Gå til innhold

Mer om fritidsaktiviteter: STORE barn

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden nedenfor her vil jeg spørre litt om hvor vanlig/ikke vanlig det er med fritidsaktiviteter for store barn, altså barn som er vel forbi barnehagealder men som ennå ikke er ungdommer.

Min 10-åring går på to ting i uka, og det synes jeg holder, for da har han god tid masse frilek ved siden av (pluss alle leksene!!)

Noen har mer, noen har mindre, men han har to venner som ikke går på NOEN fritidsaktiviteter, og det synes jeg er litt pussig. Jeg trodde det var vanlig for barn i den alderen å være med på _noe_, hva enten det er sport, musikk, speider'n eller annet.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283844-mer-om-fritidsaktiviteter-store-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine barn har en fritidsaktivitet (sport) en gang i uka. I fjor ble det to ganger i uka, det var litt mye syntes de begge. Jeg syns det er viktig at de får gjøre noe på fritiden. Kunne godt latt dem lære å spille et instrument i tillegg, den eldste kan tenke seg det.

Jeg har inntrykk av at snarere det motsatte er problemet, dvs at de fleste er med på for mange aktiviteter. Kjenner flere tiåringer som har minst to aktiviteter om dagen...

Huff, ja, det kan absolutt bli for mye den veien, ja.

Noen ganger er det vel barna som gjerne vil være med på 'alt', men vel så ofte er det dessverre foreldre som er overambisiøse på barnas vegne:-(

Jeg har en tiåring som absolutt _ikke_ vil være med på bundne fritidsaktiviteter. Det verste med det er nesten at jeg blir bekymra for at andre folk skal tro hun ikke får lov ;)

Hun er en sånn type som helst skal kunne ting før hun begynner på noe *sukk*

Nå har jeg endelig fått henne med på å begynne på turn når dette starter om ikke så lenge!! :-)

Annonse

Mitt inntrykk er at de fleste er med på 1-2 ting i den alderen.

Vår eldste, som er 7,5, skal fortsette med ballett og begynner med piano i år.

Jeg kommer nok ikke til å la henne drive med mer enn 2 ting på en god stund. Det skal være tid til lekser og familie også.

Jeg har inntrykk av de fleste her er med på noe.

Jentungen på nesten 11 går på svømming og fotball. Begge deler er to ganger i uka, svømmnga hele året, fotballen kun i sesongen. Jeg synes det blir litt mye, men er redd hun dropper svømminga om hun må velge - og de som har sett henne både i bassenget og på fotballbanen er ikke i tvil om hvor hun hører hjemme....

Noen barn har ingen interesser, og finner ikke noe de vil være med på. (Har en stesønn som er slik)

8-åringen har hatt trening en time i uka, men ser at fra i år blir det 2*2 timer. Synes dette var en voldsom økning fra 1 time før sommeren. Men vi får se hvordan det blir. Men to ganger i uka holder så lenge jeg må ta ansvaret for at ho kommer seg dit.

I tillegg har de en time i uka med kulturskole på SFO.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...