fabida Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Vet det ikke er helt uvanlig,men 6-åringen min tisser altså på seg enda,og har brukt bleie,med perioder innimellom m bleieprøveslutt. Men jeg får det ikke til.Mormor har passet ungene noen netter og hun skrøt av at han hadde sluttet med bleie og var så flink...og det var han jo selvfølgelig:o) Men hun tok han med opp for og tisse når hun la seg,og satt vekkerklokken på ring kl.06 for å ta han med for å tisse,og lot han sove en time til etterpå. Men er det dette som er å slutte med bleie?Jeg prøvde det selv for lenge siden og vekke han om natten,men jeg ble helt utkjørt til slutt. Jeg har hørt at man ikke skal vekke dem,men da går det galt,og det er som regel om morgenen ved 5-seks tiden han tisser i bleia eller på seg i tillegg til at det hender han tisser rundt midnatt. Problemet tror jeg er at han sover utrolig tungt,så jeg tror ikke han merker at han må tisse. Det hender at han er tørr,men det er veldig sjelden. Noen gode råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283508-6-%C3%A5ring-tisser-p%C3%A5-seg-om-natten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 hos oss hjalp det med astmamedisin. Hun tok tidligere ved behov, men begynte å ta hver morgen og kveld. Astmalegen antydet på forhånd at dette kunne hjelpe henne til ikke å sove så tungt (hun sov tidligere så tungt at hun ikke merket at hun tisset seg ut, verken med eller uten bleie). Det stemte, hun har helt endret søvnmønster - sover lettere, hopper ut av sengen om morgenen og hun sluttet å tisse seg ut... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283508-6-%C3%A5ring-tisser-p%C3%A5-seg-om-natten/#findComment-2278221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shiraz Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Vi prøvde alarmmatte for vår sønn og han ble tørr iløpet av få dager. Verdt et forsøk selv om det ikke hjelper for alle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283508-6-%C3%A5ring-tisser-p%C3%A5-seg-om-natten/#findComment-2278234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jo, barnet kan jo slutte med bleie om man bare står opp mange nok ganger i løpet av natta. Men hensikten er vel ikke å kunne si at ungen har sluttet med bleier. Målet må jo være å ikke tisse andre steder enn i do uten noen som helst form for hjelpemiddel, innkludert bestemødre med vekkerklokker. Bestemor med vekkerklokke hjelper lite når man skal overnatte hos venner... For mitt vedkommende er det et langt større problem å ikke få sove ordentlig om natten enn å betale for noen bleier. ;-) Jeg synes det aller viktigste i forhold til dette er at man ikke gjør problemet hverken større eller mindre enn det e for barnet. Barnet må få kjenne at å bli tørr om natten er noe mamma og pappa hjelper til med fordi det betyr noe for barnet. Alskens mas og voksendefinerte mål kan øke belastningen for barnet. Og med de gode bleiene som finnes nå, synes jeg dette er lite å gjøre noe vesen ut av med mindre barnet synes det er viktig. Som voksen skal man gjøre felles sak med barnet og hjelpe barnet til å nå _sitt_ mål. Alarm kan være effektivt, menslitsomt mens det står på. For noen barn går det veldig kjapt, for andre blir det mer prosjektpreget. Og for noen få kommer man ikke i land selv om man gjør alt riktig. Man skal være motivert og ha overskudd til det før man setter i gang. Det finnes alarmer som man putter inn i et gammeldags damebind. Disse gir raskere respons, og man slipper problemer med at barnet f.esk. ligger oppå dynen og dermed bommer på alarmmatten. Prisen og minimum leietid varierer veldig mye, så det kan lønne seg å sjekke rundt omkring. Det finnes også Minirin nesespray, men jeg mener å ha lest de har blitt mer restriktive med dette. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283508-6-%C3%A5ring-tisser-p%C3%A5-seg-om-natten/#findComment-2278285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsessesjefen Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hei fabida Jeg syns du skal høre på PieLill her jeg, når hun sier at det blir helt feil om målet er at målet er å slutte med bleiene, når det jo er tissingen som er problemet. At barnet skal barnet skal våkne og tisse andre steder enn i sengen eller bleia. Det er altså ikke bleien som er problemet til gutten din, det er ikke den som gjør at han tisser på seg. Og du har helt rett i at han ikke er tørr om han må tas opp flere ganger om natten for å unngå å tisse i sengen. Jeg syns det var helt feil av bestemor å hevde at han hadde sluttet med bleie på den måten hun gjorde. Det er opp til deg som foreldre, gjerne i samråd med barnet å ta den avgjørelsen, ikke besteforeldre. Og mener du at det er best at barnet sover med bleier, ja så fortsetter du med å ha bleier på han om natten. Han er abre 6 år, og det er helt normalt at barn på hans alder ikke er tørr om natten enda. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283508-6-%C3%A5ring-tisser-p%C3%A5-seg-om-natten/#findComment-2280829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.