Gå til innhold

Oppskrifter med rips, solbær og stikkelsbær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Solbær og rips bruker jeg til å lage hjemmelaget saft. Litt jobb, men kjempegodt! Da trenger du ikke å rense dem før du fryser ned bærene. Så kan du safte når du har tid, gjerne litt ut på høsten når det ikke er så varmt (da mugler ikke safta så fort).

Rips er godt å ha i boller sammen med vanlijekrem. Har en oppskrift hjemme til det.

Både rips og sølbær kan du lage gele av, men det har ikke jeg prøvd.

Det er godt å blande rips og bringebær til syltetøy, enten rørt eller kokt.

Jeg har ingen oppskrifter, men har lånt 3 bøker i dag om rips og solbær og andre bær - "Solbær" av Stine Mølstad, "Solbær, rips og bringebær" av Draznin og "La deg friste av frukt og bær" av Anita Danielson. Du kan jo sjekke på biblioteket ditt om de tilfeldigvis har noen av dem?

Har ikke tid til å lese i dem akkurat nå skjønner du. :o) Men kanskje jeg får tid i kveld.

Jeg har ingen oppskrifter, men har lånt 3 bøker i dag om rips og solbær og andre bær - "Solbær" av Stine Mølstad, "Solbær, rips og bringebær" av Draznin og "La deg friste av frukt og bær" av Anita Danielson. Du kan jo sjekke på biblioteket ditt om de tilfeldigvis har noen av dem?

Har ikke tid til å lese i dem akkurat nå skjønner du. :o) Men kanskje jeg får tid i kveld.

Var bøkene bra?

Var bøkene bra?

Har sett på to av dem nå, mye deilig, men jeg var ikke ute etter kaker... Har ikke fått sett på den som heter bare Solbær ennå.

Lagde en deilig solbærsmoothie i går forresten:

100 g frosne solbær

1/2 banan

1 lite beger yoghurt (lett med vanilje)

1 dl eplejuice.

Kjørte det i foodprocessoren i 20 sekunder. Syrlig (om du ikke er redd for kaloriene kan du jo søte den med litt honning eller noe) og frisk synes jeg!

Annonse

Har sett på to av dem nå, mye deilig, men jeg var ikke ute etter kaker... Har ikke fått sett på den som heter bare Solbær ennå.

Lagde en deilig solbærsmoothie i går forresten:

100 g frosne solbær

1/2 banan

1 lite beger yoghurt (lett med vanilje)

1 dl eplejuice.

Kjørte det i foodprocessoren i 20 sekunder. Syrlig (om du ikke er redd for kaloriene kan du jo søte den med litt honning eller noe) og frisk synes jeg!

Gi meg en tilbakemelding på den som heter bare solbær når du har fått sett på den da..vurderer å bestille den men hadde vært greit å vite om det er verdt det først :)

Gi meg en tilbakemelding på den som heter bare solbær når du har fått sett på den da..vurderer å bestille den men hadde vært greit å vite om det er verdt det først :)

Jeg har kikket litt i boka nå og den ser veldig bra ut synes jeg. Oppskriftene så ikke for avanserte ut, retter man faktisk kan lage også til daglig og mange fine bilder. :o) Jeg hadde kjøpt den!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...