Gå til innhold

Full av hat

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkelig26

En x-veninne av meg fikk passe hesten min som har vært min beste venn gjennom 10 år mens jeg var på ferie. Var hun selv som spurte om dette. Mens jeg var i utlandet hadde hun reist på weekendtur og overlatt ansvaret for hesten til en 15 åring. Denne 15 åringen hadde dundret i full galopp i ujevt terreng, hesten snublet, brakk foten og måtte avlives samme dag. Jeg fikk ikke tatt farvel en gang. Veninnen min har ikke komt med så mye som en liten beklagelse en gang og kaller det et rent uhell. Ikke er hun villig til å betale en krone av dyrlegeregningen på flere tusen kroner heller. Er jeg urimelig når jeg hater henne, og har sagt til henne at jeg ikke orker å se tryne hennes mer? Hun bad også om at jeg skulle betale bensinpengene og leie av hestetransporten som kom på 3-400 kroner. Jeg er bare helt målløs og har koket av sinne i en uke nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282764-full-av-hat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ulykkelig26

Hah. Jeg hadde blitt fra meg av forbannelse.

Jeg vil heller snu det på hodet. Du gjør noe galt om du lar det fare. Dette mennesket bør snarest mulig få opplæring i å hva det vil si å være et voksent menneske.

Pappa ringte til henne i går og sa hun fikk væres god betale noe hun også. Men da bablet hun om at det var mitt ansvar selv om jeg hadde vært på ferie og at de ikke hadde penger. Det var et samboerpar med to inntekter. Jeg bor alene og lever på trygd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282764-full-av-hat/#findComment-2273514
Del på andre sider

Gjest Revelation 314

Pappa ringte til henne i går og sa hun fikk væres god betale noe hun også. Men da bablet hun om at det var mitt ansvar selv om jeg hadde vært på ferie og at de ikke hadde penger. Det var et samboerpar med to inntekter. Jeg bor alene og lever på trygd.

"Noe"?

Syns det er rettferdig at hun betaler alt sammen jeg. Hver eneste øre.

Så kommer utgifter til fôr og stallplass over de årene du har hatt hesten. Det er sikkert snakk om en årsinntekt...

Tror neppe du får noe, er noen mennesker som bare aldri gir seg. Men innbill deg aldri at hun har rett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282764-full-av-hat/#findComment-2273519
Del på andre sider

Annonse

Gjett om jeg forstår at du blir full av hat. Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort i en lignende situasjon. Du har all grunn til å føle det som du gjør + litt til. Økonomi er jo en bagatell i denne sammenheng, men hvis hun ikke engang er villig til å påta seg dette, da vet ikke jeg hva slags mennesker dette kan være. Fullstendig blottet for både empati og ansvarsfølelse, kanskje?

Hvordan i all verden kan du tenke noe annet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282764-full-av-hat/#findComment-2273708
Del på andre sider

Gjest bipolarII...jeg visst

For en ulykkelig historie. Kondolerer med hesten. Det at du selv går på trygd og dermed har lite å rutte med, gjør det ennå mer betimelig at denne ansvarsløse x-venninnen betaler for seg. Når hun selv dro avgårde og overlot hesten til en annen, uten å klarere dette med deg, er det hun som må bære totalansvaret.

Din reaksjon på din x-venninnes oppførsel, er helt normal tatt omstendighetene i betraktning. Hun burde lagt seg flat, tatt ansvar og bedt om tilgivelse og unnskyldning. Selvsagt er det hun som skal betale hele vetrinærregningen! At hun i det hele tatt tør å rette krav til deg om bensin og hestetransport, er utrolig frekt og ut av proporsjoner!

Var jeg deg, ville jeg faktisk krevd at hun også dekker ditt tap av hest. Dvs. at hun må påkoste anskaffelse av ny hest for deg, tilsvarerende den du hadde. Vet at det ikke vil gi deg samme hesten, men likevel...

Særlig syns jeg et slikt krav er på sin rettmessige plass når du forteller at denne hesten var din nærmeste, din bestevenn. At du er trygdet, og dermed sikkert har ditt å slite med og trolig en ikke altfor lukrativ økonomisk situasjon (mine antagelser, tilgi meg om jeg synser for mye). Derfor var denne hesten ekstra viktig i ditt liv, ga deg stor mening i tilværelsen, den forsto og stilte alltid opp for deg, den og du var et team og du fikk kommet deg ut i skogen, noe som gjorde deg veldig godt.

Synes du burde vurdere å politianmelde henne. Og kontakte Jussbuss, det er gratis og der kan du få råd. I tillegg om du har krav på Fri Rettshjelp pga begrenset inntekt, så har du lite å tape, og alt å ev. vinne. Når du føler du hater henne nå, vil det sikkert gjøre deg godt, om hun må gjøre opp for seg. Kanskje kan det gjøre deg mindre bitter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282764-full-av-hat/#findComment-2274538
Del på andre sider

Gjest ulykkelig26

"Noe"?

Syns det er rettferdig at hun betaler alt sammen jeg. Hver eneste øre.

Så kommer utgifter til fôr og stallplass over de årene du har hatt hesten. Det er sikkert snakk om en årsinntekt...

Tror neppe du får noe, er noen mennesker som bare aldri gir seg. Men innbill deg aldri at hun har rett.

Takker for støtte. Vi skrev aldri noe kontrakt, så jeg vet ikke hvor langt jeg kommer juridisk sett. Hun mener tydeligvis at hun ikke har et snev av skyld for dette og at hun liksom gjorde meg en tjeneste når hun fikk låne hesten. Hun har iallefall mistet meg som venn for alltid. Jeg kan bare håpe at hun har litt dårlig samvittighet, men det virker ikke slik.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282764-full-av-hat/#findComment-2274561
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...