Gå til innhold

et lite spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest er usikker

har hørt at når man er et stykke på vei i svangerskapet så slutter graviditetstestene å slå ut fordi hormonnivået (det som slår ut på testen) går ned, noen som vet om det stemmer?

jeg var nemlig så dum å ha ubeskyttet sex i mai en gang og ca to måneder senere tok jeg en graviditetstest som var negativ, men klarer liksom ikke helt å slå meg til ro med det.

takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282739-et-lite-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hcg i blod

Det burde fremdeles slå ut etter bare to mnd.

Har du hatt mensen siden den tid?

Sakset fra clearblues sider:

"Når du blir gravid, produserer kroppen din graviditetshormonet humant Koriongonadotropin (hCG). Mengden med hCG i kroppen fordobbles hver annen til hver tredje dag, og når en maksimumnivå runt 7 – 12 uker inn i graviditeten. Det blir stående på et nivå som er høyere enn normalt under resten av graviditeten og i opp til 3 uker etter fødselen."

Jeg har hørt om folk som får negative tester når de er 4-5 måneder på vei, og folk som får positive gjennom hele svangerskapet og noen uker etterpå. Er vel litt variabelt.

Dersom du ikke klarer slå deg til ro med det kan legen ta veldig nøyaktive blodprøver for å måle hcg i blodet.

Gjest er usikker

Det burde fremdeles slå ut etter bare to mnd.

Har du hatt mensen siden den tid?

Sakset fra clearblues sider:

"Når du blir gravid, produserer kroppen din graviditetshormonet humant Koriongonadotropin (hCG). Mengden med hCG i kroppen fordobbles hver annen til hver tredje dag, og når en maksimumnivå runt 7 – 12 uker inn i graviditeten. Det blir stående på et nivå som er høyere enn normalt under resten av graviditeten og i opp til 3 uker etter fødselen."

Jeg har hørt om folk som får negative tester når de er 4-5 måneder på vei, og folk som får positive gjennom hele svangerskapet og noen uker etterpå. Er vel litt variabelt.

Dersom du ikke klarer slå deg til ro med det kan legen ta veldig nøyaktive blodprøver for å måle hcg i blodet.

Har ikke hatt mensen men det er fordi jeg fødte for 4mnd siden..

Takk for svar.

Testen burde absolutt vise riktig etter ca. to måneder. Hormonfallet går ikke SÅ fort.

Du kan nok stole på den dersom du fikk normale, positive tester forrige gang du var gravid. Hvis det var noe rart den gangen også, slik at du måtte til legen for å få svangerskapet bekreftet, blir det noe annet. Men for de aller, aller fleste gir graviditetstesten riktig resultat så lenge man tar den til riktig tid.

Gjest er usikker

Testen burde absolutt vise riktig etter ca. to måneder. Hormonfallet går ikke SÅ fort.

Du kan nok stole på den dersom du fikk normale, positive tester forrige gang du var gravid. Hvis det var noe rart den gangen også, slik at du måtte til legen for å få svangerskapet bekreftet, blir det noe annet. Men for de aller, aller fleste gir graviditetstesten riktig resultat så lenge man tar den til riktig tid.

Har vært gravid to ganger og begge gangene har testen vært veldig svak positiv..

Annonse

Har vært gravid to ganger og begge gangene har testen vært veldig svak positiv..

Du burde fått positiv test etter to måneder. Nå har det gått såpass lang tid at du vel ville merket andre symptomer også, men det er kanskje det du gjør, siden du er usikker.

Er det jordmor på helsestasjonen du går til med babyen, kan du spørre om hun vil kjenne litt på magen din. Livmoren er normal etter fødselen nå, så hun vil kanskje merke det om den er forstørret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...