Gå til innhold

Vanskelig for å komme i gang...

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke_alltid_god_tid

Hei, jeg er en mann på 34 som stadig vekk opplever at det er vanskelig å starte vannlatning. Dette er mest plagsomt i situasjoner der jeg har dårlig tid, f.eks når en skal nå bussen og lignende og på offentlige toaletter, spesielt på urinaler. jeg kan være fryktelig tissetrengt men det er akkurat som om det kobler inn en sperre, og ikke få ganger har jeg måttet gi opp uten å ha fått ut en eneste dråpe og selvfølgelig like trengt som før... Kan det være jeg gjør noe feil?? Det virker jo som om alt fungere greit ellers. Finnes det noen "knep" for å overkomme denne "sperren"?? Noe som gjør det lettere å starte?? Håper du kan gi meg noen tricks som glør dette lettere for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283393-vanskelig-for-%C3%A5-komme-i-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til "ikke alltid god tid" Det er ikke helt lett å svare på hva dette kan være, men du sier selv at kan ha det travelt i enkelte situasjoner.Det gjør nok ikke situasjonen enklere. Det er et fint samspill i kroppen når det gjelder lagring og tømming av blæren. I "stressede"situasjoner er det viktig at en forsøker å bruke tid til å tømme blæren. Det kan være et tips at det å sitte kan være noe mer avslappende i de situasjonene du beskriver. Prøv også å unngå urinaler dersom du kan finne andre løsninger. Det å sette på vannkranen slik at du tisser samtidig som du hører rennede vann er også en ide å prøve. Du sier at ellers så fungerer det som det skal. Jeg går ut i fra at du da har god fart på strålen ellers.Dersom du føler du må presse ofte for å komme i gang, eller at du presser(evt bruker bukmuskler) mens du tisser kan være et tegn på at du har et trangt parti i urinrøret. Dette er enkelt å gjøre noe med, men du må få det sjekket hos en spesialist.Lykke til fra Siri Harket

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...