Gå til innhold

barnepass om sommeren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er det ikke SFO fram til 1.juli og så fra 1.august igjen da?

Jeg har da klart meg jeg i hvert fall, kan ikke huske at det har vært noe problem.

Joda, SFO har stengt bare 3 uker om sommeren hos oss, men vi synes det er fint om ungene får ha laaaaang sommerferie og lange, late fridager vi da. I mer enn 3 sommeruker som går så fort!

Det er av fordelene med å være skilt - man får plutselig mange ferieuker å tilby ungene og samtidig kan man være sammen med sin kjære i hele feiren også. :o) For når man er tilbake på jobb så er ungene på ferie hos den andre foreldren (og dennes evt. nye partner). :o)

Joda, SFO har stengt bare 3 uker om sommeren hos oss, men vi synes det er fint om ungene får ha laaaaang sommerferie og lange, late fridager vi da. I mer enn 3 sommeruker som går så fort!

Det er av fordelene med å være skilt - man får plutselig mange ferieuker å tilby ungene og samtidig kan man være sammen med sin kjære i hele feiren også. :o) For når man er tilbake på jobb så er ungene på ferie hos den andre foreldren (og dennes evt. nye partner). :o)

Jeg har nok ikke hatt noen far som har vært interessert i å ha unger bortsett fra de siste tre årene så da har jeg vært nødt til å kun ha fire ukers sommerferie. Jeg jobba fram til 2002 så det er ikke så lenge siden jeg sluttet egentlig.

Det er nå jeg tar igjen for alle de 20 årene jeg aldri hadde barnefri med å sende minstemann til faren hele sommerferien ;) Jeg hadde ikke en dag fri de årene så det unner jeg meg nå. Det hendte foreldrene mine tok den ene men aldri begge to. Forresten så har minstemann det storartet hos pappan sin i ferien :o)

Vi gjorde det slik i år:

Siste uka i juni var eldstemann (8 år) på fotballskole - jentene i barnehage.

Jeg hadde ferie i hele juli (minus 30. og 31.) + de tre første dagene i august. Mannen min hadde ferie sammen med oss de to midterste ukene i august + den ene dagen jeg jobbet i slutten av juli.

SFO + barnehage begynte vi med 6. august. Tok to dager med innkjøring (fri med lønn), slik at dagene ble litt kortere enn vanlig den uka. Denne uka er det barnehage og SFO tre dager, så tar mannen min fri to dager (jeg har fast fri), og så reiser vi en tur til Sverige :-) Dermed får vi en liten ferie nå, i tillegg til den turen vi hadde i juli.

Hos oss har vi gjort det slik:

SFO til det stengte 1. juli. Guttungen fikk så tilbud om å være med på jobb, men ville heller være aleine hjemme og kose seg. Han hadde en lat uke med konstant regnvær som han brukte til Donaldlesing, Nintendo og tv, + litt tennis og trampoline i oppholdsperiodene. Hadde stadig kontakt på tlf.

Så hadde vi ferie 4 uker (har jo 5 ferieuker totalt), tilbake på SFO 6. august, fotballskole i SFO-tida denne uka.

Niks problem.

Guttungen her er 8 år, og har altså full plass på SFO.

her slutter sfo når skolen slutter og begynner ikke før 1 skoledag..

Da er dere ille ute. Har ikke fritidklubben eller menigheten eller noe slikt noe tilbud heller.

Alle ungene i Oslo får tilbud om sommerleir på Hudøy også, er du ille ute kan du betale 6000 for at evangelistkirken kan ha dem en mnd. Røde Kors har også tilbud men det tror jeg er mest til enslige foreldre.

Annonse

Gjest avhengig av et sommertilbud

Jeg har venner med barn fordelt over mange steder i landet, men alle har et sommertilbud til barna gjennom sfo, fotballskole, sommerleirer, osv

Noen steder er det enkelt, der kan de gå å sfo hele juni og august, og / eller kanskje litt i juli. andre steder krever det at man kontakter de som driver sommeraktiviteter for barn.

Jo forresten - de søsteren min bodde, var det ingenting (det er noen år siden), da samlet svogeren min alle foreldrene, og så var det mange som hadde samme ønsker om sommertilbud til barna, og så laget de eget opplegg.

Vi har tidligere delt oss, nå er vi automatisk delt. ;)

Ungene har vært i barnehage/sfo fram til 1. juli når det stenger. Så var de to uker med meg, så to uker med pappaen (i en av disse ukene jobba jeg), så har vi hatt dem annenhver uke som vanlig. SFO åpna igjen 1. august, og barnehagen uka før det igjen. Forrige uka hadde jeg fortsatt ferie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...