Gå til innhold

Jeg spiser ikke nok...??


Gjest Ino

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd fra dere som har opparbeidet dere litt erfaring :-)

Jeg har ikke så mye å ta av, men ønsker å ta av noen av de 5 kg som ha lurt seg på de siste årene + bli mer bevist på hva jeg dytter inn i munnen. Mener jeg spiser rimelig sundt fra før, men alt for mye snop/sukker, spesielt i helgene.

I tillegg til å ha kommet i gang med faste treninger igjen har jeg altså gått inn for å se på hva jeg egentlig spiser og om det er så sundt som jeg har innbildt meg.....

Jeg meldte meg inn i en av disse slankeklubbene på nettet og registrerer nå i en periode alt jeg spiser (dette har jeg aldri gjort før). I følge programmet skal jeg ligge på ca 1300 kcl pr dag for å gå ned de 5 kg på 10 uker.

Jeg har nå holdt på med dette i snart 3 uker....og jeg klarer nesten aldri å spise så mye som 1300 kcl. p dag. For å komme opp i den mengden må jeg skeie ut med kaker eller snop, og det er jo bare teit når det er akkurat det jeg ønsker å kutte ned på. Jeg spiser nesten som jeg alltid har gjort, men fokuserer mer på å velge de rette variantene i fht saus/dressing/rent kjøtt osv.... spiser 3-4 måltider pr dag + mellommåltider av frukt og/eller grønnsaker.

Når jeg leser litt rundt omkring (det står jo masse overalt om slanking og sund mat!) så står det mye om at er det viktig å spise nok for å holde forbrenningen oppe. Noen steder står det minst 1000 kcl andre 1300 kcl pr dag som minimum før man får forbrenning som går på "sparebluss".

Hva skal jeg gjøre med dette da? det er jo grenser for hvor mye salat, grønnsaker og annen sund mat jeg klarer å spise også.

Når jeg trener og kanskje bruker 4-500 kcl må jeg da spise mer for å holde forbrenningen oppe, eller er dette kun ekstrabonus??

jaja, jeg kommer ihvertfall til å ta av de 5 kg lenge før det har gått 10 uker hvis jeg fortsetter som nå, eller vil det stoppe opp og stablilisere seg? Jeg kan jo ikke spise som nå og fortsette og gå ned og ned i vekt. Hvordan gjør dere det når dere skal avslutte en kur og stablisere vekten? Spiser mer? eller stopper den av seg selv på en eller annen "grense" kroppen setter selv?

Håper noen kan dele litt erfaringer med meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ligger også på ca. 1300 kcal i døgnet, men regner ikke med flere kcal de dagene jeg trener, jeg ligger jevnt på det, litt mer i helgene for jeg unner meg litt godis på lørdag. :o)

Så langt har jeg gått ned 2,8 kg på 3 uker. Skal på vekta igjen i morgen tidlig (er ikke hjemme på fredag) og det blir spennende - buksene er i alle fall mer romslige! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du nok fett? Fett er en enkel måte å komme opp i kalorier på. Hva med en håndfull nøtter, peanøttsmør eller majones eller f.eks italiensk salat på skiva? Tar du med oljen du steker i? Pinjekjerner i salaten er også godt. Tørket frukt har mer kalorier enn vanlig frukt. Det er mange måter å fylle opp kalorikvoten på, uten å ty til snop og kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...