Gå til innhold

Voksen barnevakt - pris?

Anbefalte innlegg

Lykkelig kinamor

hei,

vi har fått en hyggelig invitasjon til et selskap og vil gjerne gå, men den eneste barnevakten vi har i familien har ikke mulighet den kvelden. Den yngste datteren vår er ikke så vant til barnevakt så vi vil gjerne bruke noen som kjenner henne godt og vil spørre en av de ansatte i barnehagen hennes.

Spørsmålet er hva hun bør få i lønn? det er en dame i slutten av 20-årene, assistent i barnehagen. regner med at hun må være hos oss fra kl 18 til ca 01, og at hun legger begge barna (2 og 6 år). vi har tenkt å betale taxi for henne hjem og sette frem noe godt å spise/drikke men spørsmålet er hva hun bør få i timelønn.

Vi tenker at det er bedre at hun legger yngstemann enn at hun våkner opp og blir skremt når vi ikke er der, er det noen som har synspunkter på det?

takknemlig for gode råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283168-voksen-barnevakt-pris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ut som en veldig bra løsning å bruke denne barnevakten. :)

Vi brukte en assistent i barnehagen til fast barnevakt da Storebror var 2-3-4 år. Tror hun var ca 22 da hun begynte. Vi betalte henne 70,- pr time, og dekka taxi hjem dersom ingen av oss var kjørbare.

Når man bruker en voksen, "proff" barnepasser, bør vel lønnen ligge på noe sånt som 70-80 kr timen. Regner med det er svart, så dermed kommer jo hun greit ut av det, samtidig som dere nyter godt av å ha en barnevakt dere og jenta kjenner godt.

Tror også det er en god idé å la barnevakten legge, etter at dere har sagt ordentlig ha det til frøkna og forsikret henne om at dere kommer tilbake igjen. Det er mye verre å våkne midt på natta og oppdage da at mamma og pappa er borte. Jeg har fremdeles friskt i minne at det skjedde med meg da jeg var liten.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...