Gå til innhold

Hvordan markerer dere første skoledag?

Anbefalte innlegg

Markerer dere på noen spesiell måte første skoledag? Vi har jo fri fra jobben, og da hadde det vært hygelig å gjøre noe fint smmen på den store dagen. Men vet ikke helt hva. Gutten selv vil dra til et såkaldt "lekeland", der han var i en bursdag for en stund siden. Men jeg vet ikke helt, jeg.......

Fortsetter under...

Da poden begynte i første klasse var lillesøster i barnehagen og vi (faren, gutten og jeg) dro i Tyholttårnet og spiste middag. Det var i grunnen flere som hadde tenkt på det så det var temmelig fullt... :o)

Da Snuppa begynte på skolen kjøpte vi en kake og ungene og jeg dro hjem til em venninne av meg med to jevnaldrende (men hun hadde ingen skolestarter da) og feiret det på den måten.

Annonse

Så langt har vi bare hatt en første skoledag, men på mandag blir det andre gangen :)

Med førstemann gikk vi ut for å spise på restaurant etterpå. Satser på å gjøre det samme med andremann.

Ellers synes jeg egentlig at dagen i seg selv er en så stor markering at det ikke er nødvendig med så veldig mye utenom :)

Gjest første gang også

Det er en vanlig dag.

Aller første skoledag for seksåringen også? Skjønner at første skoledag etter ferien er en vanlig dag, men når de begynner i første klasse er jo et slags overgangsrituale... Ville følt for å markere det littegrann i hvertfall?

Annonse

Aller første skoledag for seksåringen også? Skjønner at første skoledag etter ferien er en vanlig dag, men når de begynner i første klasse er jo et slags overgangsrituale... Ville følt for å markere det littegrann i hvertfall?

Er ikke skolegangen markering nok i seg selv?

Jenta vår skal begynne på skolen i morgen, og jeg sa at hun skulle få lov til å velge middag og dessert....

Ønsket hennes var: Spaghetti med ketchup!!!!! og gelé med vanlijesaus til dessert. Vi ble enige om at kjøttsaus kunne til nød gå an sammen med spaghettien :-)

Og så henter jeg henne på skolen halv ett, ikke sfo i morgen altså!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...