Gå til innhold

Hvordan rengjøre skolesekken?

Anbefalte innlegg

Gjest Dr Grey:o)

OBS! Også postet på åpent forum.

De ser jo ikke ut etter fjorårets bruk, men det er bare møkk, de tåler enda ett år eller to til sånn bruksmessig, men hadde vært litt hyggelig om de hadde vært rene og pene til 1 skoledag på nytt trinn:o)

Sønnen sin er en beckmann, litt sånn sporty en, ikke typisk skolesekk utseende liksom, men med regntrekk og det hele, så det er jo en skolesekk, 4-7 klasse.

Datteren sin er en troll sekk, 1-4 klasse. Den har jo bunn i "papp" eller noe og litt mer "stativ" på en måte.

Blir de ødelagt hvis jeg putter de i maskinen tro? Annet råd?? Legges i badekaret kanskje? Men jeg tror kanskje ikke de blir så mye renere av den grunn??

Hva gjør dere? Hvis det er noen som gjørr det i det hele tatt da:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283118-hvordan-rengj%C3%B8re-skolesekken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vaska jentenes sekker flere ganger. Begge har Beckmannsekker (iallefall eldstejenta..litt usikker på om det er det mellomsten har..). Sekkene har vært vaska på 30 grader, finvask og kort sentrifugering. Har gått helt fint hittil iallefall... For sikkerhets skyld har jeg impregnert sekkene etter vask.

Gjest Dr Grey:o)

Jeg puttet en møkkete Beckmann i maskinen (30 gr finvask), og den ble like fin som ny :-)

Valget var å kaste den om den ikke tålte turen i vaskemaskinen.

Takk for svar, jeg tok sjengsen. Da jeg sjekket sekkene litt nærmere, fant jeg ut at det jo faktisk gikk an å ta ut den harde platen og det tolket jeg dithen at de var vaskbare...

Så da slang jeg de i vasken:o) Håper jeg får av den meste skitten da:o)

Jeg har vaska jentenes sekker flere ganger. Begge har Beckmannsekker (iallefall eldstejenta..litt usikker på om det er det mellomsten har..). Sekkene har vært vaska på 30 grader, finvask og kort sentrifugering. Har gått helt fint hittil iallefall... For sikkerhets skyld har jeg impregnert sekkene etter vask.

Takk for tipset!

Nå står jentas sekk nyvasket og fin i gangen. Kjekt å vite at den er OK på den første skoledagen.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...