Gå til innhold

Innesko barnehage og skole/SFO

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jeg hadde bhg-barn gikk han som oftest i noe 'gymsokklignende', dvs det var sånn såle som på gymsokker, men den var festet til en litt tykkere sokk som gikk godt opp over ankelen. Jeg mener å hsuke at jeg kjøpte dem på H&M, Lindex og slikt.

Var veldig kjekt og greit, for de satt godt på foten, og var ikke vonde å sitte på under lek på gulvet eller om man krabbet opp i en sofa el lign.

Gjest annlovinda

Sønnen min bruker disse crocsene som innesko på skole og sfo.

I barnehagen har vi prøvd både tøfler, sandaler og slippers. Vi har tatt på han inneskoene om morgenen, men de har aldri sittet lenge på.

Nå har han på innesko hele tiden når han er inne på skolen og sfo, så disse beholder han på bena.

Gjest Elextra

Da jeg hadde bhg-barn gikk han som oftest i noe 'gymsokklignende', dvs det var sånn såle som på gymsokker, men den var festet til en litt tykkere sokk som gikk godt opp over ankelen. Jeg mener å hsuke at jeg kjøpte dem på H&M, Lindex og slikt.

Var veldig kjekt og greit, for de satt godt på foten, og var ikke vonde å sitte på under lek på gulvet eller om man krabbet opp i en sofa el lign.

Husker selv slike gymsokker som tette og stinkende, men kanskje ok for såpass små barn?

Noe å vurdere i hvertfall :)

Annonse

Husker selv slike gymsokker som tette og stinkende, men kanskje ok for såpass små barn?

Noe å vurdere i hvertfall :)

Dette blir annerledes fordi gymsokksåla er festet på en vanlig, tykk sokk, og ikke de der skai-greiene som de vanlige gymsokkene har.

Takk!

Ser at de største er 4-5 år. Vet du om de er små eller store i størrelsen?

Jeg brukte denne tabellen for å sjekke skostørrelse mot ca cm,

nå i forbindelse med at jeg tenker på å bestille nye.

http://www.xxl.no/xxl_templates/popupSide____45560.aspx

Minsten bruker nå størrelse 24-25 i sko og tøflene i størrelse 18-24 mnd er passe.

Gjest Elextra

Jeg brukte denne tabellen for å sjekke skostørrelse mot ca cm,

nå i forbindelse med at jeg tenker på å bestille nye.

http://www.xxl.no/xxl_templates/popupSide____45560.aspx

Minsten bruker nå størrelse 24-25 i sko og tøflene i størrelse 18-24 mnd er passe.

Takk skal du ha, men som også fremgår av tabellen varierer skostørrelser veldig, og sier jo ikke så mye om andre merker, som disse tøflene.

6-åringen min bruker fra str. 26-31 i sko og støvler - avhengig av merke (!)

Annonse

Gjest Elextra

Slike tøfler har poden hatt til hjemmebruk -de er myke og gode å ha på foten:

http://www.sparkjop.no/default.asp?Product=910759-9

Sånne har jeg hatt selv også. De er gode på de kaldeste vinterdagene, men for varme ellers.

Men takk for innspill :)

Takk skal du ha, men som også fremgår av tabellen varierer skostørrelser veldig, og sier jo ikke så mye om andre merker, som disse tøflene.

6-åringen min bruker fra str. 26-31 i sko og støvler - avhengig av merke (!)

Det jeg gjorde med Are, var å måle foten hans og bestille den størrelsen som var over. Føttene hans er nå ca 15 cm, så da bestiller jeg 2-3 år som skal være ca 16,5 cm lange.

Vi har også til nå brukt det - men så har jeg en bekjent som er fysioterapeut...

Fortell hva fysioen sier, da! Opplys oss!!! Jeg har også virret rundt som førstegangs-skolemor og kjøpt innesko i dag. Og endte opp med Crocs, som jeg forøvrig hadde sverget på å unngå å få innafor døra. Guttungen elsker dem, men er det ikke bra for små føtter?

Gjest Elextra

Fortell hva fysioen sier, da! Opplys oss!!! Jeg har også virret rundt som førstegangs-skolemor og kjøpt innesko i dag. Og endte opp med Crocs, som jeg forøvrig hadde sverget på å unngå å få innafor døra. Guttungen elsker dem, men er det ikke bra for små føtter?

Trodde ikke det var noen hemmelighet at fysioterapeuter anbefaler at barn i så stor grad som mulig har sko med myk såle der det er mulig (inne), og dermed hverken sandaler eller crocs.

Les evt. mer her (ikke spesielt om innesko, men du ser konklusjonene): http://www.helsenytt.no/artikler/sko.htm og

http://www.babyverden.no/templates/Article____4147.aspx

Lottimer1365381115

På Hennes og Mauritz og kappahl bla. har de tidligere hatt "gymsokker" med semsket "skinn" i sålen og resten er som en vanlig sokk.

Jeg ser fordelen med sandaler som ikke blir våte når barna går i sølete garderober og bad/toaletter....

Har selv en toåring og femåring i barnehage. Har aldri vurdert sandaler som innesko fordi jeg rett og slett ikke kan se at det kan være behagelig. Ungene sitter mye i gulvet og jeg har selv prøvd å jobbe en del med småbarn, nede på gulvet. Og sandalene var det første jeg kvittet meg med.. Ikke behagelig i det hele tatt. Har vel også hørt i fra fysioterapeuter at små barn bør ha mykt skotøy, men for meg har det vært avgjørende at det skal være behagelig. Mine har i alle år brukt disse tynne skinntøflene (uten for), eh..husker ikke hva de heter. Bestiller de fra thinyzone (samme som selges hos alveslottet tror jeg). Dette er helt tynne skinnsokker som ikke sitter tett som en sokk, men veldig tynne tøfler.. Ikke varme nok om det er gulvkaldt vil jeg tro. Men sitter godt på gulvet og holder væte ute.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...