Gå til innhold

zyprexa og kilo

Anbefalte innlegg

ink1365380698
Skrevet

Jeg bruker 2,5 mg zyprexa om kvelden, og legger på meg. Er det mulig at jeg ved å følge en diett kan greie å slanke meg til tross for denne leie bivirkningen zyprexa har?? noen som har klart det?? ER det fortsatt kalori inntak som teller eller er det forbrenningen som blir så nedsatt. Jeg har ikke gått på noen diett dette året jeg har brukt dem, men jeg har heller ikke overspist.???

Skrevet

Hei! Jeg er ikke lege, men har vært på dette forumet i noen år så jeg har lært litt av NHD ;-) Prøver meg derfor på et svar:

Vektøkning med Zyprexa er ikke doseavhengig, dvs at du ikke legger på deg mer dersom du går på høyere dose. Bivirkningen er økt appetitt og manglende metthetsfølelse. Forbrenningen blir ikke påvirket. Det er derfor mulig å slanke seg/holde vekten mens man går på Zyprexa, men det krever nok litt ekstra...

Et annet og nytt antipsykotika er Zeldox. Den gir ikke vektøkning. Den må tas sammen med litt fett (en skive ost eller noe sånt).

Gjest xbellax
Skrevet

Forbrenningen kan du øke selv, det er hva du putter i deg som er årsaken til at du går opp i vekt.

Gjest Majja Kr.
Skrevet

Hei! Jeg er ikke lege, men har vært på dette forumet i noen år så jeg har lært litt av NHD ;-) Prøver meg derfor på et svar:

Vektøkning med Zyprexa er ikke doseavhengig, dvs at du ikke legger på deg mer dersom du går på høyere dose. Bivirkningen er økt appetitt og manglende metthetsfølelse. Forbrenningen blir ikke påvirket. Det er derfor mulig å slanke seg/holde vekten mens man går på Zyprexa, men det krever nok litt ekstra...

Et annet og nytt antipsykotika er Zeldox. Den gir ikke vektøkning. Den må tas sammen med litt fett (en skive ost eller noe sånt).

legen som satte meg på zyprexa sa at zyprexa både senker forbrenningen og gir økt sultfølelse.

Faktisk har jeg aldri fått tilbake den kroppen jeg hadde før jeg ble satt på slike medisiner, selv om jeg spiste godteri hver eneste dag før, veide bare 50-55 kg uansett.

Flaks for meg , så kler jeg å ha former.

ink1365380698
Skrevet

legen som satte meg på zyprexa sa at zyprexa både senker forbrenningen og gir økt sultfølelse.

Faktisk har jeg aldri fått tilbake den kroppen jeg hadde før jeg ble satt på slike medisiner, selv om jeg spiste godteri hver eneste dag før, veide bare 50-55 kg uansett.

Flaks for meg , så kler jeg å ha former.

Brukte du stor dose? Var det vanskelig å slutte med dem?

Gjest Majja Kr.
Skrevet

Brukte du stor dose? Var det vanskelig å slutte med dem?

7,5 mg

var ikke vanskelig å slutte i seg selv...

ikke når jeg bruker andre medisiner istedet for.

bruker litium, den, den har gitt meg litt lavere stoffskifte, på vist på blodprøver. men gir ikke denne enome sultfølelsen og forsinka metthetsfølelse, så selv om jeg veier mer enn før jeg noen gang fikk medisiner, så er jeg ikke feit lenger:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...