Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var og handlet barneklær for bare noen få uker siden og det var helt greit. Måtte så til byen for å kjøpe finkjole til minsta i går. Hun skulle i bursdag i dag og den gamle kjolen var blitt for liten.

Men det var ikke en eneste finkjole/selskapskjole å oppdrive. Høstkolleksjonene var kommet på plass, og alt av klær fra 0-14 år var emo-inspirert og svart hvar den "fargen" som gikk igjen på det meste.

Hvem i huleste er det som har kommet på at emo er det riktige å kle babyer og småbarn som? Hallo! Selv ungdommen her får bakoversveis når de går inn i butikkene med barneklær..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283329-barnekl%C3%A6r-hva-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• double

11

• Lotte :o)

11

• kaffepiken

4

• Sofline

4

Mest aktive i denne tråden

Det er ELENDIG klesutvalg i Norge! Det slår meg gang på gang. En gang rett før 17. mai (2 uker før) skulle jeg få tak i en hvit penskjorte til sønnen min, det var ikke å oppdrive i hele hovedstaden.

Fant én til slutt på Benetton på Sandvika storsenter.

Jeg gjentar at det var rett før 17. mai et år og det fantes ikke penklær til gutter et eneste sted i hele hovedstaden.

Skammelig, klesbransjen!

Annonse

Det fenomenet ser ut til å komme tilbake med jevne mellomrom. Designerne skjønner ikke at det er visse forskjeller på preferanser mht til barneklær og klær for voksen.

For ca 8 år siden prøvde jeg å få kjøpt fargerike klær til min nevø til jul, og det var omtrent umulig å finne klær i annet enn grått, militærgrønt og svart. Da jeg kommenterte på dette i butikkene fikk jeg til svar at "det var sånn barna ville ha det"...

Synes de fleste barneklærne nå er pene og søte.

Smaken er vel som baken. Nå har jeg fremdeles til gode å se tilstander som beskrives her hvor farger er umulig å oppdrive, hvitskjorter ikke finnes og kjoler er umulig å få tak i - her er det nemlig flust av hvitskjorter og kjoler - og farger til jenter. Farger for gutter vet jeg ikke siden jeg stort sett handler inn til jente selv.

Synes det er pent med svart bunnfarge også på barnetøy. Svart, brunt, lilla og rosa er vel stort sett favorittene her i gården.

Synes de fleste barneklærne nå er pene og søte.

Smaken er vel som baken. Nå har jeg fremdeles til gode å se tilstander som beskrives her hvor farger er umulig å oppdrive, hvitskjorter ikke finnes og kjoler er umulig å få tak i - her er det nemlig flust av hvitskjorter og kjoler - og farger til jenter. Farger for gutter vet jeg ikke siden jeg stort sett handler inn til jente selv.

Synes det er pent med svart bunnfarge også på barnetøy. Svart, brunt, lilla og rosa er vel stort sett favorittene her i gården.

Nettopp, du handler inn til jenter. Det er STOR forskjell på jenteklær og gutteklær.

Annonse

Det fenomenet ser ut til å komme tilbake med jevne mellomrom. Designerne skjønner ikke at det er visse forskjeller på preferanser mht til barneklær og klær for voksen.

For ca 8 år siden prøvde jeg å få kjøpt fargerike klær til min nevø til jul, og det var omtrent umulig å finne klær i annet enn grått, militærgrønt og svart. Da jeg kommenterte på dette i butikkene fikk jeg til svar at "det var sånn barna ville ha det"...

Jovisst.

Det er barna som har bestemt det...

Sukk!

mvh

Man kan bli ganske tussete av slikt.

Sparkjøp, Fretex og Ellos er min trøst ved slike anledninger.

Mange av de peneste penklærne har jeg funnet på Fretex.

Husker en perioda da moten var slik at jeg nesten ikke kjøpte klær til meg selv på flere år. Fant rett og slett ikke noe jeg likte. Sparte mye penger...

mvh

Jeg synes utvalget av barneklær - særlig til gutter, er skammelig!!! Kjedebutikkene har designere som tror at ungene ønsker å se ut som noe de overhodet ikke er.

At butikkene sier at "ungene vil ha det" er noe stort tull. Hvis ikke ungene så det ville de langt fra ha det!

JEg har også store problemer med at når jentene blir 7-8 år gamle så finnes det nesten bare klær som passer best på horer - unnskyld språket.

JEg synes ikke at min yndige datter som snart er 8 år skal kle seg som om hun skal vise frem både dette og hint av kroppen sin. Jeg ønsker at hun skal ha på seg klær som er søte, fine og praktiske.

Grrrrrrr - det var dagens utblåsning.

Det som forundrer meg mest er at foreldre faktisk kjøper militærklær, emo-klær, spiderman, spiderman og spiderman-klær til de små sønnene sine.

Hva er søtt med en 1-åring i kamo-klær?

Sånn, nå er jeg ferdig for i dag ;)

Jeg synes utvalget av barneklær - særlig til gutter, er skammelig!!! Kjedebutikkene har designere som tror at ungene ønsker å se ut som noe de overhodet ikke er.

At butikkene sier at "ungene vil ha det" er noe stort tull. Hvis ikke ungene så det ville de langt fra ha det!

JEg har også store problemer med at når jentene blir 7-8 år gamle så finnes det nesten bare klær som passer best på horer - unnskyld språket.

JEg synes ikke at min yndige datter som snart er 8 år skal kle seg som om hun skal vise frem både dette og hint av kroppen sin. Jeg ønsker at hun skal ha på seg klær som er søte, fine og praktiske.

Grrrrrrr - det var dagens utblåsning.

Det som forundrer meg mest er at foreldre faktisk kjøper militærklær, emo-klær, spiderman, spiderman og spiderman-klær til de små sønnene sine.

Hva er søtt med en 1-åring i kamo-klær?

Sånn, nå er jeg ferdig for i dag ;)

''Det som forundrer meg mest er at foreldre faktisk kjøper militærklær, emo-klær, spiderman, spiderman og spiderman-klær til de små sønnene sine.''

Ikke så forunderlig egentlig, når slike klær er det eneste du finner i de rimelige kjedebutikkene. Ja, du kan finne andre typer klær f.eks på mexx kids, men da koster en alminnelig genser eller bukse fra 500,- og oppover og det har i hvertfall ikke jeg råd til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...