Slike ting koster ingenting, men gir dem så uendelig mye!! Prøv å være glad for at ungene koser seg sammen med pappa og prøv å legge fra deg tankene om at de trives bedre sammen med han enn med deg. Du har helt sikkert en stor stjerne hos barna dine 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282552-savner-pappa/#findComment-2272041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.