Gå til innhold

Far vil ikke har fritidsaktivitet til en 1.klassing!


Gjest weba

Anbefalte innlegg

Hei, Min mann og jeg gikk fra hverandre i April 07. Vi har 50/50 deling av våre barn på hhv. 6 og 3 år. Jenta på 6 startet på skolen i år, men jeg vil jo også at hun skal få være med på danseskolen, 1 dag i uka. Når jeg snakker med pappa'n om dette sier han nei. Jeg fikk følgende forklaring på mail av ham, og blir satt ut av hvordan han kan mene dette. I tillegg har vi en sønn (3åringen) som har astma, noe han benytter som en god unskyldning for å holde vår datter tilbake, noe jeg synes er helt urimelig. Hans astma er under "kontroll" og han er en aktiv krabat nå. Her er svaret fra pappa'n. Nå har S blitt ”stor” jente i o m at hun har begynt på skolen, og vil få mye inputs på mangt der. Ikke bare faglig, men også sosialt,- kanskje aller mest det siste det første skoleåret.  Slik jeg kjenner hun så vil hun veldig hurtig få mange nye venner, også  blant elever som går i høyere klassetrinn. Synes det er klokt å se hvordan hun adapterer alt av info, nye krav, nye venner osv, før man beslutter i hvilken grad hun skal delta på aktiviteter utenom skolen. Ikke overraskende at hun vil fortsette på dansing,- det er kjent for henne og dermed trygt. Hva om hun får ei venninne som driver med hest? Eller ei som spiller tennis? Hun vil så klart da få lyst til å drive med det samme som sine nye venner. Det viktigste for henne er ikke fritidsaktiviteter, men skolearbeidet og sosial tilpasning. Skolen er nå S sin ”jobb”, og jeg vil fortelle henne det når hun har vært der en stund. Jeg kommer til å henge på som bare det for at skolestarten hennes blir vellykket, hun og jeg har pratet om det ganske så mye allerede. Derfor synes jeg det er riktig å avvente hvordan hun fikser skolen, hvordan hun trives osv. Det eneste jeg er litt redd for er at for S kan kanskje skolen bli litt skuffende – hun synes kanskje at det går litt for sakte frem og at hun lærer mindre, og i et langsommere tempo enn det som passer henne. Jenta er skarp, og må stimuleres deretter. Så dersom skolen blir ”kjedelig” i den forstand at hun føler det er en utvidelse av barnehagen, synes jeg det er veldig riktig,- og det eneste riktige, at hun deltar på aktiviteter utenom skolen, da ment som en motivasjon for videre mestring og læring. Håper på snarlig svar. Hilsen weba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...