Gå til innhold

Hvordan forberede samlivsbrudd for en 2-åring?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på hvordan reaksjonen blir

det er vel vanskelig? barnet skal flytte med mor, og ha samvær med far en dag i uka og annen hver helg. Barnet er bare to år, og er maser like mye etter mor og far når en av oss ikke er tilstede. Gruer meg, og tror det blir tøft for barnet. Bør vi si i fra i barnehagen så de er klar over det og kan se etter reaksjoner hos barnet? Hva bør vi tenke på? Hvordan gjøre det enklest mulig for barnet?

Fortsetter under...

Gjest hos oss

http://www.helsenytt.no/artikler/skilsmisse_fokus.htm

Dette er en fin bok, selv om mye handler om litt eldre barn. Men ditt barn blir jo også større..

Søk etter artikler / bøker skrevet av Kari Moxnes, hun er en av de som har skrevet mye om dette. Du behøver ikke være enig i det hun skriver, men det setter i gang gode tankeprosesser.

Det du finner og som du synes er viktig (uansett om det er riktig eller galt for deg), kan du kpoiere / printe ut til eksen.

Ja, barnehagen bør absolutt få beskjed!

Ellers er vel det enkleste det beste - fortell barnet at mamma og pappa ikke er kjærester mer, at de skal bo på hvert sitt sted fra nå av, men at barnet skal få være sammen med begge to og at dere er veldig, veldig glade i barnet.

Jeg har ingen erfaring med samlivsbrudd selv, men jeg vil tro at barnehagen absolutt bør få beskjed.

Tror jeg ville snakket i små porsjoner med barnet om at han og mamma skal bo et annet sted. At pappa skal bo der han bor nå. At barnet skal være hos pappa litt og hos mamma litt. Vær tilgjengelig for spørsmål hvis de kommer.

Han er enda så liten at det er vanskelig å virkelig forklare hva som skjer, men ved å si ved passende anledninger at ting kommer til å endre seg, tror jeg er lurt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...