Gå til innhold

boller med gelé

Anbefalte innlegg

Gjest husker du?
Skrevet

For et par år siden serverte jeg spiralloff med bringebærgele og krem i et nostalgisk øyeblikk.

Ungene kikket rart på det med det samme og det virket som om de trodde det hadde klikke for meg. Heldigvis var det noen som turte å smake og likte det. Det ble ikke noe igjen til slutt.

Alt ble spist opp!

Videoannonse
Annonse
Gjest husker du?
Skrevet

Har heller ikke smakt dette, eller hørt om det før nå.

Men tror ikke jeg har gått glipp av så veldig mye heller da, for å si det sånn.

De likte det veldig godt, og jeg måtte til og med ordne til mer. :-)

Skrevet

De likte det veldig godt, og jeg måtte til og med ordne til mer. :-)

Altså vanlige hveteboller (kjøpte eller hjemmelagde?) delt i to halve, påsmurt med smør og så med gele oppå smøret? Hmmm... :-/

Skrevet

Altså vanlige hveteboller (kjøpte eller hjemmelagde?) delt i to halve, påsmurt med smør og så med gele oppå smøret? Hmmm... :-/

*meget, meget skeptisk*

Gjest husker du?
Skrevet

*meget, meget skeptisk*

Prøv!

Noen har jo syltetøygelé på brødskive? Så det er ikke SÅ anderledes med vanlig gelé.

Skrevet

Prøv!

Noen har jo syltetøygelé på brødskive? Så det er ikke SÅ anderledes med vanlig gelé.

Men syltetøygele har en helt annen smak enn pålegg-gele.

Gjest husker du?
Skrevet

Men syltetøygele har en helt annen smak enn pålegg-gele.

Dette var altså vanlig gelé, som man ellers har som dessert med vaniljesaus.

Skrevet

Dette var altså vanlig gelé, som man ellers har som dessert med vaniljesaus.

Ja, og det smaker helt annerledes enn den geleen vi har på brødskiva. Mye søtere.

Skrevet

Dette er noe jeg aldri har hørt om før. Har hatt studievenner og andre venner fra mange deler av Norge, men jeg kan ikke huske at loff med krem og gele er blitt nevnt av noen. Jeg lurer på om det er en lokal hit, på linje med østfoldingenes pølse-i-vaffel og helgelendingenes vaffel-med-egg-og-røkelaks ?? For ikke å si nordmøringenes vaffel-med-grøt (urk!)

Skrevet

Vi hadde spiralloff med smør og gele på ja.

Min svigerinne serverte det tidligere i år, med varierende hell hos ungene.

Gjest helgelending
Skrevet

Dette er noe jeg aldri har hørt om før. Har hatt studievenner og andre venner fra mange deler av Norge, men jeg kan ikke huske at loff med krem og gele er blitt nevnt av noen. Jeg lurer på om det er en lokal hit, på linje med østfoldingenes pølse-i-vaffel og helgelendingenes vaffel-med-egg-og-røkelaks ?? For ikke å si nordmøringenes vaffel-med-grøt (urk!)

"helgelendingenes vaffel-med-egg-og-røkelaks"

Hmmm, har vært helgelending i 35 år og har aldri sett det der?

Skrevet

"helgelendingenes vaffel-med-egg-og-røkelaks"

Hmmm, har vært helgelending i 35 år og har aldri sett det der?

Det er mulig det er et loaklt fenomen der også, for alt jeg vet. Men vanlig der jeg ferdes på Helgeland, ihvertfall. Og godt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...