Gå til innhold

2. klasse - vanlig at foreldre er med 1.skoledag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ei som skal begynne i 3. klasse (ikke SFO) og både jeg og bestemora skal følge henne første skoledagen. Klassen hennes bytter både bygg og lærer. Jeg trenger å vite hvor de skal ha klasserom, samt hvem læreren er og hvordan hun ser ut.

Her hos oss er det opprop i skolegården ved skolestart hvert år (1-4 klasse) og jeg kan ikke huske at noen barn på disse trinnene har møtt opp alene første dag.

Bestemora er med fordi jeg har to andre barn som også trenger følge, og jeg må gå før yngste er helt ferdig.

.

Neida, poden ble fulgt inn i garderoben som vanlig, etter det var vi som luft for ham og var ikke der lengre. :o)

En eller annen (her inne?) sa en gang noe sånt:

I første klasse slipper de ikke taket i hånda di

I andre klasse får du aller nådigst være med inn i garderoben

I tredje klasse får du kanskje lov til å følge til skoleporten... ;o)

Gjest spaniamor til fem

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187511233' post='3659323]

Jeg skal bli med, for å se garderoben og klasserommet (nytt areal hvert år), samt legge litt skiftetøy på den nye plassen. gutten min går ikke å SFO, så vi har ikke vært på skolen siden juni.

hei jeg er bare og titter litt, har ikke hatt små barn på norsk skole på 10 år, men har dem på spansk skole.

her begynner de alt ved 3 år og går tre år i førskole, og alle leser før de slutter i 5 årsgruppa. deretter går de i 1 og 2 klasse. vi følger dem til porten, regler, ikke innafor, det er bare om de hyler osv.

personlig synes jeg det er greit fra 3 år, men probleme er at de går fra 9-13 i sept og i juni. i oktober og frem til juni går de fra 8-12 30 for deretter å komme tilbake kl. 15 30- 17 00

og da gråter mange små for de er trette og har kanskje grått på morgenen fordi de er nytt,

jeg har forklart at om de går en time til, til 14 så kunne de være ferdig og det er det i andre deler av spania men foreldrene er SÅ gammelmodige på dette.

jeg må si jeg trives her men jeg ser frem til å flytte oppover snart bare vi selger

vel som dere ser er det ikke bare dere som følger jeg må også kjøre dem 4 ganger daglig, har gjort det i 7 år. ser frem til skolebuss eller gåvei.

Annonse

hei jeg er bare og titter litt, har ikke hatt små barn på norsk skole på 10 år, men har dem på spansk skole.

her begynner de alt ved 3 år og går tre år i førskole, og alle leser før de slutter i 5 årsgruppa. deretter går de i 1 og 2 klasse. vi følger dem til porten, regler, ikke innafor, det er bare om de hyler osv.

personlig synes jeg det er greit fra 3 år, men probleme er at de går fra 9-13 i sept og i juni. i oktober og frem til juni går de fra 8-12 30 for deretter å komme tilbake kl. 15 30- 17 00

og da gråter mange små for de er trette og har kanskje grått på morgenen fordi de er nytt,

jeg har forklart at om de går en time til, til 14 så kunne de være ferdig og det er det i andre deler av spania men foreldrene er SÅ gammelmodige på dette.

jeg må si jeg trives her men jeg ser frem til å flytte oppover snart bare vi selger

vel som dere ser er det ikke bare dere som følger jeg må også kjøre dem 4 ganger daglig, har gjort det i 7 år. ser frem til skolebuss eller gåvei.

Interessant å lese om hvordan det er i andre land. :-)

Jeg var med guttungen i fjor da han begynte i 2., da var vi kanskje 4 foreldre der, og to av dem var til unger som var nye i klassen.

Men det var utrolig morsomt å se på de søte små, da. De var så utrolig lykkelige over å se hverandre igjen at alle måtte liksom dulte borti hverandre hele tiden, småhoppe opp og ned og skravle en hel masse. Stakkars lærer som skulle roe ned den gjengen og få noe fornuftig ut av den første skoledagen! Heldigvis syntes hun det var minst like koselig å se alle igjen ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...