Gå til innhold

Taleferdigheter - fra barnemunn:)

Anbefalte innlegg

Minstemor (3 år og 2 mnd) gir oss mang en god latter for tiden ;)

På vei hjem fra barnehagen satt vi i bilen og prata. Hun fortalte at hun hadde fått en ny venninne i barnehagen og hun var tre år, akkurat som henne. Jeg lurte på om hun nettopp hadde hatt bursdag? "Ja, det va på høst'n en gang" kom det fra vesla. Deretter spurte jeg om den nye venninna kunne å snakke masse. Vesla dro litt på det og viste tegnet for "bob-bob" og sa: "Ho snakka litt dårligere enn meg. Omtrent sånn som pappa!" (pappaen er døv). Gjett om han fikk høre det når vi kom hjem :-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282635-taleferdigheter-fra-barnemunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artig jente du har :-D

Jeg er så fascinert over alle fortellingene minstejenta mi kommer med om fantasivennene hennes! De gjør alltid det samme som det vi gjør, bare alltid enda mer, enda større, enda oftere osv.

Jeg satt faktisk her en dag og tenkte på det med fantasivenner ;)

Ingen av mine barn har noen gang snakket om fantasivenner og verken jeg eller søstrene mine hadde slike "venner". I siste nr av "Foreldre og Barn"(?) sto det at det var viktig å ha fantasivenner, så vi går trolig glipp av noe viktig ;)

Høres iallefall artig ut når ungene har slik fantasi :)

Jeg satt faktisk her en dag og tenkte på det med fantasivenner ;)

Ingen av mine barn har noen gang snakket om fantasivenner og verken jeg eller søstrene mine hadde slike "venner". I siste nr av "Foreldre og Barn"(?) sto det at det var viktig å ha fantasivenner, så vi går trolig glipp av noe viktig ;)

Høres iallefall artig ut når ungene har slik fantasi :)

Det hørtes jo klokt ut!

Hun er så utrolig morsom når hun snakker om Camilla, Cecilie, Oda, Leah, Ninna og Lolla :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...