Gå til innhold

Åpent brev til kjeder som produserer gutteklær

Anbefalte innlegg

Co-signerer og tilføyer at skoprodusentene også kunne tenke litt over at barnesko ikke lages i større str enn 35. På skofronten er man tydeligvis bare barn til man er 9-10 år. Å finne guttesko til han på snart 11 i str 36-38 er ikke alltid enkelt.

Problemet løser seg i sportsbutikken, og forhandlere av Ecco og Geox.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

4

• rerun

4

• Atene

3

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Bra skrevet og enig i det meste. Gutta har valget mellom dødningestilen og unge høyre. Jeg skjønner ikke at produsentene ikke skjønner at det er vi mødrene som handler for sønnene våre også, ikke bare for døtrene. Vi liker å kle opp ungene våre. Hvis de var litt smarte kunne de hatt like stor gutteavdeling som jenteavdeling, og jeg er sikkert på at salget hadde gått veldig bra. Sånn som det er nå handler man jo ikke mer enn høyst nødvendig, og det er jo nesten for galt;-)

Go girl!

Signeres hervet. Det er ufattelig triste greier. Var innom Cubus forleden, og der var det 100 kvm fargerike alternativer til jenter (ok - ganske mye rosa) Men så snudde jeg hodet mot de 20 kvm med nitriste grå/blå/brune/militærgrønne klær. Snudde på hælen, og endte opp på en sportsbutikk for å kjøpe klær til første skoledag. Skogstad, basecamp m fl hadde fine farger. Friske turkisblå, oransje, gode grønnfarger mm. Men det er jo dyrere, da. En annen fordel med disse klærne i fhd til klesbutikkene er at de er litt mer komfortable en de evige hettegenserne eller kopiene av voksenklær, i både passform og stoffkvalitet som ikke egner seg for barn. Fatter bare ikke at designere av gutteklær ikke kan ta seg sammen!

Puh- Det var den utblåsninga. Må innrømme at jeg hadde nok blitt desperat som mor til ei prinsesse med full garderobe i rosa glitter også, da...

Gjest Fenrisulven

Hjertens enig! Jeg kom inn her akkurat nå for å skrive et hjertesukk over jenteklærne >128... Det er umulig å finne noe som er fint, ikke bare "kult". Herrensfred, er det meningen at man skal la jentungene se ut som tenåringer så snart de har vokst ut av den yngste kolleksjonen? Jeg ønsker meg klær med klare, fine farger, gode mønster og ikke minst en ok kvalitet - men det er umulig å finne annet enn underlig passform, sære lissomkule mønster og elendig slimsete kvalitet!

Hvor går man? Gode nettbutikker?? Noen som har funnet det?

http://www.laredoute.no/

Her trenger du ikke tenke på moms og toll, shop til you drop:-)

Har gutt jeg da, men synes det jammen er mye fin jentetøy her også.

Jepp!

Signerer.

Orange er en flott guttefarge. For ikke å glemme blått.

Jeg kjøper konsekvent ikke klær med dødningehoder. Vold, død og elendighet er det nok av i verden om vi ikke skal skjemme ut ungene våre med det. Det kommer foresten rosa jenteklær med dødningehoder på de også.

:-(

mvh

Helt enig med deg, PieLill.

En ting er om jeg selv eller andre voksne velger å ikle seg hodeskaller som dekorasjon (ikke helt min stil, men allikevel). På barn ser det rett og slett usmaklig ut. Kontrasten blir enorm og jeg undres hva designerene tenker når de lager babytøy med menneskelevninger som pynt.

Gjest Dr Grey:o)

Hei.

Kan du forklare meg litt om de str.?

Hva er 2 A,3 A?

Er det alderen eller??

Har du bestilt fra de?

På forhånd takk for svar.

Det er 2 år, 3 år osv ja.

har aldri bestilt derifra, men handlet i butikk, de har en ganske stor butikk på Stovner senter i Oslo.

Annonse

Jeg tror ikke det er toll på barneklær, men mva er det.

Så enten holder man seg under 200 (og det er slett ikke umulig), eller så skriver man til selgeren FØR man byr, og spør om de kan skrive ned verdien på pakken.

Det er omtrent 12% toll på barneklær fra USA *rødme*

Bra skrevet og enig i det meste. Gutta har valget mellom dødningestilen og unge høyre. Jeg skjønner ikke at produsentene ikke skjønner at det er vi mødrene som handler for sønnene våre også, ikke bare for døtrene. Vi liker å kle opp ungene våre. Hvis de var litt smarte kunne de hatt like stor gutteavdeling som jenteavdeling, og jeg er sikkert på at salget hadde gått veldig bra. Sånn som det er nå handler man jo ikke mer enn høyst nødvendig, og det er jo nesten for galt;-)

Det er akkurat det der jeg også reagerer på.

Jeg har jo en datter også, hun er riktignok blitt så stor at hun handler klær selv. Men lillebroren trenger MER tøy enn hun gjorde i sin tid, fordi han fremdeles skitner et helt antrekk pr. dag og fordi klatring og fotballsparking sliter plagg i filler. (Det er helt greit altså, jeg ønsker ikke å få ham ren, pen og passiv.)

Jeg hamstrer bukser med elastisk, regulerbar livvidde, han er for smal for dem med bare "fast" knapp i gylfen. Jeg er sikker på at de kunne solgt dobbelt så mange slike bukser i str. 128 - 140, de forsvinner på et blunk.

Det burde også finnes noen valgmuligheter mellom tynn, ensfarget V-genser som er så "fin" at den nesten ikke tåler maskinvask, og diger hettegenser med gummitrykk og altfor lange ermer uten vrangbord.

Jeg er enig med deg i alt dette. Men jeg synes ikke det er så¨lett å finne fine jenteklær heller. Jenteklærne i denne størrelsen og litt større (jeg har en 8 åring), er ofte alt for "voksen" for min smak. Vi må ofte lete lenge for å finne noe jenta vår liker å gå med også. Hun liker nemlig ikke så trange klær, og her skal det være "småsexy" og trangt.......

Har er gutt også som bruker 122, og der er det faktisk lettere.

Jeg er enig med deg i alt dette. Men jeg synes ikke det er så¨lett å finne fine jenteklær heller. Jenteklærne i denne størrelsen og litt større (jeg har en 8 åring), er ofte alt for "voksen" for min smak. Vi må ofte lete lenge for å finne noe jenta vår liker å gå med også. Hun liker nemlig ikke så trange klær, og her skal det være "småsexy" og trangt.......

Har er gutt også som bruker 122, og der er det faktisk lettere.

Jenteklærne har blitt mye mer ekstreme siden jeg kjøpte sånt. Dvs. mer pyntete og tenåringsaktige.

Det er flere plagg å velge mellom til jenter, men det kan godt hende at mye av dette (volummessig) store utvalget er nokså likt.

Go girl!

Signeres hervet. Det er ufattelig triste greier. Var innom Cubus forleden, og der var det 100 kvm fargerike alternativer til jenter (ok - ganske mye rosa) Men så snudde jeg hodet mot de 20 kvm med nitriste grå/blå/brune/militærgrønne klær. Snudde på hælen, og endte opp på en sportsbutikk for å kjøpe klær til første skoledag. Skogstad, basecamp m fl hadde fine farger. Friske turkisblå, oransje, gode grønnfarger mm. Men det er jo dyrere, da. En annen fordel med disse klærne i fhd til klesbutikkene er at de er litt mer komfortable en de evige hettegenserne eller kopiene av voksenklær, i både passform og stoffkvalitet som ikke egner seg for barn. Fatter bare ikke at designere av gutteklær ikke kan ta seg sammen!

Puh- Det var den utblåsninga. Må innrømme at jeg hadde nok blitt desperat som mor til ei prinsesse med full garderobe i rosa glitter også, da...

Ja, sporten er flinkere! Og klærne der er mer holdbare, har jeg inntrykk av (og har en annen pris...)

Annonse

Co-signerer og tilføyer at skoprodusentene også kunne tenke litt over at barnesko ikke lages i større str enn 35. På skofronten er man tydeligvis bare barn til man er 9-10 år. Å finne guttesko til han på snart 11 i str 36-38 er ikke alltid enkelt.

Helt enig - det merkes godt at utvalget er mye dårligere i denne størrelsesgruppen. Kan jo ikke akkurat kjøpe damesko til ha n heller....;-)

Som stemor til to gutter som straks blir 8 og 12 kan jeg bare nikke og være enig! (har jenter som blir 7 og 2, og det er MYE lettere - selvom jeg ikke føler for å kle noen av dem som mini-fotomodeller, da...)

Ja, det er ikke bare-bare med klesutvalget for jenter heller. Men jeg kjenner to damer som har hvert sitt gutt-jente-tvillingpar, og disse damene skal jo handle klær til barn av ulikt kjønn men lik alder. Begge to bekrefter at det er ekstremt mye dårligere utvalg for gutter enn for jenter....

Du klarte ikke å holde deg, nei? ;-)

Har bestilt hotellet du anbefalte i Kensington forresten. Vi gleder oss!

Nei, hverken der eller på ebay. Men det var til rett tid, knallfornøyd, og har ikke vært fristet siden.

Vi har en booking på samme hotell, men det er leeenge til.

Du må huske på at jenter ikke er barn lenger når de har fyllt 8 år, og aller helst skal vi begynne med motekjøret og voksen-look-alike-klær allerede når de er babyer. :-)

Sørgelige greier.. Jeg holder fast i ungen min, jeg, og nekter å kle henne med de kuleste, trangeste, mest sexy klærne. Nekter!

Heldigvis er hun ike spesielt opptatt av klær sjøl enda, har aldri vært den som insisterte på KUN rosa eller KUN skjørt, så hun tar på det som vi legger fram, stort sett. Jeg m,å vel bare nyte tida mens jeg enda her litt påvirkningskraft...!

http://www.laredoute.no/

Her trenger du ikke tenke på moms og toll, shop til you drop:-)

Har gutt jeg da, men synes det jammen er mye fin jentetøy her også.

Takk! Her må jeg kikke nærmere (når jeg komemr hjem fra jobb, fortrinnsvis...)

Jepp!

Signerer.

Orange er en flott guttefarge. For ikke å glemme blått.

Jeg kjøper konsekvent ikke klær med dødningehoder. Vold, død og elendighet er det nok av i verden om vi ikke skal skjemme ut ungene våre med det. Det kommer foresten rosa jenteklær med dødningehoder på de også.

:-(

mvh

Jeg er så enig. Den eneste gangen dødningehode passer seg som pynt er på piratflagg.

Ungene mine vet utmerket godt at jeg ikke kjøper klær med dødningehode på til dem.

I sommer var vi på Lindex, og jeg fant en kjempefint capribukse til storesøster (hun er 7,5). Den var i denim og med et bånd til belte.

Jeg kjøpte den, og når vi kom hjem ser jeg at det er et dødningehode i glitter på den ene baklommen.

Grrrrr, sier jeg. Storesøster ser ertelystent på meg og sier: Jeg så det var der, men ville ikke si noe - for da hadde jeg ikke fått den fine buksa.

Jeg måtte jo bare le litt da. Så nå er det 1 plagg her i huset med dødningehode på, og det har hun. Heldigvis er det diskret, og ikke så utpreget som mange andre dødningehoder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...