Gå til innhold

zyprexa og kilo

Anbefalte innlegg

ink1365380698
Skrevet

Jeg bruker 2,5 mg zyprexa om kvelden, og legger på meg. Er det mulig at jeg ved å følge en diett kan greie å slanke meg til tross for denne leie bivirkningen zyprexa har?? noen som har klart det?? ER det fortsatt kalori inntak som teller eller er det forbrenningen som blir så nedsatt. Jeg har ikke gått på noen diett dette året jeg har brukt dem, men jeg har heller ikke overspist.???

Skrevet

Hei! Jeg er ikke lege, men har vært på dette forumet i noen år så jeg har lært litt av NHD ;-) Prøver meg derfor på et svar:

Vektøkning med Zyprexa er ikke doseavhengig, dvs at du ikke legger på deg mer dersom du går på høyere dose. Bivirkningen er økt appetitt og manglende metthetsfølelse. Forbrenningen blir ikke påvirket. Det er derfor mulig å slanke seg/holde vekten mens man går på Zyprexa, men det krever nok litt ekstra...

Et annet og nytt antipsykotika er Zeldox. Den gir ikke vektøkning. Den må tas sammen med litt fett (en skive ost eller noe sånt).

Gjest xbellax
Skrevet

Forbrenningen kan du øke selv, det er hva du putter i deg som er årsaken til at du går opp i vekt.

Gjest Majja Kr.
Skrevet

Hei! Jeg er ikke lege, men har vært på dette forumet i noen år så jeg har lært litt av NHD ;-) Prøver meg derfor på et svar:

Vektøkning med Zyprexa er ikke doseavhengig, dvs at du ikke legger på deg mer dersom du går på høyere dose. Bivirkningen er økt appetitt og manglende metthetsfølelse. Forbrenningen blir ikke påvirket. Det er derfor mulig å slanke seg/holde vekten mens man går på Zyprexa, men det krever nok litt ekstra...

Et annet og nytt antipsykotika er Zeldox. Den gir ikke vektøkning. Den må tas sammen med litt fett (en skive ost eller noe sånt).

legen som satte meg på zyprexa sa at zyprexa både senker forbrenningen og gir økt sultfølelse.