Gå til innhold

Helseangst-

Gjest litt_hypokonder

Anbefalte innlegg

Gjest litt_hypokonder

Er det sant at medisinstudenter ofte opplever å "få" alle de sykdommene de leser om ?

I hvilken grad er det hensiktsmessig å forsøke å selvdiagnostisere seg selv ved å feks lese på nettet.Kan det være slik at en får symptomer som ikke er der. Hvordan skal man klare å skille mellom hva som er faktisk faktiske symptomer og hva som en selv tolker. Hva slags strategi bør vi med hypokonder tendenser ha. I hvilken grad skal en si til seg selv at dette her er ikke noe å bekymre meg og at det er i mitt hodet.Men så er det jo det at hypokondere kan jo bli syke de også. Og det å overse symptomer kan jo være uheldig.

Har dere noen ideer hvordan en med moderat helseangst skal forhold seg til dette.Det er ofte enten eller.Skyve tanken på det helt bort og ikke forholde seg til det i det hele tatt. Eller den andre veien hvor det styrer livet. Det er vel den balansen jeg lurer på om det er umulig for en som har helseangst å faktisk fikse.

Nå er jeg redd for at jeg har farlig høyt blodtrykk. Og når jeg skal forsøke å sove er jeg redd for å få hjerneblødning eller infarkt.Er det rart jeg får angst og blir livredd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282817-helseangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...