Gå til innhold

Lillemus! Middagen din...


Gjest prust

Anbefalte innlegg

*LOL*

Da vi var studenter, skulle vi lage hjemmelaget blomkålsuppe, etter oppskrift fra svigermor. Enten sa hun feil, eller så hørte jeg feil - i alle fall tok vi oppi 200 g margarin til 1 liter suppe....

Det smakte bare smør!!!!! vi spedde og spedde - og hadde vel 6-7 liter suppe til sammen - alt gikk i do!

Huff, sånt er ekkelt - men god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    29

  • Lotte :o)

    15

  • Lillemus

    7

  • kjerringskinn

    2

Mest aktive i denne tråden

Wow!

Har en svigermor av den gamle skolen, som har lært meg opp :-)

Jeg kan faktisk lage hjemmelaget lammerull, helsteikt lammelår, svinekoteletter i ovnen, hel laks i ovnen, kokt torsk med tilbehør - samt syltetøy av diverse sorter + hjemmelgaet saft :-) Og kaker da.

Jøss, du er jo kjempeflink!!! *imponert* Mormor lagde sånn mat! Dessverre lærte jeg altfor lite av henne. Men jeg har koeboka hennes i hylla mi - alle oppskriftene skrevet for hånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, du er jo kjempeflink!!! *imponert* Mormor lagde sånn mat! Dessverre lærte jeg altfor lite av henne. Men jeg har koeboka hennes i hylla mi - alle oppskriftene skrevet for hånd. :)

Jeg har også håndskrevet kokebok - riktignok ikke så sirlig skrevet som svigermors eller min farmors eller min mors - men dog MINE samlede oppskrifter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Jeg bommet på det meste.

*skal bruke kokte poteter neste gang

*skal rive gulrøttene

*skal ikke bruke både spaghettisaus, kesam og fløte.

Det siste var fordi jeg ikke hadde husholdningsfløte, bare vanlid. Tok i bare litt, og tenkte at jeg kunne spe på med kesam. Den kesamen var forresten fryktelig sur! Og i stedet for skinkeboks som du bruker, brukte jeg rester fra i går.....

Du kan jo bruke hva du vil, men det hørtes ut til å bli en veldig blanding av smaker i grunnen. :o) Rester fra i går er ypperlig det, men kanskje helst om det er middagspølse i biter, kjøttkaker i biter, bacon eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187731014' post='3660754]

Hvor i helvete kjøper man kikerter? Og hvordan ser de ut?

Bare glem nærbutikken din i alle fall... Det står sammen med erter og bønner-hermetikken, fins både i små pappkartonger og som hermetikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke hva du vil, men det hørtes ut til å bli en veldig blanding av smaker i grunnen. :o) Rester fra i går er ypperlig det, men kanskje helst om det er middagspølse i biter, kjøttkaker i biter, bacon eller noe slikt.

Du skulle ikke ha logget av så tidlig i går kveld, Lillemus! Det ble jo skikkelig action her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle ikke ha logget av så tidlig i går kveld, Lillemus! Det ble jo skikkelig action her :-)

Ser det nå, men jeg var så trøtt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare glem nærbutikken din i alle fall... Det står sammen med erter og bønner-hermetikken, fins både i små pappkartonger og som hermetikk.

Nærbutikken egner seg aller best til å pante flasker... :-I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare glem nærbutikken din i alle fall... Det står sammen med erter og bønner-hermetikken, fins både i små pappkartonger og som hermetikk.

De hadde det på RIMI, nærbutikken vår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde det på RIMI, nærbutikken vår :-)

Rimi er nærbutikken vi snakker om også og de har et vareutvalg som ikke er til å storskryte av i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...