Gå til innhold

føler meg seksuelt trakkasert hver kveld.

Anbefalte innlegg

Gjest sint og kvalm jente

Har vært i Syden, og der har jo mannfolka sitt rykte, men etter å ha kommet hjem til Norge, føler jeg at de er akkurat like ille her. Jeg føler meg seksuelt trakkasert nesten hver kveld jeg er ute og går, fordi det er fulle menn som roper etter meg, alt fra: Hva heter du? Du er vakker? Hey sexy! osv.

Jeg vil ha meg frabedt at fremmede menn skal se på meg som et seksuelt objekt når jeg bare er ute å går på kvelden. Er jævla voldtektsforbrytere overalt og jeg mister temperamentet mitt av disse mannfolka.

Er jeg gal, overreagerer jeg? Jeg syns det er skikkelig plagsomt at mannfolk vil ha sex med meg HELE tiden, og da mener jeg ikke bare fremmede på gata, men innerst inne så vil de bare ha sex, sex, sex alle sammen, er så drittlei. Da mener jeg kompiser, gutter på internett, bare pupper og sex i hodet på dem. Jeg får snart et alvorlig sammenbrudd. Lurer på om islam kanskje er veien å gå :S

Fortsetter under...

og det er ikke bare "hva heter du", "du er vakker" , "du er sexy" osv de sier, jeg har også blitt spurt av rusa mann om han fikk ta på puppene mine.

jeg kommer til å klikke mentalt snart.havner vel på en sikkerhetsavdeling.

og det er ikke bare "hva heter du", "du er vakker" , "du er sexy" osv de sier, jeg har også blitt spurt av rusa mann om han fikk ta på puppene mine.

Du får gå undercover iblandt. Sminket til det ekstreme, jeg tenker Sky-blått hår(parykk er juks), matchende øyeskygge. Perser-teppe med hull i som lett kan tres over hodet og knyttes ved livet... Huske og ha noe under teppet!!! Gjerne en bobblebokse med limt på glitter. En sterk lime farget jakke. 1 par Svarte linser, som farger hele øyet !! Grå leppestift, og hvit rouge.

Du får gå undercover iblandt. Sminket til det ekstreme, jeg tenker Sky-blått hår(parykk er juks), matchende øyeskygge. Perser-teppe med hull i som lett kan tres over hodet og knyttes ved livet... Huske og ha noe under teppet!!! Gjerne en bobblebokse med limt på glitter. En sterk lime farget jakke. 1 par Svarte linser, som farger hele øyet !! Grå leppestift, og hvit rouge.

Var en spøk altså....!!

(skjønner at det kan bli irriterende ja...)

Hmm, nei jeg vet ikke.. =) Alle gutter er idioter!!

nei, jeg vil gå i en vanlig dongribukse og jakke eller det jeg enn føler for å gå i, uten å bli seksuelt trakkasert på gaten.

Gjest smalikk

Dette er desverre noe de fleste kvinner må leve med!

Men det er bare å sette foten ned.

Annonse

Gjest noeidetdusier

Vet du, før trodde jeg jenter som var litt eldre enn meg overdrev når de sa at mange gutter har sex på hjernen.

Nå har jeg begynt å revurdere det synet der, og er enig med deg.

Det er nesten komplett umulig å holde en normal samtale på chatten på internett.

Har vært på noen forskjellig ja, til de som vil løpe til og fortelle at jeg er på feil sted.

( hvor er riktig da?)

Det må være en felles vrangforestilling fra menn sin side at kvinner flest liker å bli snakket til på den måten.

Etter 1 min på nettet, og kanskje en time eller to i rl så er sextrakkaseringen i gang.

Teite spørsmål, og grove hentydninger på pupper og lår.

Jeg også blir fly forbanna, og jeg setter foten ned.

Og da, sier jammen enkelte frimodige menn menn at jeg er frigid.

No, no er ikke det

Med en mann jeg liker og har varme følelser for går dette helt av seg selv.

Problemet er bare at de rekker ikke å vokse frem før de slenger rundt seg med grove ord.

Men kan ikke dra alle over en kam, du må bare lete etter de få som kan og vil behandle en kvinne som en person og ikke et sexobjekt.

i byen der jeg bor. skal jeg flytte til landet kanskje.

Vel, nå skal jeg innerømme at jeg veldig sjeldent er i Trondheim sentrum på kveldstid, men de gangene jeg er der opplever jeg aldri noe slikt som du beskriver. Men det er godt mulig jeg ikke er så fristende å rope etter. ;o)

Annonse

Gjest BipolarII...jeg visst

Har aldri hørt om noe lignende. Ute på byen en sen lørdagskveld når folk er fulle, er det av og til noen som kan prøve å få en kontakt med en eller annen de aldri har sett før.

Det du forteller virker bare så ute av proporsjoner. At alle menn snur seg etter deg bare du er ute og går en tur, at de vil ha sex med deg osv. Jeg tror, for å være ærlig, dette er vel så mye noe du tror i ditt eget hode. Du føler deg forfulgt av slike menn og ser de omtrent overalt. Noen "sleske" fins det i enhver by, men nei, ikke store armèer.

På spørsmålet om du overreagerer: Absolutt.

Det var da voldsomt! Her i Oslo går jeg stadig i byen på kveldstid uten å bli plaget av tilrop fra kåte menn. Men det kan jo hende du syns bedre i gatebildet enn ei kjerring som meg på over 30 ;-)

nei, har faktisk ikke opplevd det i oslo, men i tr.heim.

vurderer å flytte til Oslo.

Har aldri hørt om noe lignende. Ute på byen en sen lørdagskveld når folk er fulle, er det av og til noen som kan prøve å få en kontakt med en eller annen de aldri har sett før.

Det du forteller virker bare så ute av proporsjoner. At alle menn snur seg etter deg bare du er ute og går en tur, at de vil ha sex med deg osv. Jeg tror, for å være ærlig, dette er vel så mye noe du tror i ditt eget hode. Du føler deg forfulgt av slike menn og ser de omtrent overalt. Noen "sleske" fins det i enhver by, men nei, ikke store armèer.

På spørsmålet om du overreagerer: Absolutt.

Du overreagerer også, på måten du svarer meg. Jeg er nemlig fullstendig klar over at JEG overreagerer, da andre jenter tydeligvis takler slik helt fint.

Men jeg tror jo ikke at ALLE menn snur seg og seksuelt trakkaserer meg, men det er mange nok og det er ille nok. Og jeg er drit lei.

Lyst å ha med meg kniv å true neste mann.

For det er faktisk slik at jeg NYLIG har vært i tyrkia og der vet alle åssen mannfolka er, så du blir lei nok.

Og så kommer jeg hjem og utenfor butikken står en rusa jævel og sier: Hallo du. hallo hallo! får jeg ta på brystene dine??

Og så et par kvelder senere: hei du! vakker. jeg stikker inn på 7 eleven. Og han kommer etter og sier du er sexy.!

hold kjeft sa jeg.

og gikk.

Mitt råd: ignorer og ta det som et kompliment. Hvis du hadde vært feit og gammel ville du nok ikke bli så plaget. Å kjefte tilbake tror jeg ikke har noen effekt desverre. Folk som er slik, har ikke respekt i utgangspunktet. Du kan jo vise fingern til dem. Det hadde jo vært morsom. Hvis du går utfordrende kledd, må du regne med oppmerksomhet, men de skal oppføre seg.

Du overreagerer også, på måten du svarer meg. Jeg er nemlig fullstendig klar over at JEG overreagerer, da andre jenter tydeligvis takler slik helt fint.

Men jeg tror jo ikke at ALLE menn snur seg og seksuelt trakkaserer meg, men det er mange nok og det er ille nok. Og jeg er drit lei.

Lyst å ha med meg kniv å true neste mann.

For det er faktisk slik at jeg NYLIG har vært i tyrkia og der vet alle åssen mannfolka er, så du blir lei nok.

Og så kommer jeg hjem og utenfor butikken står en rusa jævel og sier: Hallo du. hallo hallo! får jeg ta på brystene dine??

Og så et par kvelder senere: hei du! vakker. jeg stikker inn på 7 eleven. Og han kommer etter og sier du er sexy.!

hold kjeft sa jeg.

og gikk.

Vet at dette ikke er riktig å si, for vi kvinner skal jo få lov til å gå i hva vi vil, men erfaringsmessig er det jo slik at menn er visuelle vesner og greier ikke kontrollere atferden sin. Så hvis du vil gå i fred, bør du kanskje tone litt ned din fremtoning. Det er klart at hvis man har store silikonpupper, trange topper, miniskjørt som kryper oppover, pluss blondt langt hår, vil jo dette vekke oppsikt hos gutta. Og det vet jenter også. Vi lever i en kultur hvor jenter blir oppdratt ganske tidlig til å virke tiltrekkende på det motsatte kjønn. Man må være bevisst på hvilke signaler man sender ut.

Vet at dette ikke er riktig å si, for vi kvinner skal jo få lov til å gå i hva vi vil, men erfaringsmessig er det jo slik at menn er visuelle vesner og greier ikke kontrollere atferden sin. Så hvis du vil gå i fred, bør du kanskje tone litt ned din fremtoning. Det er klart at hvis man har store silikonpupper, trange topper, miniskjørt som kryper oppover, pluss blondt langt hår, vil jo dette vekke oppsikt hos gutta. Og det vet jenter også. Vi lever i en kultur hvor jenter blir oppdratt ganske tidlig til å virke tiltrekkende på det motsatte kjønn. Man må være bevisst på hvilke signaler man sender ut.

Jeg tenkte akkurat det samme, men ettersom hun har postet på psykiatriforum så torte jeg ikke skrive det...

nei, jeg vil gå i en vanlig dongribukse og jakke eller det jeg enn føler for å gå i, uten å bli seksuelt trakkasert på gaten.

Du må greie å skille mellom dem og deg. Det er mange andre utfordringe i samfunnet man må takle som er verre synes jeg enn at noen finner en tiltrekkende. Jeg ser på dem som tullinger. Det bør du også, da blir du ikke så sårbar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...