Gå til innhold

Fottøy i barnehagen til en som ikke kan gå

Anbefalte innlegg

Gjest sko og støvler er ut

14 mnd gammel, krabber masse, stabber litt nå, går langs ting, elsker å være ute, nettopp begynt i barnehage.

Men sko vil han absolutt ikke ha på. Så hva skal jeg da sende med til å ha på føttene? Skal ut å handle nå før jeg henter, så det er fint med kjappe forslag.

Fortsetter under...

Hvorfor vil han ikke ha på sko? Du må ha med ungen når du kjøper sko.. prøve begge og gå litt med dem, klemme og sjekke foran og bak. :) Litt av et styr! Hehe.. emn sånn må det bli når de ikke kan si i fra selv. Kanskje han ikke vil ha på sko hvis han har hatt på noen som ikke støtter godt, er litt for store eller små eller gnager? Nå ser jeg jo at han krabber da... kanskje det føles ut som de er i veien når han krabber? Uansett må han bare lære seg at sko må man ha på beina. :) Sønnen min begynte å gå da han var 14 mnd. og jeg hadde alltid sko på han da han var ute. Virket som han sto litt stødigere med skoene. Første skoene jeg kjøpte var med god støtte, var Ponny-sko. De kosta 150,- kr. på tilbud. Vokser så fort ut av det. Opplever at str. i sko er så forskjllige, så må alltid prøve. Han hadde f.eks. str. 22 i pensko, 24 i joggesko og str. 23 i vinterstøvler...

Hvorfor vil han ikke ha på sko? Du må ha med ungen når du kjøper sko.. prøve begge og gå litt med dem, klemme og sjekke foran og bak. :) Litt av et styr! Hehe.. emn sånn må det bli når de ikke kan si i fra selv. Kanskje han ikke vil ha på sko hvis han har hatt på noen som ikke støtter godt, er litt for store eller små eller gnager? Nå ser jeg jo at han krabber da... kanskje det føles ut som de er i veien når han krabber? Uansett må han bare lære seg at sko må man ha på beina. :) Sønnen min begynte å gå da han var 14 mnd. og jeg hadde alltid sko på han da han var ute. Virket som han sto litt stødigere med skoene. Første skoene jeg kjøpte var med god støtte, var Ponny-sko. De kosta 150,- kr. på tilbud. Vokser så fort ut av det. Opplever at str. i sko er så forskjllige, så må alltid prøve. Han hadde f.eks. str. 22 i pensko, 24 i joggesko og str. 23 i vinterstøvler...

Han har de beste Ponny for nybegynnere. Har selvfølgelig hatt han med og fått kyndig hjelp. De sitter perfekt og er fine til ham. Men krabbe med sko er vedlig ubehagelig. Noe jeg godt kan forstå.

fuji1365380447

Jeg har bare et par lette skinntøfler på snuppa mi - hun er 13 mnd og kan heller ikke gå.

Ser ingen grunn til å putte de små føttene nedi sko før hun begynner å reise seg. Min far er fysioterapeut og sier at mange av våre fotplager kommer av at vi får bena trøkket ned i sko alt for tidlig og alt for mye.

Han sier at små barn skal være barbent så mye som mulig, og ha mykt fottøy før de kan gå.

Jeg har bare et par lette skinntøfler på snuppa mi - hun er 13 mnd og kan heller ikke gå.

Ser ingen grunn til å putte de små føttene nedi sko før hun begynner å reise seg. Min far er fysioterapeut og sier at mange av våre fotplager kommer av at vi får bena trøkket ned i sko alt for tidlig og alt for mye.

Han sier at små barn skal være barbent så mye som mulig, og ha mykt fottøy før de kan gå.

Tror du noe sånt holder litt fuktighet ute? Helt enig med deg i alt. Men når det regner må han jo ha noe.

Annonse

fuji1365380447

Tror du noe sånt holder litt fuktighet ute? Helt enig med deg i alt. Men når det regner må han jo ha noe.

Det er jo klart at skal de ut i plaskregn, så kommer nok slike Robeez tøfler til kort, ja.

Men til vanlig være og litt fukt så har de holdt bra.

På H&M har de gymsokker som kan brukes isteden for tøfler. Utesko sliter jeg med selv. Jeg får han til å gå med sko, men til regnvær blir det værre.

Prøv å la han ha på sko med korte intervaller, feks når han sitter i vogna sånn at han kan venne seg til dem. Det er nok litt uvant i begynnelsen å ha sko på, men de venner seg til det etter hvert.

Til innebruk vil jeg anbefale Tinyzone sine hjemmesko (skinntøfler). De sitter godt på og er ikke glatte. Veldig fornøyd med de.

Har ikke prøvd sidefutterne som cecily nevner, men synes de ser bra ut. Særlig hvis han sitter mye i ro i sandkassen og ikke går så mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...