Gå til innhold

Todeldt eller hel dress på skolen?

Anbefalte innlegg

Vår eldste skal oppi 3. klasse, og hun har hatt hel vinterdress både i 1. og 2. klasse. Dette har vært helt greit.

Tror nok det blir todelt nå i vinter.

Vår mellomste begynner i 1. nå, og får også hel dress i år i alle fall.

Åssen dress har du brukt da?

Fortsetter under...

Ja, tenker på vinterdress. Kommer til å kjøpe en hel dress, men hvilke dress er da best? Vet at det nok er mange, og delte, meninger her, men ålreit å høre andres erfaringer!

Det kommer jo litt an på hvor kaldt det pleier å være på normale vinterdager der dere bor.

Sønnen min har hatt Reflex allværsdress etter at han begynte på skolen. Den er rimelig, omtrent vanntett og helt grei. På veldig kalde dager må han ha litt ekstra under. Vi bor i Oslo, og det er vanligvis ikke kjempekaldt. Babyshop fører Reflex.

Ja, tenker på vinterdress. Kommer til å kjøpe en hel dress, men hvilke dress er da best? Vet at det nok er mange, og delte, meninger her, men ålreit å høre andres erfaringer!

Min sønn har hatt Reima-Tec dress de siste årene. Han sleit først en dress totalt ut i løpet av to vintre (siste året i bhg og 1.klasse), fikk maken dress i 2. klasse (kjøpt på salg året før) og den er også ganske slitt nå. Mye pga lite snø i fjor vinter, disse dressene tåler jo ikke annet enn snøføre.

Hvis han skal ha en ny dress nå til vinteren kommer jeg til å velge en mer slitesterk en.

Så hvis dere har mye snø og innlandsklima anbefaler jeg ReimaTec, hvis det er barfrost, slaps og grus bør dere ha en sterkere dress.

Mammas ønske om stilig (dyr...)Reimatec dress ble nådeløst skutt ned.

Det skal være gummi i rompa, ellers kan man ikke skli...

Mitt barn som nå begynner i 3.dje klasse har sier nå at det ikke skal være dress lengre.

Lykke til som "nybakt" skolemamma - det er gøy.

Hilsen

Mischa

Jeg køpte en HellyHansen HellyTec dress. Tror denne er tatt ut av produksjon nå. Var DYR. 1500,-. Fordelen er i hvertfall at det er hel flecedress inni. Så den kan brukes separat.

Det lille ho brukte den i fjor var i hvertfall lovende. Helt tørr selv i slaps, og god og varm på fjelltur.

Mammas ønske om stilig (dyr...)Reimatec dress ble nådeløst skutt ned.

Det skal være gummi i rompa, ellers kan man ikke skli...

Mitt barn som nå begynner i 3.dje klasse har sier nå at det ikke skal være dress lengre.

Lykke til som "nybakt" skolemamma - det er gøy.

Hilsen

Mischa

Takk for det!

Jeg gleder meg, men det er på en måte en blandet glede... Nå begynner en ny æra i våre liv, og spesielt i gutten min sitt! Fra å ha forsåvidt lite "krav" i barnehagen, er det nå fullt kjør med skole fire dager i uka, og lekser ikke minst...

Men, sånn er livet, og man må jo bare henge på det beste man kan! Til neste år skal eldste dattera mi på skolen, og da blir det sikkert ikke fullt så skummelt for mamman...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...