Gå til innhold

Går på skole i to fylker. - Mer.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''- Jeg er fremdeles skeptisk. Samtidig har jeg forståelse for foreldrene, som begge har rett til å være sammen med barnet. Men jeg ser det ikke som noen gunstig situasjon''

Det rektoren sier der er ihvertfall tull. Ingen foreldre har krav på samvær med barnet, det er faktisk barnet som har krav på samvær med foreldrene.

Og for å få det sagt, jeg er fullstendig ening i alt du har skrevet i den forrige tråden rundt dette.

''- Jeg er fremdeles skeptisk. Samtidig har jeg forståelse for foreldrene, som begge har rett til å være sammen med barnet. Men jeg ser det ikke som noen gunstig situasjon''

Det rektoren sier der er ihvertfall tull. Ingen foreldre har krav på samvær med barnet, det er faktisk barnet som har krav på samvær med foreldrene.

Og for å få det sagt, jeg er fullstendig ening i alt du har skrevet i den forrige tråden rundt dette.

Helt enig.

Den forelder-rettigheten det burde fokuseres på er mulighet til å gjøre sitt aller beste for barna. Iblant innebærer det at vi ikke kan ta akkurat den jobben vi vil ha, eller bo der det ville passet vårt voksenliv best. Andre ganger kan det innebære å tåle å gi mer slipp på barnet enn man ønsker.

mvh

Leste forrige tråden om samme tema også.

Helt hårreisende at foreldre overhodet kommer inn på denne tanken en gang.

Hadde aldri falt meg inn at tillot å gjøre dette mot barn.

Stakkars barn som må ha to skolesystemer, og en hel skoleklasse ekstra å forhold seg til. For ikke å snakke om venner og fritidsaktiviteter.

Skulle heller vært foreldrene som skulle hatt to liv parallellt i 10-15 år....

Jeg syns dette er helt på trynet. Man skal jo være forsiktig med å dømme andres prioriteringer osv, men jeg trodde ærlig talt at dette ikke var lov. Det må da bli slitsomt for barna. Og det må da bety at det ene barnet tar opp dobbelt med ressurser, for begge skolene må ha lærer og materiell og lokaler til den ene eleven?

Helt merkelig at dette godtas...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...