Gå til innhold

Vintertøyspørsmål til store barn

Anbefalte innlegg

Gjest Dr Grey:o)

...er vel ikke den første som tenker på vinterklær vel?? I dag av alle dager har jeg klart å rydde i vintertøyet, den varmeste dagen i sommer omtrent, jeg renner bort:o)

Men, men, nå er det gjort og jeg har funnet ut at jentea på 8 og gutten på 10 begge trenger nytt vintertøy og sko, og er jeg tidlig ute så kanskje jeg til og med kan få noen fjordårets modeller på tilbud.

Hva bruker deres store barn? Er så usikker på hva som er bra nok og som holder kulden ute, varmen inne og holder barna tørre og gode??

Kan ikke alle som gidder skrive hva slags klær (dresser, todelt, skalljakker, osv) dere bruker til poden og hvilke merker.

Gjerne også hvor det er kjøpt, vi bor i oslo.

Jeg må begynne å kjøpe litt og litt nå jeg, hvis jeg skal ha råd til å kle de godt opp før vinteren plutselig er over oss:o)

Fortsetter under...

Jeg har gått mer og mer over til å kjøpe fra H&M nå som eldstemann er 10 år. Det har vært godt nok i massevis det. Spanderte litt ekstra penger på sko, i fjor hadde han vintersko fra GEOX, året før hadde han Kamik sko.Begge deler har vært bra, men kamik-skoene var veldig tette så vi måtte stadig ta ut innerskoen for å tørke den fordi det ble klamt.

Til yngstemann kjøpte jeg dress fra Lego sist, den har holdt 2 sesonger, varm, lett og god. Kjøpte vintersko på OBS i fjor for 199, Friends sko. Største størrelse var 32, så vi må nok velge et annet merke i år.

De siste to årene har mine hatt dresser fra Europros, kosta 299,- og ungene har vært tørre, varme og blide og dressene har vært brukbare i to vintre uten problemer. Snuppa klarte å henge seg så vanvittig fast i en rosebusk i fjor at dressen revnet på alle bauger og kanter, men det hadde den nok gjort om den kostet 1400,- også....

Min 7-åring er en veldig aktiv unge, men er dørge lat i påkledning. Løsningen er ett - 1 - plagg på vinterstid. Han sverger til heldress fra Lego eller Rasavil. Genialt varme og pustende. Sko: Ecco.

Ecco Goretex til 199,- (nedsatt fra 849,-), Legodress (like fin etter en sesong) til 299,- (nedsatt fra 999,-) og Rasavildress (går løs på sesong 3 og er like fin) til 499,- (nedsatt fra 1200,-).

I tillegg har han fleecefôret Skogstadjakke og overtrekksbukse.

Han hater ull, så jeg kjøper tynn-fleece til å ha innerst mot kroppen. Dette er fra Play og fra Stormberg. Ulvangsokker er faktisk godtatt av ullhateren :)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187815958' post='3661383]

Min 7-åring er en veldig aktiv unge, men er dørge lat i påkledning. Løsningen er ett - 1 - plagg på vinterstid. Han sverger til heldress fra Lego eller Rasavil. Genialt varme og pustende. Sko: Ecco.

Ecco Goretex til 199,- (nedsatt fra 849,-), Legodress (like fin etter en sesong) til 299,- (nedsatt fra 999,-) og Rasavildress (går løs på sesong 3 og er like fin) til 499,- (nedsatt fra 1200,-).

I tillegg har han fleecefôret Skogstadjakke og overtrekksbukse.

Han hater ull, så jeg kjøper tynn-fleece til å ha innerst mot kroppen. Dette er fra Play og fra Stormberg. Ulvangsokker er faktisk godtatt av ullhateren :)

''Ulvangsokker er faktisk godtatt av ullhateren :)''

Da er h*n ikke en ORDENTLIG ullhater! :P

''Ulvangsokker er faktisk godtatt av ullhateren :)''

Da er h*n ikke en ORDENTLIG ullhater! :P

Han sier dem ikke klør, så jeg er fornøyd. Jeg er ingen ulldigger sjøl heller. Jeg klør som en gal...

Hva har du innerst mot huden (på fotan åssåvidere) i -20, da?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...