Gå til innhold

1 ukes opphold i amming


Pernile

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å jobbe når veslejenta er 7 mnd. og regner med at det går fint å fortsette ammingen på "vanlige" dager (pumping osv.).

Men så er det mulig at jeg må reise bort 5-6 dager i strekk, hvordan vil det da kunne gå!? Hvis jeg pumper meg så mye jeg kan da og barnet får melk fra fryseren / erstatning mens jeg er borte, vil jeg da kunne gjenoppta ammingen etter en uke?

Hva mener eksperten og eventuelle andre som har erfaring med dette?

Jeg vil jo så fryktelig gjerne amme til hun er *minst* ett år...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Pernile. Hva med å pumpe deg like mange ganger i døgnet som du vanligvis ammer? Ikke gå med brystspreng det kan føre til tilstoppede melkeganger. Vær forberedt på at barnet kan avvise både deg og brystet når du kommer hjem. Sett av godt med tid til å være sammen med barnet for å gjenopprette kontakten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...